جدیدترین اخبار

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد اعلام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ امروز یکشنبه ۲۹ خرداد ماه اعلام شد.

مدرسه آنلاین- دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته از 31 خرداد ماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از اول تا چهارم تیرماه می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.

وی افزود: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 نیمه اول شهریورماه اعلام می‌شود تا پذیرفته‌شدگان از اول مهرماه بتوانند در کلاس‌های دانشگاه محل پذیرش حضور یابند.

وی افزود: در مجموع 647 هزار و 209 داوطلب با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم، متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال جاری بودند و از این تعداد 339 هزار و 906 نفر داوطلب زن و 307 هزار و 303 داوطلب مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان ظرفیت پذیرش گفت: مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 در دوره‌های مختلف (دوره‌های روزانه و غیرروزانه) 136 هزار و 786 نفر است که تعداد 450 هزار و 422 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در صورت هرگونه اعلام ظرفیت پذیرش جدید توسط دانشگاه‌ها از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد ضمناً ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.

پور عباس در پایان تأکید کرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات لازم در خصوص نحوه انتخاب رشته «اطلاعیه انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 و زمان تکمیل فرم انتخاب رشته» که همزمان با اعلام نتیجه اولیه در سایت سازمان منتشر می‌شود به دقت مطالعه نمایند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا