خبر ویژه

چشم وزیر روشن: دانش آموز دیگری بابت کرونا درگذشت

 چند روز پیش بود که یوسف نوری- وزیر آموزش و پرورش کشورمان با تأکید بر اینکه سویه اومیکرون ویروس کرونا برای کودکان و دانش آموزان خطری ندارد، از خانواده ها درخواست کرد تا فرزندان خود را به کلاس های درس حضوری بفرستند؛ اظهارنظری غیرکارشناسی که حالا انتقادات تندی را متوجه شخص آقای وزیر کرده است.

مدرسه آنلاین- با اینکه وارد پیک ششم کرونا شده ایم و بر اساس تازه ترین گزارش و ارزیابی های ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت بسیاری از شهرستان های کشور قرمز است، مدیران ارشد آموزش و پرورش اصرار عجیبی بر حضوری بودن مدارس حتی در این شرایط نگران کننده دارند.

در همین رابطه بود که وزیر آموزش و پرورش چندی پیش در گفت و گویی با رسانه ها ضمن تأکید بر اینکه سویه اومیکرون برای کودکان و نوجوانان خطری ندارد، بر لزوم حضوری شدن مدارس تأکید کرد.

حالا و در همین شرایط عجیب که حتی راهپیمایی 22 بهمن سال جاری را نیز تحت تأثیر قرار داده بود، از استان و شهر همدان خبر رسیده که یکی از دانش آموزان این استان به واسطه ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفته است.

دانش آموزی که نامش «مرسانا خزائی» بوده و گفته می شود در یکی از مدارس فرزانه شهر همدان تحصیل می کرده و به واسطه حضور در یک اردوی ورزشی که از سوی مدرسه تدارک دیده شده بود به کرونا مبتلا می شود و از دنیا می رود.

حالا این اتفاق تلخ سبب شده تا هجمه های نسبتاً تند و تیزی علیه وزیر آموزش و پرورش در شبکه های اجتماعی شکل بگیرد و برخی شخص وزیر و مسولان عالی رتبه نظام آموزش و پرورش را مقصر این رویداد غم انگیز معرفی کنند.

فارغ از اینکه فوت این دانش آموز تازه گذشته تا چه میزان متأثر از حضور در مدرسه بوده است، به نظر این نگرانی و ضرورت وجود دارد که متولیان ارشد آموزش و پرورش کشور در رابطه با موضوعات تخصصی به ویژه موضوعاتی که با سلامت دانش آموزان مرتبط است با کارشناسان امر در وزارت بهداشت کشور در ارتباط باشند و از اظهار فضل یک جانبه جداً پرهیز کنند.

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. مدارس را تعطیل کنید تا مردم راحت تر به سفر بروند
    سفرها تو این هفته افزایش چشمگیری یافته است.

    1. همه چیز تقصیره مردم ه ، اینکه این آقایون با تخصص گردشگردی و مدیریت درباره جنبه مرگ و میر ویروس ناشاخته حرف میزنند و حکم میدهند هم تقصیر مردم ه ، :
      چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید گفتا ز که نالیم که از ماست که برماست

  2. اونایی که فکر می کنید این دولت چیزی سرش میشه بیدار شید !!!! وقتی رییس دولت برای نمایش تلویزیونی رعایت فاصله گذاری را نمی کنه چطور توقع دارید وزیرش برای نمایش نگوید همه چیز ارومه !!!

  3. آقای وزیر بهتره در حوزه کاری خودش نظر بده.
    از کی دکتر شده که نظریات پزشکی می دهد.

  4. بی انصافی نکنیم!
    اکنون در اطراف ما حداقل 4 کودک از۲ساله تا ۶ ساله( فقط در 10 خانوار) از طریق پدر و مادر یا خواهر و برادرشان که هیچ ربطی به حضور در کلاسها ندارند مبتلا شده اند. تمام تخت های بخش های کودکان بیمارستانهای دولتی شهر ما پر از بچه ها ی کم سن و سال شده است. با ترساندن مسئولان ٬ امر بسیار مهم آموزش را اینچنین دستخوش تحلیل های سر دستی نکنید.
    بی گمان بازگشایی های مدارس و دانشگاه ها بایستی در وضعیت “بهینه” کرونایی صورت گیرد نه لزوما در وضعیت صد درصد سفید.
    مثلا با علم به اینکه بساط اومیکرون تا هفته آخر اسفند جمع می شود ٬ وضعیت بهینه می تواند بعد عید باشد نه قبل عید حتی اگر احتمال موجی دیگر در خرداد سال آینده وجود داشته باشد (با علم به اینکه از فروردین تا خرداد آینده وضع کم دامنه کرونایی باقی بماند). به نظر حقیر این نحوه تصمیم گیری به صلاح تر است تا آنچه در سیاق متن مقاله القا می شود.

  5. این یک نظر غیر کارشناسی است از کجا معلوم که قبل از حضور در اردوی ورزشی ویروس وارد بدنش نشده ؟ فقط به دلیل آن که اردو بوده حکم دادند که از اردو ویروس گرفته ؟ الان ویروس همه جا پخش است حتی در خانه ها با هر خریدی که انجام می شود میلیون ها ویروس وارد منازل می شود . لطفا به آینده همین دانش آموزان فکر کنید. و این اندازه بر طبل تعطیلی مدارس نکوبید. کدام کشور مدارسش تعطیل است به جز ایران؟

  6. بهتره واقع بین باشیم. با حرف شوی تبلیغات نمیشه کرونا را نابود کرد.
    لیگ اروپا با تماشاگران
    انوقت کشور نهم جهان مدارسش کشک

  7. خدا رحمتش کنه و به خانواده اش صبر بده. خیلی دردناک هست ولی
    از کجا معلوم که در مدرسه مبتلا شده
    بخدا که اگه کل دنیا هم برن سر کار
    معلما رو نمیشه راضی کرد

  8. عجب جماعتی !
    فقط بلدن ایراد بگیرن
    شماهایی که خیلی خوب نطق میکنید، آیا شما خودتون مهمونی نمیرید، مهمون دعوت نمیکنید ، سرکار نمیرید ، بازار چطور ؟!!!!
    تفرییییح!!
    وووووو
    فقط مدرسه اخیه !
    در ضمن این دختر عزیزمون مدرسه نمیرفتن ظاهرا

  9. تو‌مدارس اصلا پروتکل رعایت نمیشه بعد میگن مدرسه فاصله گذاری آخه کدام فاصله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا