شعر و داستانکتابخانه

«نی نی چه احساسی داره؟» کتابی برای رشد شناختی کودک

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «نی نی چه احساسی داره؟» نوشتۀ کارن کتس است با ترجمۀ زهرا موسوی، تصویرگری کارن کتس و چاپ انتشارات نردبان. این کتاب در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان در 12 صفحه به تازگی راهی بازار کتاب شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «شخصیت کتاب حاضر یک نی نی بامزه و دوست داشتنی است که کودک با مطالعۀ داستانش با احساسات او از قبیل: خوشحال بودن، گرسنه بودن، خواب آلود بودن و… آشنا می شود. «نی نی چه احساسی داره؟» از مجموعه کتاب‌های دالی بازی است. متن به صورت شعر است. ویژگی این کتاب داشتن صفحات متحرک است که در هر صفحه پاسخ سوالی که به صورت شعر از کودک پرسیده می‌شود پشت صفحه متحرک دیده می‌شود.

در این جلد از مجموعه کودک با احساسات مختلف نی‌نی در موقعیت‌های مختلف آشنا می‌شود که با مفهوم پیدا و پنهان از کاربردهای اصلی این مجموعه است و برای کودکان زیر ۳ سال جذابیت زیادی دارد همراه شده‌است. تعجب و شگفتی نوزادان از دیدن دوبارۀ چیزهایی که ناپدید می‌شوند، بسیار زیاد است و لذت می‌برند. ثابت شده است که دالی بازی می‌تواند در سال‌های اولیه زندگی کودک در رشد شناختی او بسیار مفید باشد.

صفحات کتاب، تاشو دالی هستند که جذابیت خاصی برای کودک به همراه دارد.»

کارن کتس (متولد 16 سپتامبر 1947) نویسنده و تصویرگر آمریکایی کتاب های کودکان است. اولین کتاب او، بر فراز ماه، از تجربۀ پذیرش دخترش لنا از آمریکای مرکزی الهام گرفته شده است. کتاب های «نی نی قام قام»، «این سر و دست و پاشه ناف نی نی کجاش»، «توپ نی نی کجایی؟» و … از دیگر کتاب های اوست.

کتاب «نی نی چه احساسی داره؟» را از انتشارات نردبان می توانید برای فرزندان خود تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا