کلاس درسمتوسطه دوم

هوش و استعداد تحصیلی؛ نمونه سؤالات تحلیلی

امروز فضای مجازی و بستر اینترنت به یکی از مراجع مهم برای دانش آموزان تبدیل شده است تا با مراجعه به آن پاسخ بسیاری از پرسش های خود را بیابند.

تحریریه مدرسه آنلاین تلاش می کند تا در این بخش اطلاعات به روز و مستندی را پیرامون موضوعات درسی تهیه و در اختیار کاربران فضای مجازی قرار دهد.

در این بخش بنا داریم تا سؤالاتی تحلیلی را با هم حل کنیم.

*در این دنیای انسانی ما نمی توانیم چرخ زایش و میرش را از حرکت بازداریم. ولی در سطح دیگری اختیار همه چیز در دست ماست. اگر واقعا روی عمق ترین آرزوهایمان تعمق کنیم،

کدام مورد، به بهترین وجه جای خالی در مطلب فوق را کامل می کند؟

الف) آنگاه تحمل آنچه هست آسان می شود.                         ب) آنها چاره ای جز به واقعیت پیوستن ندارند.

ج) همین نیز برای معنی بخشیدن به زندگی کافی است.          د)فراموشی اینکه روزی ما نیز خواهیم رفت، پذیرفتنی تر می شود.

پاسخ شما صحیح است، گزینۀ (د) جواب است. گزینۀ اول را نیز می توان پذیرفت.

*وقتی فضانوردان به زمین برمی گردند، به همان سختی که خود را با فضا سازگار کرده اند، باید حالا خود را با زمین سازگار کنند. در اصل یک سازگاری دوباره وجود دارد که به نوعی کمی همزمان برخواهد بود. چند نفر از فضانوردان روسی که برای مدت طولانی در فضا بوده اند، گزارش داده اند که ماه ها بعد از سفرشان، هنوز به صورت تصادفی فنجان چای یا بعضی اشیای دیگر را در هوا رها می کردند و تنها وقتی متوجه اشتباهشان می شدند که…………….

کدام مورد به منطقی ترین وجه جای خالی در متن فوق را کامل می کند؟

الف)آن شیء بر زمین می افتاد.                              ب) کسی خطایشان را به آنها یادآور می شد.

ج) مدت زمان مدیدی گذشته بود.                         د) یادشان می آمد که حالا در زمین هستند و نه در فضا.

پاسخ درست گزینۀ (الف) است. با توجه به اینکه در جمله از کلمۀ «تنها» استفاده شده تأکید بر این مورد دارد که تنها وقتی متوجه این تفاوت می شوند که اثر گرانشی زمین که در فضا وجود ندارد و موجب معلق ماندن اشیا در فضا می شود. در زمانی که در حالت زندگی عادی بر روی زمین هستند بر اشیا اثر گذاشته و باعث افتادن آنها بر روی زمین می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا