اخلاقی مذهبیکتابخانه

کتاب یک نکته از هزاران اثر استاد فاطمی نیا

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «یک نکته از هزاران» از استاد عبدالله فاطمی نیا، در حوزۀ دینی است که نشر رسائل در سال 1385 آن را منتشر کرده است. این کتاب در 110 صفحه منتشر شده است.

در معرفی جلد اول کتاب آمده است: «کتاب شامل دو بخش است: در بخش نخست، شرح دعای مشهور غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) به همراه متن عربی آن فراهم آمده که مبحث عمدۀ آن دربارۀ «انتظار» است. در بخش دوم، چهل حدیث در خصوص مسئلۀ غدیر خم و نیز فضایل حضرت علی (ع) با بهره‌گیری از منابع شیعه و اهل سنت به همراه ترجمۀ فارسی آن به چاپ رسیده است.»
سید عبدالله فاطمی نیا متولد 1325 در تبریز دیده به جهان گشودند. ایشان از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میراسماعیل) قرار گرفتند که از اهالی عرفان بودند. دروس حوزوی و عرفان نظری و آداب اخلاق و عرفان عملی را نزد بزرگانی چون علامه طباطبایی، سید حسن الاهی (برادر علامه طباطبایی)، علامه جعفری، آیت الله بهجت، آیت الله بهاءالدینی و … گذراندند. ایشان از پژوهشگران حوزۀ دینی به ویژه عرفان، حدیث و شعر عربی بودند. همچنین از مورخان دینی به شمار می روند. وعظ و منبر ایشان و دروس اخلاق و تفسیرشان زبانزد بود و شیفتگان بسیاری داشت. آثار چندی نیز بر اساس سخنان استاد گردآوری و منتشر شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از: شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، نکته‌ها از گفته‌ها: گزیده سخنرانی‌های او که در سه جلد منتشر شده است، نغمه عاشقی: برگزیده چند سخنرانی. استاد فاطمی نیا پس از تحمل دوره ای بیماری در 26 ادریبهشت 1401 به ملکوت اعلی پیوستند.

کتاب «یک نکته از هزاران» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا