اخلاقی مذهبیشعر و داستانکتابخانه

کتاب «حرف‌هایی که کاش می‌زدم»در بازار نشر

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «حرف‌هایی که کاش می‌زدم» نوشتۀ کیتلین کلی، از تازه های بازار نشر است. این کتاب را نهال سهیلی فر ترجمه کرده و نشر مجید (به سخن) در 256 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «کتاب پر از حرف‌هایی است که شاید شما هم آرزو می‌کنید کاش می‌زدید. این کتاب سراسر جملات قصار است و نویسنده سعی کرده احساسات و عواطفش را در غالب نوشته‌های غیرمستقیم بیان کند.»

در بخشی از کتاب می خوانیم: «این‌ها همۀ حرف‌هایی نبودن که کاش می‌زدم. در اصل بیشترشون حرف‌هایی هستن که کاش نمی‌نوشتم. کاشکی اهمیت نمی‌دادم… ولی متأسفانه می‌دم. ولی اگه حرف‌هایی رو می‌زدم که حسرت گفتن‌شون رو داشتم، دیگه رازم نبودن، و تبدیل به کلماتی روی صفحه‌های کاغذ کتاب می‌شدن. دیگه کلمه‌هایی می‌شدن که تحریف شدن، چون دنیا عاشق اینه که چیزهای مختلف رو تحریف کنه. حرف‌هایی که کاش می‌زدم بین من و غوغای ذهنم هستن. چون اگه تو هم اون حرف‌ها رو می‌دونستی، دیگه دستم رو می‌خوندی و دیگه دوش‌های بی‌سروصدایی که می‌گیرم و توشون مدام تو مغزم این حرف‌ها رو تکرار می‌کنم راز من نبودن. شاید بتونی بیشترِ وجودم رو بگیری ولی هیچ‌وقت نمی‌تونی همه‌ی وجودم رو بگیری.»

کتلین کلی نویسندۀ جوان هجده ساله است که در رشتۀ فیلمنامه نویسی درس می خواند و اوقات فراغت خود را به علاقۀ دیرینه اش یعنی نویسندگی می پردازد. وی با وجود سن کمی که دارد تاکنون اشعاری جذاب و گیرا ارائه داده است که توجه همگان به خصوص نسل نوجوان و جوان را به خود جلب کرده است. اصلی ترین تأکید هنری کلی بر فیلم است. او نخستین کتاب خود را در 16 سالگی، با عنوان «کلمات یک دیوانه» منتشر کرد. «کلماتی را که آرزو می کنم میگفتم» و «مزایای تنهایی» دیگر آثار کلی هستند.

کتاب «حرف‌هایی که کاش می‌زدم» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا