چیستان

کنکور 1401 کی برگزار می شود؟

 کنکور 1401 بر اساس جدول تقویمی منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در تیرماه برگزار خواهد شد.

مدرسه آنلاین- این دوره از کنکور به واسطه کاهش شمار مبتلایان به کرونا و پایان دوران پر التهاب و بحرانی کرونا در شرایط جدیدی برگزار خواهد شد.

جدول زمانی برگزاری کنکور به شرح زیر است:

نکات مهم درباره برگزاری کنکور 1401 :

1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكس دار الزامي است.

2- هر داوطلب براي حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي مربوط‌، لازم است اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكس دار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن به همراه داشته‌ باشد.

تذكر بسيار مهم: همراه داشتن هرگونه وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه حافظه‌دار (از قبيل پيجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوري، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و …)، در جلسه آزمون حتي درحالت خاموش، علاوه بر اينكه موجب محروميت از گزينش در آزمون مي‌شود، به عنوان تقلب و تخلف نيز تلقي شده و با داوطلبان ذيربط براساس قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري كه بخشي از آن در بند «و» آمده است، رفتار خواهد شد.

3- براي‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضي شركت در آزمون گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ انساني، علوم‌ تجربي و زبانهاي خارجي‌ كه علاقه‌مندي‌ خود را براي‌ شركت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمايشي‌ هنر با گذاشتن‌ علامت‌ در رديف‌ 39 تقاضانامه‌ اعلام‌ داشته‌اند، كارت‌ شركت در آزمون‌ گروه هنر نيز جداگانه‌ صادر گرديده‌ است‌. اين‌ دسته ‌از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرينت كارت‌ شركت در آزمون گروه‌ هنر را نيز علاوه‌ بر پرينت كارت‌ شركت در آزمون ‌گروه آزمايشي‌ مربوط‌ از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور دريافت ‌دارند. به عبارت ديگر براي‌ اين‌ قبيل‌ داوطلبان‌ دو كارت‌ شركت در آزمون‌ صادر شده‌ است‌ كه‌ لازم‌ است‌ پرينت هر دو كارت‌ شركت در آزمون را از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور ‌دريافت‌ نمايند.

4 – چنانچه مشخصات کارت ورود به جلسه کنکور 1400 دارای اشکال هست،حتما قبل‌ از برگزاري‌ آزمون‌ با مراجعه به باجه رفع نقص وضعيت‌ خود را مشخص‌كرده ‌باشند، بديهي‌ است‌ در حين‌ اجراي‌ آزمون‌ و بعد از آن‌ اقدامي‌ انجام‌ نخواهد شد. هم چنین می توانید برای دیدن توضیحات بیشتر در این رابطه از مطلب نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دیدن کنید.

آیا برای کنکور 1401 تعویقی وجود دارد؟

به نقل از خبرگزاری فارس؛ حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد که این سازمان برنامه‌ای برای به تعویق انداختن هیچ کدام از آزمون‌ها را در سال جاری ندارد چرا که تعویق برگزاری هر کدام از آنها روند آموزش دانشگاه‌ها را دچار اختلال می‌کند.

به گفته مروتی، در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزاری تعدادی از آزمون‌ها پس و پیش شد و این کار باعث اختلال در برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها شد لذا امسال با توجه به کاهش شیوع کرونا، عدم وجود شهر قرمز و برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها، دقیق شدن برنامه‌ریزی آزمون‌ها لازم الاجراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا