علمی هنریکتابخانه

کتاب قدرت جغرافیا در کتابفروشی ها

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «قدرت جغرافیا» اثر تیم مارشال در جغرافیای سیاسی منتشر شده است. این کتاب را پرناز طالبی ترجمه کرده و نشر همان در 407 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «تیم مارشال در این کتاب پرنکته و در ادامهٔ «جبر جغرافیا» به بررسی ده منطقه‌ای می پردازد که سیاست جهانی را در عصر جدید رقابت قدرت‌های بزرگ شکل می‌دهند: استرالیا، ایران، عربستان سعودی، بریتانیا، یونان، ترکیه، ساحل، اتیوپی، اسپانیا و فضا. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه سیاست دفاعی آمریکا در مقابل چین با تاکید بر موقعیت استرالیا شکل می‌گیرد و چگونه ایران بر منطقهٔ خاورمیانه تاثیر می‌گذارد. به علاوه توضیح می‌دهد که چرا عربستان سعودی باید چیزی بیش از نفت و ماسه برای عرضه داشته باشد، نقش بریتانیا در جهان آینده چه خواهد بود، ترکیه چطور دارد نفوذ خود را در منطقه امپراتوری عثمانی گسترش می‌دهد و چرا از غرب فاصله می‌گیرد، یونان چه نقشی در رساندن گاز به اروپا دارد و چرا بحران پناهندگان برای اروپا فوری و اضطراری است. مارشال روشن می‌کند که چرا شرق مدیترانه یکی از بی‌ثبات ترین نقاط اشتعال در قرن بیست‌و‌یکم خواهد بود و در مقاله‌ای علت حملهٔ روسیه به اوکراین و فرجام آن را از دیدگاه جغرافیای سیاسی بررسی می‌کند.»

کتاب «قدرت جغرافیا» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا