اخلاقی مذهبیکتابخانه

کتاب امامت اثر استاد محمدتقی شریعتی

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «امامت» اثر محمدتقی شریعتی در حوزۀ دین پژوهی منتشر شده است. این کتاب را نگارستان اندیشه در 626 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «جلد پنجم از مجموعه آثار استاد محمدتقی شریعتی، شامل چند اثر است: 1) خلافت و ولایت از نظر قران و سنت؛ 2) امامت در نهج‌البلاغه؛ 3) علی (ع) شاهد رسالت؛ 4) چرا حسین (ع) قیام کرد؟ 5) مهدی (عج) موعود امم. گفتنی است، “علی شاهد رسالت”، یکی از سخنرانی‌هایی که به صورت مستقل و به همراه «مهدی موعود امم» در چند نوبت به چاپ رسیده است. «چرا حسین قیام کرد؟» سخنرانی‌ استاد در کانون نشر حقایق اسلامی مشهد در سوم شعبان 1382 برابر با 10 دی ماه 1341 است.»

محمدتقی شریعتی (۱۲۸۶ در مزینان سبزوار – ۱۳۶۶ در مشهد) فعال سیاسی–مذهبی و پدر علی شریعتی است. او از افرادی بود که با رویکرد نوگرایانه و روشن‌فکرانه به دین، فعالیت خود را آغاز کرد و تأثیرات زیادی در این زمینه برجای گذاشت. از مهم‌ترین اقدامات او تأسیس کانون نشر حقایق اسلامی بود که با هدف گسترش روح متعالی و مترقی اسلام و مقابله با فعالیت‌های حزب توده و کسرویست‌ها بنیان گذارده شده بود. از استاد شریعتی آثار سودمندی به صورت نوشتار و ترجمه به جا مانده است که « أثیر هنرهای مسلمین بویژه ایرانیان در علوم و صنایع اروپا»، «عباسیه»، « اصول عقاید و اخلاق شریعتی»، « مبانی اقتصادی در اسلام» و … از جملۀ آنهاست.

کتاب «امامت» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا