چیستانکیست؟

مهدی عبدی کیست؟

مهدی عبدی متولد ۹ آذر ۱۳۷۷ در قائم‌شهر و بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر بازی می‌کند.

مدرسه آنلاین- مهدی عبدی تنها بازیکنی است که برای پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرده و همچنان جوان‌ترین گلزن پرسپولیس در این رقابت‌ها می‌باشد.

زندگی شخصی و دوران آغازین

مهدی عبدی در ۹ آذر ۱۳۷۷ در روستای قراخیل در شهرستان قائمشهر، استان مازندران متولد شد. وی در فصل ۱۳۹۷ با ۲۴ گل آقای گل مسابقات امیدهای تهران شد. وی ۱۴ پاس گل هم در کارنامه دارد.

بازی در پرسپولیس

مهدی عبدی در شهرآورد نود و یک تهران در برابر تیم استقلال، که نخستین بازی رسمی‌اش نیز بود، در نخستین دقیقه حضور در میدان مسابقه و با نخستین لمس توپ، برای تیم پرسپولیس گل زد که در رسانه‌ها به عنوان یک رکورد شناخته شده‌است. او یکی از جوانترین گلزنان دربی است و در دربی ۹۴ نیز گل مساوی را برای تیمش زد.

وی دومین و سومین گل خود را در بازی پرسپولیس برابر پیکان در هفته ۲۲ لیگ برتر زد. وی چهارمین گل خود را در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته ۲۶ لیگ نوزدهم زد. او در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در برابر تیم النصر نیز گل زد و این گل به عنوان زیباترین گل این رقابت‌ها انتخاب شد.

 او در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ نخستین گل بازی را در برابر تیم اولسان هیوندای به ثمر رساند. اما در پایان مسابقه، تیم رقیب بود که به عنوان قهرمانی دست یافت.

آمار باشگاهی

در مورد آمار باشگاهی مهدی عبدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باشگاه دسته فصل لیگ برتر جام حذفی آسیا سوپر جام مجموع
بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل
پرسپولیس لیگ برتر ۹۹–۱۳۹۸ ۱۵ ۴ ۳ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱۸ ۴
پرسپولیس ۱۴۰۰–۱۳۹۹ ۲۷ ۹ ۳ ۲ ۱۰ ۳ ۱ ۰ ۴۱ ۱۴
پرسپولیس ۰۱–۱۴۰۰ ۱۲ ۴ ۱ ۰ ۲ ۰ ۰ ۰ ۱۵ ۴
مجموع پرسپولیس ۵۴ ۱۷ ۷ ۲ ۱۲ ۳ ۱ ۰ ۷۴ ۲۲
مجموع آمار ۵۴ ۱۷ ۷ ۲ ۱۲ ۳ ۱ ۰ ۷۴ ۲۲

گفتنی است، مهدی عبدی زنندهٔ زیباترین گل لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا