جدیدترین اخبار

گلایه کنکوری‌ها از سامانه آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: دریافت کد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور سراسری جهت ثبت‌نام الزامی است اما امسال سامانه آموزش و پرورش با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود و داوطلبان نمی‌توانستند وارد سامانه شوند و کد سابقه تحصیلی‌شان را دریافت کنند.

مدرسه آنلاین- علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره گلایه داوطلبان کنکور سراسری به عدم دریافت کد سابقه تحصیلی، اظهار کرد: دریافت کد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور سراسری جهت ثبت‌نام الزامی است اما امسال سامانه آموزش و پرورش با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود و داوطلبان نمی‌توانستند وارد سامانه شوند و کد سابقه تحصیلی‌شان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: یک سری از داوطلبان از سال‌های گذشته کد سابقه تحصیلی را دریافت کرده بودند؛ یعنی کد را داشتند و ثبت‌نام‌شان را انجام دادند اما این سامانه باید برای تمامی فارغ‌التحصیلان که امتحان نهایی داشته‌اند، در دسترس باشد.

آموزش و پرورش قصد دارد بار سنگینی از امتحانات نهایی را بر دوش بگیرد

امرایی با بیان اینکه در حالی آموزش و پرورش قصد دارد بار سنگینی از امتحانات نهایی را بر دوش بگیرد که هنوز سامانه ارائه دهنده کد سابقه تحصیلی‌اش دچار اختلال است، افزود: در حقیقت یک سامانه ساده که کد سابقه تحصیلی می‌دهد، امکان ارائه خدمات ندارد، پس چگونه قرار است امتحانات نهایی سه سال پایانی برگزار شده و سامانه برای آنها ایجاد شود؟

وی با اشاره به استرس و اضطرابی که به داوطلبان کنکور برای ثبت‌نام آزمون سراسری ایجاد شده است، گفت: مشاهده کردیم به برخی داوطلبان کنکور گفتند که به مدرسه‌تان بروید و این کد را بگیرید و این در حالیست که در شرایط کرونا هستیم و برخی افراد، محل زندگی و محل تحصیل‌شان در دو منطقه یا استان متفاوت است؛ همچنین متأسفانه از طرفی گزارش شده است برخی از کدهایی که از سایت آموزش و پرورش استخراج شده، سایت سازمان سنجش نپذیرفته و اعلام کرده که اشتباه است.

سایت‌های sahat و dipcode دچار مشکل هستند

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به اینکه سایت‌های sahat و dipcode دچار مشکل هستند، گفت: سایت سازمان سنجش هم در روزهای اول ایرادهای بسیاری داشت که گویا رفع شده است.

وی با تأکید بر اینکه شعار آزمون الکترونیکی ندهیم، اظهار کرد: هنوز تا ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات سه سال پایانی به صورت نهایی، استاندارد و بر اساس ضوابط شورای عالی آموزش و پرورش فاصله داریم و مدیران جدید سازمان سنجش و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم بدانند این سیستم‌هایی که استفاده می‌کنند، ضعیف و ناقص هستند و باید به‌روز شوند و زیرساخت‌های لازم طراحی و فراهم شود تا بعدها این مشکلات در برگزاری آزمون ها و اعلام نتایج تکرار نشود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. بااجرای مصوبه کنکوری سه اتفاق قطعی روی خواهد داد؛
    1_برنده بی چون و چرای این رقابت تحصیلی دانش اموزان مدارس غیر انتفاعی و استعداد های درخشان خواهند بود بالای 95 درصد بطور قطع و این به معنی اشرافی گری و برنده شدن ثروت است
    2_خودکشی در بین دانش اموزان بخصوص دختر بخاطر فشار چهار یا حتی پنج ساله برای قبولی در درشته مطلوب دانش اموزان
    3_درگیری بین اولیا دانش اموزان و معلم ها بخاطر نحوه تدریس و نمرات دانش اموزان
    و این قانون نانوشته خلق الساعه اگر اجرایی شود دیگر دانش اموزی به عدالت در کشور اعتقاد نخواهد داشت

      1. چرا خود بکشی وقتی بعد از حتی دکتر شدن هم باز هم بیکاری یا همین امتیازها در کار هم انجام میشه تازه ازهمین گذشته بعد از این همه درس میفهمی در این کشور هیچ کس به علم ارزش قرار نمی دهد

    1. بله اگ اجرا بشه من خودکشی میکنم دیگ خسته شدم از اینهمه فشار و بی عدالتی
      تنها راه موفقیت ما همین کنکور بود همبنم میخان خرابش کنن
      همه وجودمون شده استرس

  2. بااجرای مصوبه کنکوری سه اتفاق قطعی روی خواهد داد؛
    1_برنده بی چون و چرای این رقابت تحصیلی دانش اموزان مدارس غیر انتفاعی و استعداد های درخشان خواهند بود بالای 95 درصد بطور قطع و این به معنی اشرافی گری و برنده شدن ثروت است
    2_خودکشی در بین دانش اموزان بخصوص دختر بخاطر فشار چهار یا حتی پنج ساله برای قبولی در درشته مطلوب دانش اموزان
    3_درگیری بین اولیا دانش اموزان و معلم ها بخاطر نحوه تدریس و نمرات دانش اموزان
    و این قانون نانوشته خلق الساعه اگر اجرایی شود دیگر دانش اموزی به عدالت در کشور اعتقاد نخواهد داشت

  3. با این کار دارَن سنِ ابتلا به یأس و ناامیدی رو تا پونزده، شونزده سالگی پایین میارن!!! دست مریزاد واقعا آقایونِ مسئول…مشکلاتِ کلان کشور رو نمی‌تونید حل کنید دیگه چرا برای قشر جوون و دانش آموز مشکل ایجاد میکنید؟؟! چرا دیدِشون رو نسبت به آینده خراب میکنید؟؟ بچه های خودتونم با همین شرایط دست و پنجه نرم میکنن؟؟؟

    1. این کنکور حال حاضر بهترین روش برای راه یافتن به دانشگاهه .
      یعنی واقعا کسی یک سال خوب خونده باشع هر چقدر هم استرس داشته باشع رتبه منا سب میاره .
      فکر میکنید الان بیشتر جونا پا نمیشن حق حقوقشونو بخوان از حکومت بخاطر چیه ؟بخاطر کنکوره.چون تو خوانواده میبینن چون درس نخوندی .بیکار هک هستی .فردا بیاین اینم رانت بازی کنید .چن میلیون دانش اموز هرسال دشمن برای خودتون تولید میکنید .
      که یک زمانی خشم از ناعدلاتی فوران میکنه 😑😒

  4. ترو خدا این مصوبه شورای عالی رو لغو کنید خسته شدیم بخدا هیچ امیدی به اینده نداری ای خداااااااا

  5. سلام
    آیا نمی‌تونید به ده نفر اطلاع بدید ؟!!!
    کوتاهی نکنید
    موافقان و مخالفان طرح معدل تو گوگل سرچ کنید
    «««کارزار لغو معدل کنکور۱۴۰۲ »»»»
    مخالفان امضا کنید و به ده نفر هم اطلاع بدید موافقان هم مطالعه کنند شاید فهمیدین چه خبره
    بیخیال نباشید

  6. دستتون درد نکنه بابا شماها دیگه کین خو اخه اونی که استعداد درخشان بوده یا اونی که غیر دولتی درس خونده بازم باید تو کنکور سر تر باشه همینمون کم بود با این سن کم و این همه بدبختی بعد میگن چجور تو کشورایه دیگه جونا سر به راهن تو ایران یا سر همو میبرن یا میزنن خودشونو میکشن اینم شد مصوبه اخه بچه این عقل ندارین بهش فکر کنین هر چی بیسواد بوده که خودشونم همینطوری با پارتی و رشوه و اشرف گرایی به یه جایی رسیدن شدن مسئول بی مسئولیت کشور ما والا ما دیگه با 15 یا16 سال سن نمیکشیم حالا هی بگید تقصیر ماست اگ خدایی وجود داره وضع کشورو میروسونه از فلسطین بدتر میکنه اگرم وجود نداره که هی بیشتر میده به این بی پدرا تا بالو پر بگیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا