خبر ویژه

مقصر فضای خشونت‌بار مدارس کیست؛ معلم یا دانش آموز؟

فضای خشونت باری در برخی مدارس کشور حاکم شده است و تصاویر و ویدئوهایی که از این مدارس منتشر می شود نشان می دهد که کنترل از دست مدیران مدارس و نیز دانش آموزان و دیگر مسئولان خارج شده است. در این رابطه خبرگزاری «تسنیم» گزارش قابل تأملی نوشته است که در ادامه می آید.

مدرسه آنلاین- پس از دو سال تعطیلی آموزش حضوری، مدارس از 14 فروردین امسال به استقبال دانش‌آموزان رفتند اما در همین مدت از سال تحصیلی شاهد اتفاقات تلخ و فضای توأم با خشونت در برخی مدارس کشور بودیم.

فیلم‌هایی که طی این مدت در فضای مجازی دست به دست می‌شود و گاهی به‌دلیل شدت اعمال خشونت حتی می‌تواند برای مخاطب آزاردهنده باشد به‌خوبی راوی فضای خشونت‌بار برخی مدارس کشور است؛ خشونتی که متأسفانه بیشتر قربانیان آن دانش‌آموزان هستند!

* گوشی دخترم را در مدرسه گرفته‌اند و تحویل نمی‌دهند!

* مدیران مدرسه برای گرفتن گوشی پسرم به خشونت متوسل شده‌اند و با زدن سیلی گوشی او را گرفته‌اند!

* با بازگشایی مدارس از 14 فروردین تا امروز، پسرم که کلاس چهارم دبستان است بارها توسط همکلاسی‌ها یا سایر دانش‌آموزان هنگام زنگ تفریح مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است و همین چند روز قبل نیز هنگام زنگ تفریح از ناحیه گردن فرزندم را مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند و حتی به ناظم مدرسه هم که گفته است که اصلاً اهمیت نداده‌ است؛ متأسفانه عوامل اجرایی مدرسه، هنگام زنگ‌ تفریح نظارتی روی رفتار دانش‌آموزان ندارند!

این موارد تنها بخشی از خشونت حاکم در برخی مدارس کشور است که به خبرنگار اجتماعی تسنیم منعکس شده است.

فیلم‌های مختلفی نیز در همین مدت از تنبیه بدنی دانش‌آموزان در فضای مجازی منتشر شده است.

نخستین پیام فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود و احتمالاً موارد دیگری نیز وجود دارد که از قاب دوربین‌ها باز مانده است، این است که معلم و دانش‌آموز پس از دو سال تعطیلی مدارس، آماده حضور در مدرسه نیستند و همین مسئله منجر می‌شود گاهی شیطنت یا حرکتی از سوی دانش‌آموز توسط معلم تحمل نشود و به اعمال خشونت علیه او منجر شود!

سکوت عجیب آموزش و پرورش

در این میان وزارت آموزش و پرورش که این روزها عمده موضع‌گیری و اخبارش درباره موضوع رتبه‌بندی معلمان است در قبال شکل‌گیری فضای خشونت درمدارس، سکوت را در پیش گرفته است و به سؤالاتی درباره ریشه‌های شکل‌گیری خشونت در مدارس، قصور مسئولان در بی‌توجهی به مدارس دولتی و تأثیر آن در گسترش خشونت و راهکارهای احتمالی برای مدیریت فضا پاسخگو نیست.

کوچ اجباری به مدارس غیردولتی

همه می‌دانیم فضای مدارس دولتی عادی بیش از گذشته نیازمند حمایت مسئولان است و گاهی اعمال خشونت علیه دانش‌آموز، کوچ اجباری به‌سمت مدارس غیردولتی را رقم می‌زند؛ در همین رابطه پدری که برای ثبت‌نام فرزندش در پایه سوم دبستانی غیردولتی، 33 میلیون تومان شهریه داده است درباره دلیل متحمل شدن این هزینه سنگین و حاضر نشدن به ثبت‌نام فرزندش در مدرسه دولتی گفته است: “اصلی‌ترین دلیل، نوع برخورد و ادبیات کادر مدرسه بود که دیگر نمی‌خواستم فرزندم به مدرسه دولتی برود! این مدرسه غیردولتی هر روز 90 دقیقه کلاس زبان دارد، آشنایی با رباتیک و برنامه‌نویسی و کارگاه چوب؛ کلاً با ادبیات و مدل رفتاری مدارس دولتی مشکل دارم وگرنه مدارس غیردولتی تخم دوزرده‌ای نمی‌کنند!”

برخورد با تنبیه بدنی دانش آموزان بازدارنده نیست

از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی این موضوع باشد؛ در برابر خشونت اعمال‌شده علیه دانش‌آموزان چه‌برخورد بازدارنده‌ای با فرد خاطی انجام می‌دهد؟ آیا موضوع صرفاً به کسب رضایت از دانش‌آموز و بستن پرونده موضوع ختم خواهد شد؟ البته کارشناسان معتقدند برخورد هیئت تخلفات اداری با این موضوع بازدارنده نیست و همین مسئله تکرار تنبیه بدنی در مدارس را رقم می‌زند.

در همین رابطه، عباس فرجی؛ مشاور مدارس در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره شکل‌گیری فضای خشونت در مدارس و اعمال تنبیه بدنی علیه دانش‌آموزان اظهار کرد: پس از دو سال خانه‌نشینی دانش‌آموزان به مدرسه فراخوانده شده‌اند لذا در طبیعی‌ترین حالت این موضوع می‌تواند مشکلاتی را رقم بزند بنابراین باید خودمان را برای یک وضعیت اضطراری آماده می‌کردیم که اتفاقات ناخوشایند رخ ندهد.

وی اضافه کرد: فیلم‌هایی که از اعمال خشونت علیه دانش‌آموزان در فضای مجازی دست به دست می‌شود، می‌تواند به این دور ماندن معلمان از مدرسه و دانش‌آموزان مرتبط باشد و البته قابل پیش‌بینی بود که این اتفاقات را بیشتر شاهد باشیم چون آموزش و پرورش برنامه‌ای برای این وضعیت در نظر نگرفته بود و فقط  تمرکزش روی بازگشایی مدارس به هر شکل ممکن بود.

بیشترین خشونت علیه دانش‌آموزان

این مشاور با ابراز اینکه “هم‌اکنون شاهد چهار نوع خشونت در مدارس هستیم”، گفت: نخست؛ خشونتی که توسط معلمان به دانش‌آموزان اعمال می‌شود. دوم؛ خشونتی که توسط دانش‌آموزان به معلمان اعمال می‌شود. سوم؛ خشونتی که توسط دانش‌آموزان به یکدیگر اعمال می‌شود و چهارم؛ خشونتی که از طرف اولیا به دانش‌آموزان اعمال می‌شود؛ اگر این دسته‌بندی را یک فرض در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که بیشترین حجم خشونت به‌سمت دانش‌آموزان است به همین دلیل باید نقش حمایتی در مورد این گروه بیشتر در نظر گرفته شود.

فرجی ادامه داد: دانش‌آموزانی هستند که دو سال است از مقطع ابتدایی به متوسطه اول آمده‌اند اما به هیچ عنوان در این فضا حضور نداشته‌اند یا دانش‌آموزانی که هم‌اکنون پایه سوم دبستان هستند اما حضور حداکثری در کلاس درس را تجربه نکرده‌اند و این حضور ناگهانی آن هم با تراکم بالای دانش‌آموزی در مدارس دولتی موجب قلدری برخی از دانش‌آموزان سال بالایی علیه آنها می‌شود. در بازگشایی مقطعی مدارس که سال گذشته شاهد آن بودیم کمتر شاهد این اتفاقات بودیم چرا که تعداد کم دانش‌آموزان فرصت مدیریت فضای آموزشی و تطبیق دانش‌آموز با کلاس درس را بیشتر فراهم می‌کرد.

وی بیان کرد: همین وضعیت در مورد معلمانی که به‌تازگی استخدام شده‌اند، وجود دارد، این معلمان که در دو سال گذشته وارد سیستم آموزش و پرورش شده‌اند اصلاً تجربه کلاس‌داری ندارند بنابراین نمی‌توانند در کلاس 40نفره عملکرد مناسبی داشته باشند! از سوی دیگر در دو سال گذشته ارتباط بین معلم و دانش‌آموز برمبنای تصویر پروفایل یا صدا بوده است یعنی نه معلم دانش‌آموز خود را دیده و نه دانش‌آموز معلم را، در چنین بستری  ادبیات و ارتباط انسانی به‌روی فضای مجازی شکل گرفته و با فضای کلاس‌های حضوری متفاوت است. در زمان حاضر دانش‌آموزانی داریم که همان احساسات را به معلم خود دارند و می‌خواهند فضا را تا همان اندازه صمیمانه با الگوی مجازی نگه‌دارند اما این موضوع موجب ایجاد اختلال می‌شود چرا که فضای آموزش عوض شده است و تا دانش‌آموزان بخواهند به این فضا عادت کنند زمان می‌برد.

دردسرهای تعطیلی دوساله و بازگشایی یک‌باره!

این مشاور مطرح کرد: تعطیلی دوساله مدارس باعث شده است هم‌اکنون شاهد دانش‌آموزانی باشیم که پوشش آنها با استانداردهای قبلی که در آموزش پرورش مورد تأکید بود، همخوانی ندارد؛  اگر بخواهم خلاصه این موضوعات را بیان کنم این است که هم‌اکنون شاهد پوشش‌ها، رفتارها، شرایط و ارتباطات متفاوت در مدارس هستیم و باید با همه اینها کنار بیاییم تا بتوانیم از بحران پساکرونا عبور کنیم اما شوربختانه برای تطبیق با این تفاوت‌ها نه آموزش لازم را دیده‌ایم و نه آمادگی لازم را ایجاد کرده‌ایم! آموزش و پرورش در بازگشایی ناگهانی به این وضع دامن زد و دانش‌آموز و معلمی که دو سال از محیط مدرسه دور بود باید کم‌کم به مدرسه فراخوانده می‌شد.

وی گفت: آموزش و پرورش باید درباره این موضوعات مطالعه و بعد برای بازگشایی مدارس اقدام می‌کرد اما مسئولان آموزش و پرورش آن‌قدر روی بازگشایی تمرکز داشتند که به تبعات بازگشایی فکر نکردند در نتیجه تنش میان معلم و دانش‌آموز روز به روز افزایش پیدا می‌کند بدون آنکه مسئولان ستادی آموزش و پرورش برای این امر برنامه‌ریزی داشته باشند؛ از این جهت تمام این فشارهایی که ناشی از فقر برنامه‌ریزی است بر سر دانش‌آموز خراب می‌شود چون معلم نتوانسته است کنترل هیجان داشته باشد، چون والدین نگران امتحانات پایان ترم هستند و زمان کافی برای جبران عقب‌افتادگی فرزند خود ندارند و به‌شدت به او فشار می‌آورند و هم‌اکنون از سه طرف به دانش‌آموز فشار می‌آوریم چون فقط می‌خواهیم هر طوری شده مدرسه باز شود.

فرجی مطرح کرد: این مسائل آسیب بسیاری را متوجه دانش‌آموزان کرده است که باید برای آن راه‌حلی یافت در نتیجه صرف اینکه معلم خاطی را پیدا و با آن برخورد کنیم اصل مسئله را حل نمی‌کند برخورد با معلم خاطی بخشی از این چرخه است باید روی ریشه‌های بروز این خشونت تمرکز شود.

نوشته های مشابه

‫315 دیدگاه ها

  1. یکی از مهمترین عوامل افزایش خشونت در مدارس ، جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم که به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی در سال های گذشته خشونت در جامعه افزایش یافته است است ، عدم مراقبت خانواده ها ، دیدن فیلم های خشن توسط نوجوان ، عدم برخورد مناسب با متخلفان حرفه ای و …. همه در این افزایش خشونت در مدارس نقش دارند .
    امروز دانش آموزان در بعضی مدارس با انواع سلاح سرد حاضر می شوند و قانون هم هیچ حمایتی از مدرسه در برابر این افراد نمی کنند .
    بنابراین برای کم کردن فضای خشونت در جامعه و به خصوص مدارس نیازمند خرد جمعی کارشناسان تربیت و تعلیم ، تبین قانونی محکم و بازدارنده هستیم .

  2. چرا نمیگید علت این خشونت ها و بی اعصابی معلمان، وضعیت معیشتی و حقوق بسیار پایین این قشر زحمت کش هست، ابن قدر دغدغه ذهنی دارند که نمی تونند لوس بازی و بی تربیتی یه مشت بچه ای که ننه و باباهاشونم نمی تونند تحمل شون کنند را تحمل کنند

  3. سلام. از آ. پ بود که در اوج کرونا بدون آمادگی ۴۰ دانش آموز دوسال خوابیده را هول داد توی کلاس. معلم بد بخت با ایناراذل و اوباش چه کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. با عرض شلام و ادب واحترام به دلیل عدم مدیریت و اموزش مناسب معلمان و استخدام معلمین فرهیخته و تحصیلکرده و نبود مدیران ومسیولان کاردان و مدبر و وباسواد کافی و دانش کافی و نبود امکانات وعدم اداره وکنترل وعدم استفاده از روش های تدریس نوین و ومدارس بافصای ومحیط اموزشی مجهز و ونبود استفاده از روانشناسی تربیتی و همچنین شاید البته تاحدودی کوتاهی در زمینه درامد وشان ومنزلت معلمین وفرهنگیان والبته برخی ازمعلمین مظلوم واقع میشوندولطفا دیگر معلمین نهضتی وماده ۲۸ نگیرید

  5. این دو سال تعطیلی مدارس که میگین کی بوده من خودم معلمم و توی یک روستا ۳ تا پایه ۱۱ نفره رو درس میدم ولی همین سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ کلا دوسه هفته تعطیل شدیم اگه نه کلا حضوری بود اکثر مدارس روستایی به این صورت بودن و تعطیلی دوسه هفته ای داشتن چرا اینهمه تعطیلی ۲ ساله میگین کجا ۲ سال مدارس تعطیل بودن

  6. کاری کردید که دیگه دانش آموز برای معلم تره خرد نمی کنه! آسيب این رفتار رو جامعه در سالهای آتی خواهد دید

  7. شک نکنید کوتاه تر از دیوار معلم دیواری نیست مقصر صد در صد معلم است ،🤔🤔🤪🤪🤪
    نه قوانین اشکالی داره و نه مسئولین
    مملکت رو به ویرانه تبدیل کردید

  8. چرا معلم و دانش آموز ؟!
    علت اصلی خانواده است
    در این دو سال با بی برنامگی و عدم نظارت بچه ها در معرض صفحه نمایش و انواع محتواهایی بوده آمد که یکی از اصلی ترین عوارض ناشی از اعتیاد به فضای مجازی پرخاشگری و خشونت هست و سال ها در این باره گفته می‌شده است.
    دلیل بعدی هم بی حرمتی ها و دخالت های بدون علم خانواده در زمان برگزاری کلاس آنلاین نسبت به معلم و مدرسه و آموزش و همکلاسی و…. که منجر به شکست حریم و حرمت ها شده.

  9. از وقتی که اختیارات کلا از مدیرمدرسه وناظم ومعلم گرفته شده و محدودیت هایی در مدارس به وجود آمده و قوانین چندین دهه گذشته جوابگوی دانش آموزان امروزی نیست و باید قوانین بازدارنده وکنترل کننده علیه دانش آموزان تدوین شود حال اگر آن قوانین بازدارنده بود چه بهتر

  10. مقصر اصلی معلم هایی هستند که دو سال تو خونه خوردن و خوابیدن و حالا دست روی بچه های معصوم بلند میکنند و هر روز دنبال اعتراض افزایش حقوقند

  11. فکر نمیکنم مشکل فقط مال مدرسه ها باشد آمار اختلاس گرا زیاد شده دزدها زیاد شدن احتکارها زیاد شده بی حجابی زیاد شده کم فروشی زیاد شده بی وجدانی در مردم زیاد شده نا امنی زیاد شده خیانت و طلاق هم زیاد شده حالا رسانه ها گیر دادن به مدارس اینم مثل بقیه

  12. معلم خودش باید جایگاه ومنزلتشوحفظ کنه نه این که بیاد مدرسه کتک زنشو که نتونسته بزنه واسه دانش آموز بزنه واقعان این معلما ایرانی هستن یا افغانی که از طالبان باشند در ضمن دانش آموزان باید حرمت معلم خودشونو نکردارن که جای پدر مادرشوننن

  13. به نظر م مقصر اصلی دولت است ، که شأن و منزلت معلم رادر جامعه پایین آورده ، و دانش آموزان و اولیا به آنان ارزش قائل نیستند. ودانش آموزان از معلمان حرف شنوی ندارند . ودر کلاسی که نظم بر قرار نباشد ، یادگیری صورت نخواهد گرفت.

  14. چرا از حمله دانش آموزا به معلم ها نمیگین؟
    چرا از پروویی و بیتربیتیِ غیرقابل هضم بچه ها نمیگید؟
    یا اصلا قبل از کرونا مگه کسی گوشی مدرسه میبرده که الان بهشون میگن گوشی نیارین،از کادر مدرسه طلب‌کار میش.
    من خودم مادرم و اگه بچمو اذیت کنن ناراحت میشم ولی وقتی پسر دبیرستانیم از اذیت و آزارهایی که دانش‌آموزا نسبت به معلم‌ها دارن،میگه واقعا ناراحت میشم.
    این دوسال ملت چجوری بچه تربیت کردن که دانش‌آموزا وقیح و بی‌پروا شدن و براحتی به همکلاسی یا کادر مدرسه توهین و پرخاش میکنن انگار همه نوکرشونن حق ندارن بهشون بالای چشمت ابرو،بگن.
    کمی هم خودمون رو جای اون معلم بدبخت بذاریم

  15. مشکل از دانش آموز، فرض کنید به یک پلیس گفتن بدون درگیری با دزد اون باید دستگیر کنی دزد که دستش جلو نمیاره بگه بفرما دستگیرم کن.معلم میزارن تو تعارض هم ازش میخواند نظم کلاس رعایت بشه هم با دانش آموزی که بی نظمی میکنه برخورد نشه.اگه با حرف همه چیز حل میشد که دادگاهی وجود نداشت

  16. میدونید مشکل اساسی کجاس وکرونا ودو سال مجازی بخشی از این مشکله چون که مشکل اساسی تو خود سیستم درس وکتاب وحجم ومحتوای کاملا بیهوده کتب درسیه که حالا بعد از سالها این دمل سر باز کرده چون محتوای کتابها حفظی وسنگینه ونه ماه واسه تدریس
    وفهم این همه مطلب واسه دانش اموز سخته پسر من کلاس هفتمه واقعا با وجود اینکه یک روزم کلاس مجازیش تعطیل نشد ومعلم بکوب درس داد ولی واسه بعد عید که بازگشایی شد معلم فرصت کافی در حضوری واسه تدریس نداشت چون هم کنترل کلاس هم حجم درس زمانبر بود ومجبور شدن هول هولی و بدون هیچ‌اموزش درستی درسو تموم کنن خوب اخه مگه بچه مجبوره این همه درس بیخودرو یاد بگیره که دو روز دیگه بعد امتحان یادش بره واز همه بدتر درس هدیه ها که نگم به قدری پیچیدس که گاهی درس بعدی درس قبلی رو نقض میکنه واین دیگه فاجعس واین درس مطالب تکراری چندین وچند سالس که بچه هارو به کل از این درس دلزده کرده پس لطفا در این
    چند ماه تعطیلی بد نمیشه اگه حجم بی مصرف درس کم بشه وبیشتر روی فراگیری عملی د روس کار بشه شده یک‌ماه مدرسه دیر بازگشایی بشه ولی تکلیف این کتابهای دور ریختنی مشخص بشه که ترک تحصیل خیل عظیمی از دانش اموزان در راهه

  17. میدونید مشکل اساسی کجاس وکرونا ودو سال مجازی بخشی از این مشکله چون که مشکل اساسی تو خود سیستم درس وکتاب وحجم ومحتوای کاملا بیهوده کتب درسیه که حالا بعد از سالها این دمل سر باز کرده چون محتوای کتابها حفظی وسنگینه ونه ماه واسه تدریس
    وفهم این همه مطلب واسه دانش اموز سخته پسر من کلاس هفتمه واقعا با وجود اینکه یک روزم کلاس مجازیش تعطیل نشد ومعلم بکوب درس داد ولی واسه بعد عید که بازگشایی شد معلم فرصت کافی در حضوری واسه تدریس نداشت چون هم کنترل کلاس هم حجم درس زمانبر بود ومجبور شدن هول هولی و بدون هیچ‌اموزش درستی درسو تموم کنن خوب اخه مگه بچه مجبوره این همه درس بیخودرو یاد بگیره که دو روز دیگه بعد امتحان یادش بره واز همه بدتر درس هدیه ها که نگم به قدری پیچیدس که گاهی درس بعدی درس قبلی رو نقض میکنه واین دیگه فاجعس واین درس مطالب تکراری چندین وچند سالس که بچه هارو به کل از این درس دلزده کرده پس لطفا در این
    چند ماه تعطیلی بد نمیشه اگه حجم بی مصرف درس کم بشه وبیشتر روی فراگیری عملی د روس کار بشه شده یک‌ماه مدرسه دیر بازگشایی بشه ولی تکلیف این کتابهای دور ریختنی مشخص بشه که ترک تحصیل خیل عظیمی از دانش اموزان در راهه

  18. عزیزان سلام
    چرا همیشه معلم را مقصر میدانید هیچ با خود فکر کرده اید چگونه این فیلمهای کتک کاری معلم با دانش آموز چگونه سریه پخش میشود
    وقتی اولیابه بچه های خود گوشی داده تا به مدرسه ببرندکه لزومی نداردچون کلاسها مجازی نیستوه تعدادی از دانش آموزان شیطنت کرده تا معلم عصبانی بشود و طی نقشه قبلی دانش آموزان فیلم گرفته میشود باید معلم بیچاره مقصر جلوه داده شود در صورتی که پدر و مادر مقصر هستند که گوشی به بچه ابتدایی داده تا فیلم بگیرند

  19. عزیزان سلام
    چرا همیشه معلم را مقصر میدانید هیچ با خود فکر کرده اید چگونه این فیلمهای کتک کاری معلم با دانش آموز چگونه سریه پخش میشود
    وقتی اولیابه بچه های خود گوشی داده تا به مدرسه ببرندکه لزومی نداردچون کلاسها مجازی نیستوه تعدادی از دانش آموزان شیطنت کرده تا معلم عصبانی بشود و طی نقشه قبلی دانش آموزان فیلم گرفته میشود باید معلم بیچاره مقصر جلوه داده شود در صورتی که پدر و مادر مقصر هستند که گوشی به بچه ابتدایی داده تا فیلم بگیرند

  20. سرار کشور خشونت بیمارستان ، استادیوم ، مدارس ، ادارات ووووووبازار همه جا چی شده الله الیعلم

  21. با سلام.آیین نامه انضباطي مدارس باید باز نویسی شود .دانش‌آموزان در صورت بی انضباطی اول اخطار شفاهی بعد کتبی می‌گیرند.بعد اولیا خبردار شده به مدرسه سری می زنند که در اکثر مواقع طرف فرزند معصوم خود را می گیرند .بعد در صورت تکرار بی انضباطی اخراج سه روزه وبعد یک هفته و نهایتا انتقال به مدرسه دیگر .چون در اکثر مناطق کوچک مدرسه ی دیگری وجود ندارد چند دور دیگر تا پایان سال می زنیم .البته در این شرایط اولیا حوصله ثبت نام در مدرسه دیگر را ندارند ودانش آموز وارد بازار کار می‌شود.

  22. با سلام.با این حساب معلم و دانش آموز بی حساب میشن. دانش‌آموز با دانش‌آموز هم به توافق می رسن. تا بوده چنین بوده .تا باد چنین بادا.

  23. آقای به اصطلاح کارشناس و تحلیلگر، دریک اتوبوس ، اگر راننده شرایط روحی و جسمی درستی نباشد و اتوبوس تصادف بکند ، دیگر نیاز به هیچ بحث دیگری نیست ، حالا شما تصور کن معلمی با میانگین حقوقی پنج میلیون ( من با مدرک لیسانس و سی سال سابقه نه تومن می گیرم ) و این وضعیت نابسامان اقتصادی و بی عدالتی شدید حاکم بر کشور ، و کلاس هایی سی چهل نفره با آن دانش آموزانی که همه می شناسیم ، وشیوه های عجیب آموزش و پروش درترویج بی عدالتی آموزشی ، انتظار دارید اتفاقاتی این چنین نیافتد ، درضمن شما تمام کاسه کوزه هارا سر معلم شکسته اید ، وصحنه هایی که در آن دانش آموزان معلمان اذیت می کنند ، چشمتان را بسته اید ، با این دیدگاه ها این مملکت به جایی نمی رسد ، رتبه بندی هم که مغرضانه اشاره کرده اید الان دوازده ساله شده سوهان روح و جسم معلمین .

  24. مدیروعوامل اجرایی ومعلم همانند سربازی هستن که در خط مقدم جبهه خدمت میکنن اما بدون اسلحه.
    این معضل حل شدنی نیست نه فقط بخاطر دوسال دوری دانش آموزان ازمدرسه ،قبلا نیز دست کمی از الان نداشت.چون دانش آموز میدونه مدرسه هیچ سلاح تربیتی برای حل مشکل نداره وبیشتر مشکل ایجادمیکنه وتنها راه؛
    دانش آموزان بدسرپرست وبی سرپرست شرور نه همه فقط افراد شرور را از مابقی دانش آموزان جدا کنیم وبه یک مدرسه خاصی بفرستیم وبه اون مدرسه خاص سرانه بیشتری اختصاص بدن تا بیشتر هزینه کنند بلکه از میان اون افراد چند درصدی هدایت شوند ،وضعیت مابقی که مشخصه.
    دوستان؛بز گر،گله رو گر میکنه.

  25. هردومقصرن مخصوصاخانواده دانش آموز وبیشتر دولت مقصرچون حرمت معلم اول دولت نگه نمیداره هیتلردرجنگ معلم نبرد گفت اگردرجنگ چه پیروزبشیم وچه شکست بخوریم کشوربه معلم احتیاج داره

  26. توی کلاسی که نزدیک ۴۰ دانش‌آموز نشسته و حتما داخل کلاس ۵تا۶ نخاله هستن که هر ساعت جو کلاس و بهم بزنند و مانع تدریس معلم می شوند چه انتظاری هست که معلم با اعصاب راحت تدریس کنه
    اینجا مشکل خانواده هایی هستن که این نخاله ها رو تربیت کردن
    درود بر معلمان کشورم

  27. مدرسه های پسرانه قبل کرونا هم اینطوری بودن ربطی به کرونا نداره به تربیت غلط اولیا هم درایران برمی گرده که به فرزندان پسر خود زدن وسرکشی را در خانه می آموزند وآن را زرنگی می دانند وحتی درخانه برای اینکه فرزند خود را وادار به کاری بکنند اورا می زنند وفرزند همچین خانواده ای در مدرسه هم متاسفانه هم برای معلمان ودانش آموزان مشکل آفرین هستند ودانش آموزان را کتک می زنند و خودشان هم با کتک متوجه می شوند مخصوصا در مقطع ابتدایی خیلی خطرناک هم کلاسی های خودشان را کتک می زنند

  28. از دلایل برابری حقوق معلمان و کارگران شهرداری هم گزارش تهیه کنید و کارشناس بیارین

  29. معلم ومدیر وناظمی که ۲ سال در فضای آرام وبدون دانش آموز درمنزل بودن سختشونه بیان مدرسه و حوصله آنچنانی ندارند ومعلمها هم که خیال میکردن نمرات بچه ها واقعیه وذوق میکردن یکدفعه با واقعیت روبرو شدن وتو زمان کم میخوان جبران کنن یا رو اعصابشون تاثیر میزاره مدارس دولتی هم تو ایام کروناشلوغ تر از قبل شده

  30. سلام
    من خودم مدیریک مدرسه ام بعدازدوسال مجازی بودن کلاس ها دانش آموزان کلاازنظرروحی،روانی،اخلاقی،رفتاری،سطح یادگیری،تمرکزو… به شدت افت کرده اندوباکوچکترین مساله دربرابرمسولین مدارس جبهه می گیرنددرنتیجه باعث اتفاقاتی درمدارس می شود

  31. دلیل اصلی این فضای خشونت بار تربیت نشدن دانش آموزان است که متاسفانه برخی خانواده ها ورسانه ها در این میان نقش اساسی دارند
    جایی که باید از معلم دفاع شود و او را بعنوان دلسوز دانش آموز وجامعه حمایت کنیم،برای اینکه خودی نشان دهیم و دیده شویم ،کوبیدیم بر سر معلم که چرا فلان دانش آموز را به خاطر ناخن ومو وبهداشت تنبیه کردین
    واین اخبار رو نه یک ودو وسه بار که صد بار از صدا وسیما پخش کردیم وخانواده ها ودانش آموزان خاطی را پررو تر و بقیه را هم تشویق به این عمل کردیم
    اگر بجای این کارها ،تفسیر درستی میشد،وخوب وبد این قضیه باهم مورد نقد قرار میگرفت وبطور مثال گفته میشد اون معاون مدرسه که موی دانش آموز را کوتاه کرد خیرخواه دانش آموزان ومدرسه وجامعه بود ولی روش اشتباه در پیش گرفت
    این شکلی خیلی بهتر بود تا اینکه کلا اون معاون دلسوز واجرا کننده فانون مدرسه را توبیخ کردن و….

  32. جو مدارس خیلی دانش آموز رو تحت فشار قرار میده
    نمونه هاش امتحان استرس ترس از انتخاب رشته معلم
    باید مدارس بتر از این ها عمل کنند یا شیوه مدارس و نظام آموزشی تعقیر کند

  33. مشکل شل گرفتن همه چیز از طرف آموزش و پرورش و مخصوصا مخصوصا خانواده است خانواده هایی که حتی برای بچه های خودشون برنامه ورزشی در خانه نگذاشته اند خانواده هایی که میتوانستند بازی های گروهی در خانه انجام بدهند خانواده ها می توانستند یوگا در خانه به بچه هاشون یاد بدهند ولی تنها کاری که کردند بچه ها را توی کوچه و خیابون کردند چون حوصله بچه خودشون را نداشتند

  34. سلام علت بی ادبی دانش آموزان بخاطر نخوردن کتک هست خداوند هم در دنیا و آخرت تنبیه برای انسان درنظر گرفته تنبیه نباشه انسان بی ادب سرکش میشه باید تنبیه در مدارس باشه چون نیست دانش آموزان تعدادی گستاخ شده اند

  35. چرت نگید بابا مقصر اصلی معلومه که دانش آمو زا هستن به جای اینکه درس بخونن از فضای مجازی کار هایی رو یاد گرفتن که هر کس دیگه هم بود اون ها ادب می کرد دانش آموزان مقصر اصلی هستن و همش هم به خاطر فضای مجازی است.

  36. مشکل معلم ها هستن که کم حوصله شودن بخواتر فشار روشون هست هیچ کاری نمی کنن وصبور نیستن

  37. مقصر اموزش وپرورش هست که دست معلمان رابسته وقانونها به نفع دانش اموزان هستند دانش اموز سالاری مقصر هست
    نه اخراجی نه مردودی نمره کیلویی

  38. با سلام. به عنوان یک فرهنگی و تجربه 29 ساله خود به عرض می رسانم اگر قوانین مدارس ما به همین شل و ولی باشد و مدارس رها شده و حمایتی از سوی وزارت صورت نگیرد برای 2سال دیگر مدارس دیگر غیر قابل کنترل می شود.

  39. بچه های بیش فعال و مشکل دار و باید در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام کرد اونجا تعداد کم هست و معلم راحت تر میتونه اونا رو کنترل کنه و ادبیات خوبی برای آنها به کاربگیره

  40. نه تقصیر معلم هاست و نه دانش آموزان همش بر میگرده به مشکلات اقتصادی که روح و روان همه رو داغون کرده… هر سال که اقتصاد خانواده ها بدتر میشه ما مردم از نظر روحی و روانی داغونت میشیم… یعنی این همه روانشناس این مطلب رو متوجه نمیشن… یا اینکه گوشزد میکنن لی کسی گوش نمیگیره.؟؟؟

    1. متاسفم ک معلم اینقد درجامعه ما بی ارزش شده ، درحالیکه ریشه همه پیشرفت ها درهرکشوری فقط وفقط معلمه ….کافیه فقط یمقدار انصاف داشته باشیم…..

      1. سلام مقصر دانش آموزان از وقتی آزاد گذاشتن هرغلطی دلشون بخواد میکنن حرمت معلم نگه نمی‌دارن

      2. اولا الکی یه جایگاه رو بزرگ نکند چون تو هر شغل خوب وبد هست تو معلمی هم زیاد هست دوما به کدوم پیشرفت رسیدیم دقیقا فعلا که داریم به پنجاه سال پیش برمیگردیم از همه مهمتر دقیقا همین معلما بی اعصاب و شخصیت هستن که امثال آدمایی رو تربیت کردن که هرجارو میسازن فقط نما داره و به یه باد خراب میشه یا همون دکتری رو تربیت کردن که با دادو بیداد دندون یه بچه رو میکشه و اونم از ترس و خونریزی میمیره مثل اینکه تو این کشور زندگی نمیکنی

        1. توی مزخرف توجایگاهی نیستی که این حرفو بزنی اولا ریشه یابی کن بعد چرندیات بگو. وقتی هر بی سوادی وزیر میشه واز هیچ چیزی خبر نداره نتیجه اش همین معلم اعصاب خرد شده ودانش آموز بی تربیت میشه.

        2. حالا که بعد از همه ی دنیا به نقش مهم معلمان در رشد هر کشوری پی بردید بگید ببینم برا ارتقا جایگاه معلم چکار کردید؟ معلم پول نون خالی هم نداره چه برسه به خرید کتاب و پژوهش و سفر و …..

        3. بخاطر اینه که امثال شما با هر نحوی هم که شده میاین و نمره میخرین که اکثرا به زور هست خود دولت میگه آمار قبولی رو بالا ببرین یعنی درس خوندن و رقابت همه چی شده کشک اگر هم نمره ندن دانش آموز درس نمیخونه میره دنبال کارگری که بازهم یقه ی معلم رو میگیرن والله ما موندیم به کدوم ساز شما مردم و دولت برقصیم اجازه ی کار ما دست خودمون نیست که مثل هر کشور پیشرفته ای تمرکزمون رو بزاریم روی نحوه صحیح آموزش و پرورش و دستمون رو باز بزارن و امکانات رو در اختیار ما و دانش آموزان قرار بدن توی کلاس ۴۵نفری شما انتظار داری انیشتین تحویل بگیری؟؟؟!!! خوب معلومه غیر انتفاعی بازدهی خوبی داره توی هر کلاس ۱۵نفر اونم هر کدوم پنجاه میلیون میدن شما مدارس دولتی هم این هزینه رو بزاری بهتر از غیر انتفاعی عملکرد میبینی توی مدرسه از کمترین امکانات آموزشی محروم هستیم پول آب و برق نداریم بدیم اونوقت از ما انتظار مدارس سوئدی رو دارین؟؟!! چون هیچ کدوم از کارامون کارشناسی شده نیست و به هوای باد معده یه چیزی رو میگیم.

          1. احسنت جیب خالی پوز عالی که نمیشه پول اب وبرق وگاز از بچه می گیرند امکانات مدرسه در سه چیز خلاصه میشه میز تخته سیاه وکلاس دیگه هیچ امکاتی نیست پنجاه ساله پیش هم همینا بوده بعد ادعای بعضی انیشتن خواستن است وهزاران مشکل که مدارس وجود دارد فقط وفقط تبلیغات پوچ وضعیت مدارس به لحاظ امکانات در حد صفر می باشد.اگر دانش آموز خوب میخواهید باید امکانات بدهید وگنه حرف زدن آسان است

        4. مقصر والدین هستند که نمی دونن چطور مهارت‌های اجتماعی را در هفت سال اول کودکی یاد بچه هاشون بدن

      3. به الله قسم که تمام تن و بدن اولیا از این مدارس دولتی همیشه لرزیده و تا نظارتی نباشه که نیست هم تا ابد خواهد لرزید .کادر اغلب مدارس دولتی چنان عقده ایی رفتار می کنند که انگار پدر کشتگی دارن بخدا نهایت بی شرافتی هست که آدم از سر معلم و کادر مدرسه بچه اش هم توی استرس باشه کم مشکلات اقتصادی داریم کم گرفتاری و نگرانی داریم مگه ما همگی انسان نیستیم مگه همه ی ما هم وطن نیستیم مگه اغلبمون مادر و پدر نیستیم پس چطور دلمون بیاد باعث رنج و عذاب یکدیگر بشیم چطور دلمون میاد تن بچه محصل رو بلرزونیم و باعث دل زدگی اش از درس بشیم مگه چشم امید و دلخوشی همه ی ما به بچه هامون و درس خوندنشون نیست چرا پس بعضی از معلم ها و اغلب کادر مدارس دولتی اینطور ظالمانه و غافل از خدا رفتار می کنن .به قرآن که پول نداریم وگرنه من به شخصه ثانیه ایی توی مدارس دولتی بچه ام رو نمی فرستادم .که از هر لحاظ توی فشار روحی و روانی باشم جمعیت زیاد. آزار موقع ثبت نامشون . برخورد طلبکارانه کادر . بعضی معلم های …
        نمره دادن ها براساس سلیقه ی معلم و بر حسب کادو گرفتن ها. نه حق و انصاف
        ای کاش نظارتی بود بخدا

      4. باور کن اگر معلم یکم مهربون باشه و بخاطر اشتباهات دانش آموزان اونا رو تنبیه بدنی نکنه دانش آموز عاشق معلم میشه و توی اون درس خیلی پیشرفت میکنه(همیشه بهترین راه تنبیه نیست)

      1. واقعا براتون متاسفم که به معلم دروغ ناروا و تهمت میزنید.. دانش اموزا تو خونه تربیت نمیشن پرخاشگرن.. فضای مجازی از راه به درشون کرده معلم فقط در حق دانش اموز دلسوزی میکنه این چرت و پرتا چیه که علیه معلم گذاشتین سر هم واقعا خنده داره.. داتش اموزی که دبیرستانیه و هنوز فکر میکنه مدرسه جای گوشی اوردنه و اهنگ میزاره و میرفصه باید بهاش برخورد بشه وگرنه میشه یه ادم خودسر و پر ادعا مثل شما که فقط دنبال بهانه اید کشور همی دست یه عده ادم وحشی و بی عرضه ای مثل شماها افتاده که در ورطه نابودیه.. تویی که الکی انگ تقصیر به معلم میزنی اول عرضه داشته باش بچتو تربیت کن که معلم مجبور نشه به زور متوسل بشه

      2. سلام.بله واقعا منم تایید میکنم معلما دو سال که حضوری نبوده تحمل حضور دانش آموزا رو ندارند و دانش آموزا هم چون بعد دوسال حضوری شدن غیر قابل کنترل شدن.خانواده ها باید همش بچه هاشون رو گوش زد کنن که احترام به معلم فراموش نشه و مدیر ها به معلماشون بگن یکم حوصله به خرج بدن.ما غیر انتفاعی بود ولی اصلا راضی نبودم واقعا همه چی به هم ریخته

        1. مقصر,سیستم آموزش وپرورش ونظام است که اولا خیلی به دانش آموزان رو داده وگستاخ شدند که با هر اتفاق کوچکی فورا معلم را توبیخ میکنند واصلا از معلم حمایت نمیکنندوبالعکس فداکاری معلم را اصلا اهمیت نمیدهند ودرثانی گزینش افراد غیرمتخصص در آموزش وپرورش وااستخدام نورچشمی ها بدون هیچگونه سواد

      3. درود
        والا ما که بچه بودیم و تنبیه بدنی هم اون زمان باب بود الان خیلی بهتر و مودب تر هستیم و الان اگه همون معلمی رو هم که تنبیه میکرد رو ببینیم بهش با کمال احترام برخورد میکنیم.به نظر شما چه چیزی تغییر کرده که بچه ها قدیم مودب تر بودند و هستند

          1. مقصر اصلی نظام اموزشی هستش از وقتی کرونا امده ودانش اموزان برا یادگیری درساشون تو سایتهای مختلف رفتند وهمه چی مجازی شد وضع از این که هست بهتر نمیشه بلکه بدتر هم خواهد شد مشوری که به علم وتربیت وصنعت اهمیت نمی دهد وفقط راهای چپاول وغارت گری واختلاس سر لوحه کارش هست وهر روز ما شاهد اختلاس های زیادی توسط دولتی ها وبانکداران هستیم چه توقعی از یک بچه دارید لطفا کمی فکر کنید مشکل از معلم ودانش اموزان نیست مشکل خود نظام اموزشی ودولته تربیت هرانچه در خانواده به نحو احسنت صورت بگیرد باز هم در خارج از خانه ودر اجتماع بچه میبیند ویاد میگیرد از اختلاس دزدی گرفته وپرخاشگری وچاقو کشی وفساد وهمه وهمه اینها تا درست نشود فرزندانمان هم درست شدنی نیستند ومن الله التوفیق

      4. مقصر اصلی نظام غلط اموزش وپرورش هست نظام با این طرح توصیفی دلنش اموزان بی سواد وبی ادب پر توقع وتنبل بار می اورد وقتی نمره ی مفت دریافت میکنند وهیچ تلاشی نمیکنند هیچ ارزشی هم قائل نمی شوند

    2. در اکثر مدارس ما هیچ آثاری از شادی نیست واقعا اگه اجبار نباشه، کمتر دانش آموزی علاقه وانگیزه درس خوندن داره، این اتفاق هم از عوامل خیلی زیادی تاثیر گرفته از وضعیت بحرانی خانواده ها گرفته تا عدم توانایی کادر و معلمان در مسائل تربیتی مشاوره ای، مخصوصا از زمانی که مشاوره رو از دبیرستان ها برداشتند معضلات تربیتی بسیار بیشتر شده، ما نیاز به مدیرانی دلسوز، خلاق و توانمند در مدارس داریم، چیزی که متاسفانه در غالب موارد نیست.

    3. دانش‌آموزها تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند و در مواجه با واقعیت با تناقض روبه‌رو می‌شوند!

    4. ریشه ی تربیت دانش آموزان در هر سنی از خانواده نشات میگیرد
      مشکلات اقتصادی چه در خانواده ی دانش آموز و چه معلمان نباید دلیل بی‌ادبی و خشنونت به طرف مقابل باشد .

      1. اگر تربیت برعهده معلم هست پس پدر و مادر چه نقشی دارند؟ فقط بدنیا بیاورند و بقیه رو بسپارن به دست مدرسه؟!!!فعلا که همکاره ها کسان دیگری هستند که در کوچکترین کار معلم دخالت میکنند

    5. این خشونت ها همیشه وجود داشته ولی حالا چون به اشتراک گذاشته شده مردم فکر میکنن اتفاق عجیبیه

    6. به نظر من پنجاه الی شصت درصد معلم مقصر هست، معلمی که نتونه خشم خودشو کنترل کنه اصلا آدم حساب نمیشه چه برسه به معلم، معلم باید صبوری رو یاد بده
      من در طول این دوره که الان بیست سالمه چند صد بار از نزدیک کتک خوردن بچه هارو دیدم و خودم هم کتک خوردم
      کلاس سوم بودیم داشت جدول ضرب میپرسید رفیقم جواب رو ندوست، معلم یک سیلی بهش زد پرت شد زیر نیمکت، این معلم نیست این از بهائم کمتر هست

    7. به نطر من که حضوری شدن یکدفعه ای و بدون کارشناسی مدارس اونم به زور و تهدید و فقط برای مدت یک ماه اخر سال اصلا منطقی نبود…(چون از لحاظ روانی همه بعد عید مدرسه رو علنا تمام شده میدانند) خیلی باعث تنش شد هم برای دانش آموزان..هم خانواده ها و هم معلما.خیلی از خانوادها با در نطر گرفتن غیر حضوری بودن مدارس اصلا لباسی برای دانش آموزشون تهیه نکرده بودن…ویا حتی لوازم تحریر خاص،..و همین موارد ریز ریزی که به چشم نمیان در کنار هم میتونن مخرب روح و روان باشن…..ولی اگر آموزش و پرورش ما هم مثل سایر کشور ها کارشناسی میکرد تصمیماتشا متوجه میشد که الان وقت باز گشایی نیست….و تمام توانشا میزاشت برای بازگشایی مدارس در مهر ماه…..

    8. واقعا همینطوره بچه هایی که در فضای مجازی چیز های کثیف رو دنبال میکنن میان در مدرسه پیاده میکنن من خودم هم در دولتی هم غیرانتفاعی درس خوندم تازه وارد دانشگاه شدم واقعا چیز هایی در غیرانتفاعی دیدم بسیار عجیب از همجنسبازی تا دوستی با مردان سن بالا و خیلی چیز های دیگه که گفتنشون جایز نیست انقدر حاشیه زیاده که اثر مثبت اون تدریس خوب رو پاک از بین میبره در مدرسه دولتی این چیز ها نبود تدریس بد بود ولی بچه ها پاکتر بودن

    9. این که یه دعوایی بین چن تا دانش آموز میفته این ربطی به معلم و غیره نداره این یک اتفاق است که از زمان های دور هم وجود داشته خیلی هم کم پیش میادو طبیعی هست بالاخره دهها نفر جوون و نوجوون و هم سن وسال تو یه جا با هم درس میخونن و همه شور و هیجان بسیار بالایی دارن به یک لحظه شونه این یکی به اون یکی میخوره همین یه خصومت پیش میاد و کش ور می داره باعث دعوا میکشه و اینو بدونید که درصد نزاع و درگیری ما نسبت به کشورهای پیشرفته دیگه ۲۸به ۷۰هستش

    10. مقصر سیستم آموزشی حاکم و دید مصرف گرا بودن به آپ و تعداد بالای دانش آموزان در کلاس است

    11. شمایی که این مطلب رو مطرح کردی لطف کن، نظرات رو کامل بخون و خلاصه ای از اون رو به عنوان ریشه این مشکل به مسولین امر اطلاع رسانی کن

  41. این چند وقت که مدرسه میریم آنقدر خسته شدیم ما که خیلی عشق درس هستیم متاسفانه معلمان و مدیران واقعا از حد خود می‌گذرند ما که کلی پول میدیم تا بریم بهترین جای شهرمون برای تحصیل البته ما بچه ها هم شیطنت هم داشتیم ولی دلیل نمیشه که اینطور با دانش آموزان رفتار باشه

  42. مقصر اصلی وضع آشفته انضباط در مدارس، مسئولین وزارتخانه و قوانین بالادستی آموزش و پرورش است.

  43. حالا که دارن به نتیجه می‌رسند باید دولت کوچکتر بشه مدرسه ها ام خصوصی سازی شه
    ریشه ی این مشکلات تو مدرسه های دولتی یه اگه یارانه هزینه ی تحصیل رو هم به خانواده های کم درآمد پرداخت کنن مدیر مدارس وقتی مستیم از مردم پول میگیرن بیشت حوادس شون رو جمع میکنند
    اموزش و پروش هزینه ی خیلی زیادی رو دوش دولت گذاشته با کمترین بهره وری که داره

  44. مشکل نه معلم هست نه دانش آموز مشکل عدم وجود آیین نامه محکم و دقیق هست
    دانش آموز با خود به مدرسه چاقو میآورد
    دانش آموز سر کلاس اینستا چک میکند
    دانش آموز به مدرسه سیگار میآورد
    مدیر یا معلم در مقابل این چکار باید بکند؟
    چند درصد مدارس روانشناس دارد؟

    1. نظام آموزشی کشور غلط است از یک سو معلم جایگاه معلمی خود را به علل متعدد از دست داده ازطرف دیگر دانش آموزان چون امیدی به آینده ندارند ولزومی نمی‌بینند خود را محدود وملزم به رعایت قوانین آموزشی کشور بکنند و….

  45. حتما بازم میخان برا مردم کیسه بدوزن تا بچه هاشونو بفرستن مدارس غیر انتفاعی

    وقتی اونجا هم بری وضعیت همینه

      1. سلام
        اتفاقاً عدم تربیت درست در خانواده اصلی ترین مشکل این زمان هست
        چون فقط تلاش داشته ایم تمام امکانات رو برایشان فراهم کنیم ولی به تربیت روحشون هیچ توجهی نکردیم و برای اینکه مزاحم ما بزرگترها نشوند گوشی را دادیم دستشان تا مشغول دنیای مجازی شوند

      2. چرا معلم ؟؟؟من خودم تو مدرسه بودم بچه‌ها وحش شدن بهم میزنند شیشه کلاسها را میشکنند حرفهای رکیک بهم میزنند هدفشون درس خوندن نیست مادرابخاطر راحتی خودشون بچه ها را میفرستن مدرسه معلم وناظم جرات ندارم حرف بزنه فورا رسانه ای میکنن پسرمن روز دوم حضوری زیر چشمش کبود شد مثل زامبی بهم میپریدن ناحق قضاوت نکن

      3. دو ساله بچه خونست، بی تربیته، تقصیر معلمه؟ بچه دست تو بوده، معلم باعث فش دادن بچه تو شده؟

    1. یا باید خشونت کادر مدرسه را بپذیرید یا خشونت از خود دانش آموز به خودشان.
      وقتی با کوچکترین تنبیه معلم و مدیر را برخورد می شود معلوم است که معلم و مدیر کار را رها می کنند

      1. مشکلات زندگی دلیل رفتارهای غیر عادیه، که برمیگرده به بی اهمیتی دولت ها به معیشت این قشر ، خودشما هم با مشکلات مادی دچار اختلال روحی روانی میشی صبرکن آسیاب به نوبت

        1. مگه هر کسی مشکلات مادی داره، از نظر روحی و روانی مشکل داره، باید دست روی بقیه بلند کنه و هر کسی جلو دستش میرسه بزنه،الانه تو این دوره زمونه کیه که مشکل اقتصادی نداشته باشه اما قرار نیست هر کسی مشکل داره سر بقیه خالی کنه و تو مدارس و غیره دست روی هر کسی بلند بشه!……

          1. مشکلات خانواده روی شاگرد تاثیر گذاشته و در مدرسه سر باز میکند.

          2. دانش آموزان این زمانه خیلی بی تربیت و بی حیا شدن و همون‌طور ک معلم و …بی احترامی میکنن ب پدر مادرشون هم بی احترامی میکنن متاسفانه

          3. همه زبانشان برای مدرسه دراز شده چون حامی ندارند اما کارمندان دیگر در وزارتخانه های دیگر حالتون رو بگیرن و هر بلائی سرتون بیارن حق هیچ اعتراضی ندارین و فقط سکوت اختیار میکنید

        1. سلام به همه دوستان .
          اینکه صرفا معلمان یا دانش آموزان را مقصر بدانیم درست نیست به نظرم دلایل دیگری هم باعث شده . اولین مسئله این است که فضای آموزش بسیار تغییر کرده و دانش آموزان تجربیاتی در فضای مجازی پیدا کرده‌اند یا دیده‌اند که نباید می دیده‌اند یا شبهاتی در ذهن‌شان ایجاد شده و به پاسخ نرسیده اندو همین مسئله ارتباط آنها را با معلم قطع کرده است دوم اینکه دانش آموزان از آموزش موثر کلاس و مقدمات آموزشی دور افتاده است و حدود دوسال آموزش شاد ارتباط را قطع کرده است و دانش آموزان از آموزش لذت نمی‌برند چون مطالب قبلی را نمی‌دانند . سوم اینکه معلم با هزار یک مشکل معیشتی و درگیری ذهنی وارد کلاس آموزشی میشود فضای شادی در کلاس ایجاد کند که ناتوان است . چهارم اینکه دانش آموزان که می خواهند یاد بگیرند وضعیت معلم را می‌بینند نه احترامی به او ونه حرف شنوی از او دارند .حرف بسیار است ….علاج در ارزش گذاری به شأن و جایگاه معلم از طرف مسولین و جامعه و حمایت واقعی از این قشر زحمتکش .

      2. متاسفانه والدین تربیت فرزندان را یکباره به گردن معلم می اندازند چون خودشون زورشون به فرزندشون نمی رسه اونم بعدا زدوسال درخانه ماندن چه انتظاری از دانش اموز هست که قوانین مدرسه رو رعایت کنه

        1. بله همینطوره دانش آموزی که حرف والدینش رو گوش نمیده چطور میتونه به معلمش احترام بذاره وخشن نباشه

        2. متاسفانه مقاله غیر علمی و سطحی بود ،نویسنده حتی یک ساعت هم مدرسه نرفته و خودشو جای معلم و دانش آموزان قرارنداده،خانه از پای بست ویران است

      3. متاسفانه والدین تربیت فرزندان را یکباره به گردن معلم می اندازند چون خودشون زورشون به فرزندشون نمی رسه اونم بعدا زدوسال درخانه ماندن چه انتظاری از دانش اموز هست که قوانین مدرسه رو رعایت کنه روانی خودتی

        1. باید برای دانش آموزی که قوانین مدرسه رو رعایت نمی کنه ، آیین و روش از قبل تعیین شده ای وجود داشته باشه تا مساله شخصی نشه.

      4. یکی مثل شما ؟ ایا به این نحوه صحبت کردن نیاز به مشاوره روانی ندارد ! معلم بدبخت پایینترین اعتبار و معیشت بعد کارگر رادارد.
        اگر درست تربیت میشدی در خانواده نیازی نبود معلم زحمت پروش امثال شما را بکشد و درس هم بدهد.

      5. شما مطمئنی خودت سالمی ، انقدر بی رحمانه راجع به کادر آموزش حرف نزنید اون دنیایی هم هست.

  46. سلام بیاین ببینید در مدارس دولتی دخترانه چه خبره .دخترم کلاس هشتم و میگه توی مدرسه بچه ها سیگار میکشن حرف های زشت و زننده به هم میزنن این چه وضعیه که درست کردن واسه مدرسه پسرم هم یه وضع دیگه بچه کلاس ششم‌چاقو کشی میکنه ! چرا هیچ کس رسیدگی نمیکنه ؟ کلا همه چی بی درو پیکر شده مجبور میشیم بچه هامون رو ببریم مدارس غیر انتفاعی با این وضع اگه پیش بره به نظرم ترک تحصیل کنن خیلی بهتره تو خونه درس بخونن فقط امتحان رو بدن .همه که نمیتونن ببرن مدارس غیر دولتی

    1. من خودم دبیرستانیم واین عامل رو در خوانواده میبینم چون اگه خوانواده تو تربیت بچشون کوتاهی کنن بچشون از دیگران تقلید میکنه یا توکوچه یا جاهای دیگه.

    2. خدا رو شکر مدرسه ما مدرسه ابوریجان با مدیر خوبی و معلمان خوبی که داره مدرسه رو کنترل کردن و فضای تمنی ایجاد شده

    3. بهترین کار اینه که بچه هارو با واقعیت و رسوم زمانه آشنا کنیم و در غیر اینصورت زندانیشون کنیم تا پاستوریزه بمونن و در آینده ضربه‌های محکمتر بخورن…یک مثل معروف است که می که ادب از که آموختی؟گفت از بی ادبان… بگفته خدادرسوره عصر که میگه قسم به زمان که انسانها در ضرر وزیانند مگر عده کمی…الآن اکثر مردم نمیدونن برای چه هدفی زنده اند! به امید بیداری اندیشه ها

      1. مقصر معلم نیست چون تربیت که باید خانواده به بچش یاد بده نمیده که تو اجتماع چجور برخورد کنه..و معلم که نابه هنجاری انجام میده با آزار دانش اموزان اینجور میشه..و زمان قدیم هم هیچکس اینجور نبود چون احترام میذاشتن نه الان که زیر صندلی معلم میخم میزارن برا خنده پس اول بجای درس خوندن باید تربیت به فرزندانمون یاد بدیم معلما هم باید یه کلاس تربیت بهشون اقتصاد داد واسه دانش اموزان..چون معلما سخت زحمت میکشن هرروز باید به یه سازی برقصن اعصابی براشون نمیمونه

    4. مامعلمادردسرخودمون نمیدیم اگه جلوی آوردن گوشی وچاقوشوبگیریم اول پدرهمون دانش اموزمدعی میشه که چرا به بچم گفتی گوشی نیاریافلان لباسونپوش دوما آموزش و پرورش هم میگه چیزی نگین .من خودم به دانش اموزگفتم چراعربده می‌کشی یک ساعت بعدش پدرش امدهرچه ازدهنش درامدبهم گفت …..

    5. این سوال از اساس اشتباهه
      منو یاد قدیما میندازه که می پرسیدن «علم بهتر است یا ثروت» و باید یکی رو انتخاب می کردیم…
      فارغ از بحث در مورد این که غالبا و شاید همه می‌نوشتن «علم بهتره» گرچه باور نداشتن، مطمئنا طرح این گونه سوالات از دانش آموزان و یا عموم جامعه نشان از افراط و تفریطهایی دارد که متاسفانه از گذشته گریبانگیر فرهنگ جامعه و البته مسولان نظام هست. مثلاً شعار فرزند کمتر زندگی بهتر که قبلاً روی در و دیوار مینوشتن و اکنون با پیری جمعیت مواجهیم و…
      در این مورد هم همین طور هست.
      فارغ از این تک بعدی نگری به نظر من مقصر پایه، خانواده ها هستن، چرا که اگر همه دانش آموزان از تربیت خانوادگی متناسب با فرهنگ ۳۰۰۰ ساله ایرانی که همیشه سنگش رو به سینه می زنیم برخوردار می بودند، هرچند نظام آموزش و پرورشِ سست و وامانده به عمدِ سیاست،و هر چقدر هم که در زمینه تربیتی ضعیف عمل کرده باشد، باز هم شاهد این زامبی‌منشی ها در خانه دوم دانش آموزان نمی بودیم.
      باید بپذیریم که وجود ابزار تنبیه در زمینه تربیت حتی از منظر دانش روانشناسی البته به اشکال مختلف، مورد نیاز هست، اما متأسفانه همانطور که در ابتدا گفتم افراط و تفریط باعث شده که متخصصان تعلیم و تربیت از این ابزار کارآمد محروم بمانند.
      این را نیز بیافزایم که بسیاری از خانواده‌ها در تربیت فرزندان، از تنبیه ولو بدنی کمک میگیرند، لذا نباید در این مورد باز هم دچار افراط و تفریط بشیم و بگوییم که اصلاً تنبیه نباید در کار باشد…
      علاوه بر این، سیاست عامدانه مدرک گراییِ صرف، بدون توجه به تحقق اهداف آموزشی و تربیتی را نیز در نظر داشته باشید.

      و نیز تحت فشار قرار دادن معلمان، به طرق مختلف جهت ارایه درصدهای قبولی بالا که خود منجر به احساس عدم کارآمدی در معلم و بی‌انیگزه شدن وی و البته درک عدم توجه به تفاوت های فردی از سوی دانش آموز، در نتایج پایان هر نوبت، بر نابسامانی نظام آموزش و پرورش دامن می‌زند.

      بدانیم که علم به قانون باید موجب بهرمندی بهتر و بیشترِ ما در عرصه های مختلف زندگی بشود اما صد افسوس که مردم ما هنوز به این درک دست نیافته اند، چون همیشه دیده ایم:
      مثلاً چون مأمور انتظامی حق فلان و بهمان نداره پس دیگه کسی به مأموران امنیتی محل نمیذاره، چون معلم حق نداره… پس…
      و…
      نتیجه: کاهش امنیت و جسارت خلافکاران و افزایش بزهکاری…
      نتیجه: بیسوادی علمی و فرهنگی با وجود مدارک تحصیلی بالا
      و در کل افسار گسیختگی در بسیاری از زمینه ها، خصوصا در زمینه فرهنگ…

      جمع بندی: سیاست بر اینه که با به حاشیه بردن معلم، جایگاه والای اونو از بین ببره که برده؛ تا نسل به نسل جامعه ای سست بنیان‌تر به لحاظ فهم و درک شرایط روز و… حاصل آید و متولیان با خیالی آسوده تر به امورات خویش مشغول باشند.

      پس ای مردم بیایید با تربیت نسل هایی شایسته، ما، به فکر آینده وطن باشیم.

    6. زمانیکه خانواده هابه فرزندان خود اختصاص ندهندو فرزنددرفضای مجازی بدون رسیدگی وکنترل رهاشود،اهمیت خانواده دردنان باشد،نه تربیت فرزند،درداخل خانه هابجای محبت ودوستی عنادودشمنی حاکم باشدنمیتوان بیش ازاین انتظارداشت. دانش آموز۱چهارم از زمان خودرا درمدرسه است،بقیه رامحیط وخانه وجامعه فراهم میکند و دربرهوتی بزرگ پابه عرصه اجتماع میگذارد. وقتی واردفضای جدیدی میشود،بجای احترام وارزش به فضای علم ودانش ومعلم یادمیگیرد که بی نزاکتی بیاموزد،چرا چون درمحیط وجامعه ورسانه با مشکلات رشدمیکند. رسانه هاهم مخصوصا سیمای میلی تاثیرات غلط خودرا نادیده میگیرد،که درفضای مجازی چه نقشی را بازی کرده؟چندبرابرمتولی آموزش مملکت ازبیت المال تغذیه میکندوهیچ عایدی ندارد.
      پس بهترازاین نباید انتظارداشت. وسیبل مقابل معلم را قرارداد،که هرفردی با تفکرهزارجزیره و۷۲ملتی چگونه برخوردمیکند. متولیان اذهان فرزندان ملت تنها منادیان آموزش نیستند. پس حرمت کسیکه کلمه ای می آموزدبسیاروالاتر ازعقده ناگشاده صاحبان رسانه ملی میلی است.

      1. این موضوع بحث یکی دو سال نیست بحث سال ها بی توجهی به نیاز معلمان و دانش آموزان به خدا قسم اگه یه خارجی حالا چه معلم چه دانش آموز بیاد تو آموزش و پرورش نمیتونه یک سال تحمل کنه نه معلمه درس میده نه دانش آموزه درس میخونه مقصر این آموزش پرورش فلان فلان شدس که هر کاری به غیر از وظیفه ش رو داره انجام میده نه آموزش درستی از همون کلاس اول بهمون دادن نه پرورش فکری و اخلاقی 🙁

      2. به نظر من کلا مدرسه تعطیل بشه بهتره تا همه در یک شرایط رشد کنیم. نه معلم به مفت خوری متهم میشه نه خانواده به بیخیالی و نه دانش آموز به نسل سوخته بودن. هر پدر و مادری هر طور که می خوان بچه شونو تربیت کنن.

    7. والا من نمونه دولتیم مثل آکسفورد میمونه مقصر بچه شماست که درس نخونده بره مدارس خاص
      کسایی که به درس اهمیتی نمیدند یا والدینشان یه جاشون میلنگه میرن مدارس عادی انتظار هم همینقدر میره

    8. خوب دلیل این همه اتفاق بد کمرنگ کردن نقش مدرسه و معلمه
      متاسفانه رسانه ها و صدا سیما نقش موثر معلم و مدرسه رو بسیار تنزل داده و اون جایگاه مدرسه در تربیت دانش آموز از بین رفته و دیگر دانش آموزان حرف شنوی ندارن. خود خانواده ها هر روز می گفتن کاش مدرسه باز بشه چون در نگهداری و تربیت بچه ها شون موندن. با کوچکترین رفتار معلم و مدرسه در ایجاد نظم فوری انگ شکستن حریم شخصیت ررو مطرح می کنن.

  47. این که خشونت نیست، خشونت زمانی بود که معلم میومد سرکلاس اول سال تحصیلی میگفت اون توله سگی که درس نخونه رو از پنجره پرت میکنم بیرون و بعد موقع تنبیه دست و سر بچه هارو میشکست… بچه های امروزی تو سری خور نیستن و برای ادما قد خودشون ارزش قائل میشن… ارزش خودمونو بالا ببریم تا احترام ببینیم

    1. مدیری که روز آخر مدرسه سال فارغ التحصیلی
      میاد به دانش آموزانش میگه یا خوراکیارو جمع کنید یا با پا میام وسطش حکمش چی

      1. چرا معلم ؟؟؟من خودم تو مدرسه بودم بچه‌ها وحش شدن بهم میزنند شیشه کلاسها را میشکنند حرفهای رکیک بهم میزنند هدفشون درس خوندن نیست مادرابخاطر راحتی خودشون بچه ها را میفرستن مدرسه معلم وناظم جرات ندارم حرف بزنه فورا رسانه ای میکنن پسرمن روز دوم حضوری زیر چشمش کبود شد مثل زامبی بهم میپریدن ناحق قضاوت نکن

    2. سلام و روز بخیر این موضوعی که شما میفرمایید مربوط به چهل سال پیش هست و مردم اون زمان آگاهی کافی رو نداشتند اما شما که در این دوره زندگی می‌کنید باید این آگاهی را داشته باشید که تنبیه و ناسزا گفتن اصلا ردش درستی برای تربیت یک انسان نیست و اگر آن روش مشکلی نداشت مطمعنا پایان هم نمی یافت مدرسه محل کسب دانش و یادگیری بچه ها با لذت و احترام دوطرفه هست نه زندان کودکان!

    3. حرفتون درسته یه زمانی بود معلم با شیلنگ گاز دانش آموز میزد بعضیا با چوب انار به اصطلاح فلک میکردن چون دردش بیشتر بود و بماند با کلید محکم به سر بچها میزدن تازه خط کش تنبیه خوبشون بود اگه اونروزا گوشی وجایی مثه فضای مجازی وجود داشت همه میدیدن چرا ترک تحصیل بین دانش آموزان زیاد بود از یه طرف هرچی کادر مدرسه میگفتن خانوادها قبول میکردن وبقیه کتک رو بچها از پدرمادر میخوردن

  48. من آموزگارم، چیزی که الان بر مدارس حاکمه تصمیمات بی موقع وزارت آموزش و پرورش هست نه معلم مقصره نه دانش آموز بلکه دولت

    1. همش تقصیر معلما هست معلمای نسل قدیمی کع حرف بچه های امروزی و نمیفهمن بچه ها تو مدرسع میرقصن میگن نرقصید ما اندازه شما بودیم این غلطا نمیکردیم . میخندیم میگن نخندین نامحرم میشنوه صداتونو 🤔 ما اندازه شما بودیم نمیخندیدم تو مدرسه که . از بس ما رو با نسل دهه ۶۰ مقایسه کردن روانی شدیم همش تقصیر معلمان که دانش آموزارو درک نمیکنننن بعدم برا حقوقشون گوش فلکو کر کردن حیف نون

      1. بچه هاوخونواده هاگستاخ شدن تایه جیزی به بچه بگی هجوم میارن مدرسه دیگه دانش آموزبادیدن رفتار والدین با معلم،، ازمعلمحساب نمیبره، تقصیر نظام آموزشی هم هست

      2. شما نوشتی حیف نون کدوم نون
        نونی که تا 10 هر برج هست و 20 روز نیست. نونی که قسمتی از اونو من معلم منطقه محروم برای خرید لباس برای دانش آموز پرداخت میکنم. نونی که خود آموزش و پرورش خجالت میکشن در دنیا مبلغش رو مطرح کنن. نونی که قابل قیاس با پایین ترین کشورها نیست بله بایدم گوش فلک کر بشه.

    2. تقصیر بی برنامگی و سو مدیریت مدیران رده بالا و سیستم آموزشی ضعیف دولت معلمی که هستش گرو نشه و حقوقش تا ده برجک دوام نمیاره و دانش آموزانی که مشکل اقتصادی دارن و خانواده ای که از عهده تحصیل بچشونو بر نمیان بهتر از این نمیشن

  49. اگر واقعا دنبال دلایل اصلی این شرایط هستید ابتدا باید نحوه برخورد رسانه و سیستم غلط بالادستی به شخصیت معلم بررسی شود که بطور برنامه‌ریزی شده هدفی جز تحقیر و محکوم کردن معلم ندارند و با چنین برخوردهایی توقع روحیه توام با نشاط از معلم دارند.
    بررسی کنید نحوه اطلاع‌رسانی دولت و مجلس و رسانه‌ها از همین موضوع رتبه‌بندی معلمان تا چه اندازه با عملکرد واقعی این پروژه مغایرت دارد؟ حال آنکه افزایش‌های چندبرابری حقوق دیگران بدون هیچ سروصدای رسانه‌ای در کوتاهترین زمان و در سکوت مرگبار رسانه‌ها اعمال میشود. برخوردهای ناشایست اولیا و جدیدا خود دانش‌آموزان با معلمان نیز هیچ پوشش خبری در رسانه‌های مدعی عدالت خبری ندارد و فقط منتظر کوتاهی یا خطایی از یک معلم در گوشه وکنار کشور هستند تا با آب و تاب فراوان در شبکه‌های مختلف بازنشر دهند. هرچند خطای هیچکس حتی معلم نیز مورد تایید نیست و باید رسیدگی و برخورد شود ولی نوع دوگانه و مغرضانه برخورد رسانه‌ها جای سوال و نقد می‌باشد.
    پس اگر واقعا بدنبال دلایل اصلی مشکلات موجود هستید اندکی انصاف و واقعنگری به تحقیقاتتان اضاف کنید.
    با سپاس. یک معلم با ۲۹ سال سابقه تدریس

  50. ایناهمش بدلیل تربیت اشتباه خانواده هاس وگرنه بچه ای ک درست تربیت شده باشه اهل خشونت و دعوا نیست مقصر اصلی خانواده ها هستند

    1. خیر
      هر اتفاقی که میفته داخل این مملکت خراب شده یکی بخاطر آموزش و پروش ماست و بخش دیگری مربوط میشه به خودمون

    1. من خودم دختر دانش آموز پایه ی هشتمم آره مدرسه وضعش خرابه از مواد مثل کراک و بنگ و گل گرفته و قمه و پنجه بوکس و رنگ موهای فانتزی و ناخنای کاشت و ژلیش تا خلاف کوچیکا مثل آوردن گوشی و سیگار کشیدن فحش دادن. مدرسه ی من نمونه دولتیه و منطقه ۳ مدیرشم مدیر نمونه و بازرس مثل یو یو میاد و میره حالا جاهای دیگه رو داشته باشین میگین تربیت ما تربیت شده ی نسل خودتونیم مایی که وقتی شما شاغل بودین از ۵ سالگی تو خونه تنها بودیم محبت ندیدیم توجه ندیدیم حالا عوارضش حالا بعضیا خوبن من جایه نوازش رد کمر بند رو تنم احساس کردم از بچگی ببینید ما از کیا یاد گرفتیم حرفمونو چجوری به کرسی بنشونیم من معدلم بیسته چون هدفم رهاییه اما کسایی داریم که صفر میگیرن

  51. به معلمی که در مدرسه دولتی ماهی سه میلیون هشتصد هزارتومان میدهید انتظار دارید به دانش آموزان الگوی تربیتی و سبک زندگی بیاموزد. توقع زیادی نیست.

    1. مفت خور هر روز خدا تعطیلین بعد میگی حقوقم کمه چه کار مهمی کردی ک حقوقت باید زیاد باشه . ۱۲ سال بهمون گفتین علم خوبه یا ثروت هاااا

      1. میگین معلم بد هست اگه معلم نبود نه الان دکتر بود نه مهندس اون خانواده باید به بچه اش یاد بده این کار ها را نکنه

      2. حرف دهنتو بفهم همین فحش های هم که میدی از معلمان یاد گرفتی بعد گنده گوزی میکنی؟؟؟؟
        پدر بنده معلمه خدا شاهده حتی روزهای تعطیل هم پایمال مشغول کارهای مدرسس
        پدر شما مثلا کارمند بانکه چه گلی زده به سر مملکت به جز دزدی از بین المال؟

      3. درد اینه که همیشه در مورد یک موضوع کسانی نظر می دهند که هیچ درکی ازش ندارند
        اگه یک. ساعت. فقط یک ساعت کلاس درسی را به شما تحویل بدهند که هیچ قدرتی در آن کلاس ندارید متوجه می شوید که کلاس داری در مدارس دولتی چقدر سخته
        همیشه در هر کلاسی دانش آموزانی هستند که اشتیاقی به درس ندارند و فقط میخواهند در کلاس تفریح کنند و کلاس را به سخره بگیرند

      4. حلالشون باشه، پس چرا برای نمایندگان مجلس که هرروز بیکارن زبون ندارین؟ تو دوسال دیدیم که اگر معلم نباشه چه اعضایی از خانواده ها خرد میشه که تحمل بچه خودمون هم نداریم

    2. نه توقع زیادی نیست .. چون در وظایف معلم هست … اگه حقوقش کمه خب کار نکنه … چرا در حق دانش آموزان حق ناس انجام میدید … جالبه خودشون این شغل رو قبول کردن ولی وظیفشون رو به درستی انجام نمیدن

  52. بسمه تعالی.. بنده‌ یک فرهنگی کهنه کار بازنشسته حداقل متخصص در (آ. پ) با سطح تحصیلات مهندسی شیمی عرض مینمایم… حوادث ناگوار که گاهاً گریبانگیر معلم و دانش آموز و فضای مدرسه بوجود می‌آید… نه معلم مقصر نه دانش آموز… بلکه آنهایی مقصرند که فرار از درس و مشق و مدرسه وارد ساختمان‌های بزرگ شدند و برای (آ. پ) نسخه می‌نویسند… و پرده حجاب دریده شد… چون آموزش بی ارزش شد… وجود انواع مدارس پولی… خلع سلاح کردن معلم…. آزمون های پی در پی و دادن نمره الکی و…. هزاران غصه…. (معلم بی پول حرفش مجهول است…. دلال پول دار حرفش مقبول)… عاقبت بخیر

    1. به نظرم مقصر خونواده ها هستن که د تربیت فرزندانشون کوتاهی میکنند. از زمانی که کفرزند سالاری جایگزین والد سالاری شد سررشته امور از دست رفت.

    2. چرا نمی نویسید مقصر مسئولین آموزش و پرورش هستند،وقتی می گویند تنبیه نباشد ، باید جایگزینی برای آن باشد. الان دانش آموز و معلم رو در روی هم قرار گرفته اند ، به نظر بنده مقصر اصلی مسئولین آموزش و پرورش هستند.

  53. بخدا پدر ما دانش آموزا رو درآوردین از هر طرف که بگی ما تحت فشاریم بخدا اگه این فشار ها کم نشن ما تلفات میدیم بیچاره ابتدایی هایی ک هیچی یاد نگرفتن و بیچاره اون دبیرستانی هایی که کنکور دارن و هیچ یاد نگرفتن
    جامعه داره بی سواد بار میاد
    یک مشت دانش آموز بی ذوق و بی هنر و بدون انگیزه داره به عمل میاد که دارن فقط مثل ربات درس میخونن که معدلشون از بچه همسایه بقلی بیشتر باشه مادر یا پدرش یه پُز بده
    ._.

    1. مقصر دانش آموزان هستن .وخانواده ای ک اونارو تربیت نکردن. گوشی براشون می‌خرن و لوس بار میان .بچه های الان خیلی بد دهن و بی تربیت وبی خانواده هستن

  54. بهش پول نمیدن باید بچه هارو به صلیب بکشه مثل اینکه تو عصبی هستی بری یک چوب برداری و تو خیابون شروع کنی به زدن یک گربه و تا سر حد مرگ

  55. سلام، کرونا و بازگشایی یکباره و … همه بهانه اند، خشونت کمابیش همیشه در برخی یا بسیار مدارس وجود داشته ولی متاسفانه یا خوش بختانه در چند سال اخیر تصاویر و فیلم های موبایل به اشاعهء آنها بسیار اثر گذاشته ، تازه خشونت زمان های قدیم ، امری طبیعی و بایسته در آموزش بود. به قول سعدی: آموزگار گر بود ،بی آزار / خرسک بازند ، کودکان در بازار . ولی زدن معلم امری نادر بود.
    اگر واقع بینی در تصمیم گیری ها باشد، آموزش بایستی دیگر ترکیبی از حضوری و مجازی باشد. مثلا سه روز حضوری ، سه روز مجازی . به جای تنبیه بدنی، تنبیه مالی ، و اصلا آیین نامهء انضباطی که بیشتر کاغذ است و شاید در بسیاری مدارس رعایت نمی شود.

  56. دوستان دراین زمینه بایدیک روانشناس نظربدهدنه کسی تویه بغالی یه فیلمی روتوگوشیش نکاه میکنه ،واز ریشه یابی این پرخاشگری بی خبراست اعمال نظربکنه ، دراگه ازریشه به مساعل آموزش وپرورش که زیربنای جامعه استالکی بخشنامه صادرشود والکی نمره گرایی درمدارس ودانشگاه اداره شودحاصلی جزاین نخواهدداشت ،خانه ازپای بست ویران است

  57. سلام من یک معلم هستم . در یک جامعه ای که هوشمندانه ارزش معلم رو بیارن پایین .باید منتظر بدتر از این ها هم باشین . قداست معلم اومده پایین ،اونوقت انتظار تربیت پذیری از دانش اموزا رو دارین !!!!!!!!!

      1. سلام ببخشید من خودم مادر یک دانش آموزدبیرستانی هستم مدیر ومعاونی که فرهنگیه ولی الفاظ زشت ازدهانش بیرون میاد وبه یک نوجوان توهین میکنه انگارداره با یک لات صحبت میکنه آیا باید توقع احترام داشته باشه،یاوقتی به بچه ایی که مریضه میگن اگر مدرسه نیای غیبت وصفر میگیری ووقتی مدرسه میره معلم با بی احترامی میگه خانواده به زور فرستادنت بیای تا ازسر خودشون باز کنن وبدون فکر وادب توهین میکنه آیا باید توقع احترام هم داشته باشه جای تاسف داره یک زمانی فرهنگی الگو بود ولی الان چی؟

    1. ارزش شما اومده پایین به دانش آموزان چه ربطی داره برو یقه مسعولشو بگیر نه آون بچه ها رو

  58. سلام
    اونایی که منتقد مدارس هستن خودشون بیان یک هفته مدرسه ببینن چه خبره
    در ضمن هیچ قانون باز دارنده ای برای دانش آموزها وجود نداره هیچ هیچ

    1. اخه من نمیدونم کی به معلم گفته شغل مقدس آقا جان کسی که به ازای کارش حقوق میگیره کار مقدسی انجام نمیده اگه از حقوقتون راضی نیستین استعفا بدین
      قداست؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. الان یادتون افتاده بعداز دوسال که با عجله مدارس رو بار کردید همه قرنطینه بودن وبا کسی تعامل نداشتن ویادنگرفتن
      وارد یه فضای اجتماعی شدن واز لحاظ روحی وروانی آمادگی ندارن افتادن به جون هم
      کسی مقصر نیست مایاد گرفتیم تقصیر را گردن همدیگه بی اندازیم
      فضا آماده نبود .کارهای هول هولکی ازاین بهتر نمیشه

  59. سلام.. توی این اوضاع همه مقصریم فرزندانمونو خوب تربیت نکردیم مثلاً گوشی به دستشون دادیم از خدامون بود سرگرم بشن وکاری به مانداشته باشن واین تصور غلط که والدینمون چیزی نمی‌فهمن روبهشون قبولوندیم وهیچ کنترلی در ارتباطات در فضای مجازی اونها نداشتیم وجایی که درزندگی مشکلی داشتیم و همزمان میشد به درس و مشق بچه هابه معلم ها جلوی بچه ها بد وبیراه می‌گفتیم بی حرمتی وبی ارزش شدن درس وکلاس ومعلم واز همه مهمتر خودمون روبه بچه ها یاد دادیم…واموزش و پرورش ما در این زمینه خیلی ضعف دارد بدون برنامه بدون حساب کتاب پیش می‌ره بدون اینکه برای این موقعیت ها از قبل باید پیش بینی های لازم رویکردوراهکتر ارایه میداد

    1. همه این مشکل ها از مدیریت نادرسته بعضی مدرسه ها است .
      مدیر مدرسه ای که خودش ادب و نزاکت رو رعایت نمیکنه ، از دانش اموزانش چه انتظاری میشه داشت .

    1. متاسفانه معلمها معلمهای گذشته نیستن واصلا روحیه ی بچه ها برای اونا مهم نیست من تمام امسال بامعلم دخترم که سوم ابتداییه مشکل داشتم اصلا به درس بچه هااهمیت نمیداد ومدام برام درس ندادن بهانه میاوردوقتی هم باهاشون تماس میگرفتیم جوابگو نبودن واصلا براشون مهم نبود شما راضی نیستین بیشتر درس شده بودلایو وفقط هم صحبت درسی در کار نبودمدیر مدرسه هم که شاکی میشدین طرف معلم ومیگرفت واقعا اوضاع مدرسه ها نابسمان است

    2. خواهشا حرف مفت کمتر بزن !!!!
      همه به یه نحوی مقصرن . آموزش پروش و بعضا معلما و مدیریت مدرسه و خانواده ها
      آموزش پرورش که هیچی نگم بهتره
      معلما تعداد کمی واقعا بی شعورن من خودم معلم ادبیاتم یه چیزی بهم گفت بعد ۴ روز هنوز دلم می خواد برم خفش کنم بعد فکر هم نکن که چون درس نخوندم، بنده جزو شاگرداولام
      مدیریت و کادر مدرسه با ناهماهنگی و طرز برخورد خشن و طلبکارانه
      بعد میرسه به خانواده ها که با تربیت نامناسب یا نظارت نداشتن روی کار های فرزندانشون تاثیر می زارن
      دانش آموزان هم در واقع بچه هایی هستن که با قرار گرفتن در این موقعیت های ناهنجار بد بزرگ می شن و آسیب می بینن یا آسیب می زنند. همه آدم ها شخصیت و رفتارشون از جامعه و محیط زندگیشون سر چشمه می گیره

  60. پدر و مادری که تربیت ندارن و در داخل خانواده انواع رفتارهای پرخاشگرانه و زیر پا گذاشتن حریمها و بی احترامی به حقوق هم و به قوانین رو دارن، چطور میتونن فرزندی سالم به جامعه و مدرسه تحویل بدن؟؟!! حالا همینها که دهها ناهنجار در خودشون رو به به فرزندشون منتقل میکنن، و دهها متل اینها در مدرسه گردهم میان، 1 هو به مدرسه که میرسن، میشن شهروند قانون مند با ادعا از زمین تا آسمان…دیوار معلم و آ.پ کوتاهه متاسفانه،

  61. سلام من به عنوان ی دختری که کلاس هفتمش داره به پایان میرسه واقعا اذیت شدم امسال .. میگفتم الان میرم راهنمایی کلی خوش گذرونی ولی به یکباره تصوراتم ریخت.. بخاطر پرت کردن کتاب سمت همکلاسیم توسط بغل دستیم منو کلی اذیت کردن اولیای منو احضار کردن و در اخر از من تعهد نامه گرفتن که حق اخراج کردن منو دارن .. همه مارو تنبیه بدنی میکنن اقا شمایی که مسئولی خواهش میکنم رسیدگی کنید و مدیر و معلمایی که لیاقت این مقام هارو دارن رو برای این کار انتخاب کنید گناه ما چیه که انقدر باید عذاب بکشیم بخاطر اینکه اخرش اگه درس نخونیم بهمون کار نمیدن؟انقدر عذاب بکشیم که اخر به این برسیم که ی کاغذ بدن دستمونو بگن شما فارغ التحصیل شدین؟واقعا عذاب اوره.. اگه دوستام نبودن هرگز نمیرفتم مدرسه کاش اجباری بود کاش یکی درک میکرد گناه ما بدنیا اومدنمون تو ایرانه :))

    1. وقتی حقوق معلم کفاف زندگیشو نمیکنه، وقتی به جای 300 نفر 600 نفر میرن مدرسه، وقتی اختلاف سنی رعایت نمیشه، وقتی در حق دانش آموز هزار تومن بودحه نمیدن، وقتی آموزش نیست و فقط مبصری باشه همین میشه نه دانش آموز و نه معلم و نه اولیا مقصر هستند فقط و فقط و فقط دولت و حاکمیت مقصر هستند

      1. دوست عزیز من چند سالیه آمریکا ساکن هستم
        به شخصه دیدم حقوق یک معلم اونجا به اندازه یه پزشکه.
        بودجه زیادی هم به آموزش اختصاص داده میشه

    2. من واقعا خسته شدم معلما اصلا متوجه نیسن که با حرفاشون چقدر به روح و روان دانش اموز اسیب میزنن واقعا یه حرفایی میزنن ادم از چیزی که هست خجالت میکشه 😟😥😢

  62. در بعضی جاها دانش آموزا مقصر هستند ، ولی شما رفتار مدیر و یا معلم هارو با بچه ها ببینید مشکلی پیش نمیاد🙏

  63. متاسفانه مدرسه دیگه جای یادگیری مثبت نیست. بچه می‌ره مدرسه بدتر چیزای منفی یادمیگره. چاقوکشی ،فهش ، دعوا خشونتاینجور مدرسه بدرد چی میخوره

  64. همش تقصیر معلم هاست ما تو مدرسه شوخی هم می کنیم باید بریم دفتر یه شوخی دیگه دفتر برای چی

  65. متاسفانه وقتی علم و دانش در جامعه بی ارزش شود و افراد رغبتی برای کسب علم نداشته باشند ، قداست آموزش و معلم از بین میرود.که اینها همه ناشی از سیاست های غلط کشور و بی سوادی سیاستمداران است.

  66. من یه کلاس هفتمیم که مدرسه وارد حریم خصوصی من یعنی گوشیم شده و من و بردن دفتر و بهم گفتنچرا در واتساپ همچین حرفی به همچین کسی زدی یا چرا با پسر خالت چت کردی و مادر پدرمم هیچ مشکلی با این قضیه نداشتن و من واقعا دیگه میترسم با گوشیم کار کنم
    حتی یکی از دوستام چون گوشی اورده بود مدرسه اخراج شده به صورت کامل نه موقت و گوشیشم الان بهش پس نمیدن یکی دیگر از بچه های مدرسه چون ناخناش بلند بود 2 روز اخراج شد در مدرسه سر صف به ما توهین میکنن میگم وای به حالتون اگه درس نخونید فلان میکنیم بهمان میکنیم این کشور اگه قانون داشت به مدیر یک مدرسه ادب یاد میداد

  67. چرا همیشه نسبت به معلم و آموزش و پرورش گارد می گیرید؟ فقط آموزش و پرورش مسبب این آشفتگی هاست؟
    آیا تعامل اولیا با مدارس به درستی داره انجام میشه؟؟؟؟
    همه این سو گیریها هدفمند و تعیین شده و در جهت تخریب معلمان نگون بخت است .

  68. دنیا دنیای بیان عقیده و نظر و صحبت کردنه مدرسه پسرم که کلاس دوم ابتداییه از سواد کم و عقده ای بودن معلمشون خرده گرفتم کلا تمام گروه ها رو بستن که من نتونم نظرم رو تو جمع بیان کنم
    خیر سرشون غیرانتفاهین
    معلم که اینجور عقده ای باشه بچه ای که زیر دستش درس یاد میگیره چی میخواد از آب دربیاد
    والا بچه های ما تو خونه با ادبن میرن مدرسه بی احترامی و دروغ و تقلب که نوعی دزدیه یاد میگیرن کلا روانشون بهم میریزه
    تربیت و ادب و فرهنگسازی از مدرسه شروع میشه ما هرچی بچه هامونو با ادب بار بیاریم تو مدرسه تحت تاثیر معلم و دوستان بی ادب میشه پس کادر مدرسه نقش مهمی در جلوگیری از تنش و خشونت در مدرسه دارن

  69. من به عنوان یک معلم میگم مشکل اصلی خانواده دانش آموز و تربیتش هست ما در یک کلاس نمونه های مختلفی می بینیم من دانش آموز دارم که آرزو میکنم کاش بچه ی من همینطور باشه انقدر تربیتش درست بوده از نظم و انظباط گرفته تا درس ادب و پاکیزگی خوش خط بودن هزار موضوع دیگه دانش آموز دارم که این بشر انگار توی کوهستان بزرگ شده و حتی خود همسایه های اون دانش آموز میان ازش به من شکایت میکنن و تمام وقت در حال زدن بقیه هم کلاسی هاست بخدا دعا کردم سال تحصیلی تموم بشه من دیگه اینو نبینم تمام کادر مدرسه از دستش شاکین اینا تقصیر معلمه بنظرتون من چکارش کنم کافیه بگی دعوا نکن فردا اولیاش میرن آموزش و پرورش شکایت میکنن روحیه بچمو خراب کرده بهش گفته دعوا نکن

  70. سلام.دنبال مقصر نباشیم.همه و همه مقصریم.از وقتی که مرگ بر این و اون گفتیم خشونت را در جامعه نهادینه کردیم.از وقتی که وضعیت اقتصادی خراب شد و این بر روح و روان مردم و خانواده اثر داره.معلم هم انسانی است از همین خانواده و جامعه.اکثر کتب درسی هم بیفایده و بدون کاربرد هستند.شما تصور کنید از 11 کتاب درسی دوره راهنمایی 7 کتاب در مورد مذهب است و این دانش آموز را در کلاس شنونده نمیکنه.شما تصور کنید برای رقص و شادی یک دانش آموز دختر چه قشقرقی براه انداختند دوستان امر به معروف.شادی حلقه مفقوده در آموزش و پرورش است.گوشی موبایل هم که بلایی شده در مدرسه.به نظر شمادانش آموز در مدرسه چه کار کند ؟ من امسال بازنشسته شدم ولی همه دانش آموزانی که با من در مدرسه بودند حدودا 110 نفر میخواهند مکانیک شوند.حالا شما بفرمایید در این مدرسه در زنگ ریاضی یا هنر چه فعالیتی میشه کرد.همه و همه شان دنبال یه 10 هستند تا مدرک نهم رابگیرند.شما اولیا ی محترم یک یا دو فرزند دارید و نمیتونید کنترل کنید و لی در کلاس سی چهل نفری انتظار دارید معلم معجزه کند.صحبت زیاد است.جامعه شناسان و روانشناسان باید به پای کار بیان. متشکرم

  71. الان دیپلم دارم کم کم میگریم ولی یک معلم سال سوم ابتدایی داشتم که از در میومد تو میگفت شما به درد اینکه کیسه زباله هم باشین نمیخورین و من هنوز قیافه مزخرفش یادمه و هرجا تو کوچه خیابون ببینمش تف میکنم تو صورتش که این چه حرفایی به یک بچه نه ده ساله میزنی،صدرصد معلما مقصرن که هرجور دوست دارن با دانش آموز برخورد میکنن و پشتشون به این گرمه که چون دانش آموز ازشون نمره میخواد هر غلطی ک دوست داشته باشن انجام بدن،تست روانی بگیری نصف فرهنگی های این ممکلت مشکلای روحی روانی دارن و باید دو سال تو تیمارستان بستری بشن انقدر که حجم عقده و مشکلات روحی روانی توشون زیاده

  72. بهترین کار ثبت نام در مدارس نمونه دولتیه صدرا است
    بهترین و بی نظیر ترین مدارس ایرانه من خودم دانش اموز این مدرسه ام،، فضای امن و ارام و به دور از هرگونه حاشیه
    و بهترین معلم ها

  73. مقصر اونایی هستن که دیگه سواد رو از چشم و رو انداخته اند!!! و ارزش گذاری بر علم و تحصیل بطور عملی با دادن حقوق مکفی به فراموشی سپرده شده است بچه های12ساله هم الان می فهمه اکثر شاغلین با تحصیلات عالیه نسبت به یک بقال از نظر معیشتی در تنگنا هستند پارسال در روستا یک پسر 16ساله 1/5هکتار بادام زمینی کاشته بود250میلیون تومن بازده داشت وقتی که بهش میگیم درس بخون میگه وقتی که من کل دریافتی یک کارمند با تحصیلات بالارو در عرض 4ماه در میارم چه لزومی داره درس بخونم…مجبورش هم بکنیم… میره در مدرسه رفتار نابهنحاری ازش سر می زنه چون تحصیل دیگه ارزشی نداره…

  74. شرایط و فشار اقتصادی رو ادب و تربیت کوچیک و بزرگ اثر گذاشته وقتی شأن معلم رو در حد سرایدار میارن پایین و معلم بدبخت به خاطر کمبود اقتصادی تن به سرایداری میده دیگه اعصابی براش نمیمونه که بخاد تو‌ مدرسه با بچه ها برخورد خوبی داشته باشه معلم ناگریز هست که با شرایط بد اقتصادی که گریبانگیر اولیا و مربیان شده دست و پنجه نرم کنه و مسئولین مملکتی سوت زنان از این مشکل اساسی مردم رد میشن
    شکم گشنه نه دین داره نه اعصاب

  75. یه طوری میگی خشونتی که متاسفانه قربانیش دانش آموزاست انگار مثلا آرزوت بوده که قربانیش معلم ها باشن، منم یه معلم، جناب رسانه، مردم ایران اوضاع آموزش و پرورش با این نمره های دستوری و گرفتن قدرت کنترل معلم و این وضعیت معیشت بدتر میشه بهتر نخواهد شد، دانش آموز کلاس هفتم فقط پای اینکه من ۲ بار گفتم چرا تمرین نمیاری از اول سال نمره نداری لاقل تو کلاس بنویس نمره بدم پا شد و دست رو من بلند کرد و از مدرسه در رفت، من هیچ عکس العملی نشون ندادم، نه تنبیه نه هیچی… حالا بفرمایین این دانش آموز رو اولیای محترم جناب رسانه که فقط در جهت تخریب مقام معلم حرکت میکنین اصلاحش کنین، سال بعد نمره دستوری ایشون رو میاره پایه هشتم بالاتر انوقت بیا با یک بی سر و پای مغرور سر و کله بزن.

  76. با سلام
    والدین گرامی مدت دو سال با فرزندان خود در منزل به سر می بردند و دیگر حاضر شده بودند علی رغم وجود بیماری کرونا به هر قیمت فرزندان خود را به مدرسه بفرستند حالا فکر کنید شما فقط یک یا دو فرزند داشتید یک معلم با تعداد زیادی از این فرزندان حتی تا چهل نفر با رفتارها و فرهنگ های مختلف سر و کار دارد و باید کلاس را همراه درس اداره هم بکند حالا قضاوت با شماست هر وقت معلمی از دست بچه های بی ادب و لوس به ستوه می آید معلمی که با حقوق ناچیز و مشکلات فراوان با دلسوزی فرزندان ما را تربیت می‌کند فورا سوژه رسانه ها میشود و همه بدون اطلاع از ماجرا قضاوت میکنند

  77. مقصر خودمون هستیم بچه هابافضای مجازی آشنا شدن ورقبتی به درس ندارن وسعی میکنن ادای بی بندوبارهارو دربیارن لطفا گوشی هارو ازبچه ها بگیریدبااین روش نقشه دشمن برای بیسواد با آوردن بچه های کشور عملی میشه

  78. مقصر گوشی های هوشمند هستن .
    چون این خشونت همیشه بوده فقط رسانه ای نمیشد که به لطف گوشی ها رسانه ای شده .تامام

  79. مقصر خانواده ها هستند . از دخالت در امور آموزش و مدرسه گرفته تا تربیت نادرست و تحقير معلم در چشم دانش آموز !

    1. مقصر همون پدر و مادریه که روی امتحان بچش نگا نمیکنه ببینه اصلا نمره چند گرفته همینجوری بجه هارو ول کردن برا خودشون بچرخن خب معلومه طرف دیگه درس نمیخونه
      بعدشم واقعا بعضی پدر مادرا هستن که خودشون نیاز به تربیت دارن دیگه چه برسه به بچه هاشون…

  80. مدرسه راقوانین می تواندحق هردو طرف رامی تواندبراورده کندقانون وقانونگذارضعیف است از طرف دیگرافتخار به بی ادبی، بچه کدام محل بودن.وایجاد دودستگی بین دانش آموزان معلمان واولیاوعدم وجودمامور در مدارس وگذشت کردن به خلافکاروبچه ای که نظم مدرسه وآموزش رابرهم می زنه وعدم اطلاع رسانی به والدین دانش آموز
    درکل ضعف آموزش وپرورش ملت به عقل وعلم وهنرافتخار نمی کنند بلکه به خرزور بودن ووحشی بودن وپولداری افتخار می کنند ؛؛فارغ از ذره ای ادب🙏🙏🙏

  81. هی ما که معلم ها میان یا قیمت سیمان و بلوک تو زنک کلاس میگیرن یا اول تا آخر زنگ سرشون تو گوشیه یا میان درباره مشکلات اقتصادیشون میگن یا سر کلاس نمیان مدیر هم هر اشتباهی از دانش آموز ببینه(مثل موی بلند، آوردن تلفن و…) فقط با کتک کاری بلده صحبت کنه ما که رفتیم استقبال امتحان نهایی ولی خدا بهشون رحم کنه…

  82. نه معلم مقصره و نه دانش آموز .مقصر اصلی حکومته که خودش مروج اندوه و غم است و نیز اوضاع اسفبار اقتصادی که باعث تنش در خانواده و جامعه و به افسردگی و خشونت منجر می شود

  83. به نظر من دانش آموزان هیچ انگیزه ای برای درس خواندن ندارند و دو سال تعطیلی مدارس و استفاده از فضای مجازی و ندانشتن هیچ گونه پشتوانه بعد از فارغ التحصیلی و شغل و نداشتن هیچگونه ترس از کادر مدرسه که متاسفانه همه هیچ گونه سلاحی در دست مدرسه و کادر وجود ندارد نه تنبیحی نه مردود شدنی نه اخراجی و اصلا دانش آموز نمی داند برای چه به مدرسه می آید مدرسه را محل خوش گذرانی خودش قرار داده و بدمو هیچ ترسی رو در روی معلم قرار می گیرد و جواب سربالا می دهد چون می داند که از دست مدرسه هیچ کاری بر نمی آید و هر روز از رسانه ها تبلیغ می شود که معلم حق تنبیه ندارد پس معلم چه کار کند که دانش آموز جایگاه خودش را بداند آیا باید معلم وزیر کلاس باشد و به جای تدریس دانش آموز را ساکت کند یا تدریس کند آموزش ما از ریشه غلط است چون مسئولان خودشان وی خواهند که دانش آموزان بی سواد بار بیایند در کشوری که چند نوع مدرسه وجود داشته باشد باید هم این طوری باشد دانش آموزان درسخوان و باشعور را مدارس غیر دولتی میبرند و دانش آموزان گردن کلفت و درس نخوان هم برای مدارس دولتی پس از معلم چه انتظار باید داشت باشد دانش آموزانی که با عرض معذرت از خانواده های طلاق یا .الدین معتاد یا نداشتن سر پرست در مدراس دولتی هستند از معلم چه انتظاری داشت .
    باید مسئولان به فکر چاره باشند تنها با معلم کاری نمی شود کرد .

  84. در طول ۲۰ سال درس خواندن در مدرسه و دانشگاه حتی یک مورد بد رفتاری و توهین دانش آموز به معلم و استاد در ذهن ندارم.بچه های این دوره بعضی هاشون احترام معلم رو حفظ نمی کنن و معلم هم که با این وضعیت اقتصادی کم اعصاب و کم حوصله.تاب بی ادبی دانش آموز رو نمیاره .

  85. من بعنوان معلم با تجربه24ساله آموزش وحضوردرمدرسه وکلاس درس نظرم را بیان میکنم که:
    1-جذابیت مطالب درسی ازبین رفته وکتابهای درسی یکسری فرمول ونظریه قدیمی ارائه میدهند وهمین سبب بی علاقگی دانش آموزان شده است مثلا درس فارسی نثر ونظم هایی درآن وجوددارد که ربطی به اعتقادات وباورهای اجتماعی دانش آموزان ندارد.یا تاریخ تحریف شده وغیرواقعی درمدارس تدریس میشود.یا مطالب دین وزندگی بدون دلایل علمی وعقلی وتنها به زور نمره آموزش داده میشود.از تدریس علوم روز مثل روانشناسی،حقوق شهروندی،کامپیوتر،اینترنت وکار باگوشی درکلاس درس خبری نیست.دانش آموز درس عربی رابانمره 20پاس میکند ولی این مطالب درزندگیش تاثیری ندارد وروابط اجتماعی،تاب آوری،سودوزیان وپیامدرفتاربه دانش آموز آموزش داده نمیشود.دانش آموز فرمول ها ونظریات را حفظ میکند وبامعدل بالا فارغ التحصیل میشود اما این فرمولها درزندگی بیرون ازمدرسه برایش سودی ندارد.

    2-به دلیل وجودفضای مجازی ورسانه ها اطلاعات دانش آموز بیشتراز کتب درسی است ومطالب درسی کهنه وانگیزه زداست.

    3-مطالب درسی آرمانگرا وبازندگی واقعی دانش آموز دربیرون ازمدرسه تعارض دارد.

    4-مسائل فوق باعث شده میان معلم ودانش آموز فاصله بیفتد والگوبودن معلم ازبین رفته است.

    5-مدیران آموزش وپرورش ومدارس تنها اجرای برخی قوانین رادنبال میکنند واز مسائل تربیتی دور شده اند مثلا مدیر ازمعلم میخواهد که 90دقیقه دانش آموز رابه هرنحوی درکلاس نگهدارد وکاری به شیوه تدریس وکیفیت تدریس معلم کاری ندارند. حبس زورکی دانش آموز درکلاس درسی که جذابیت ندارد سبب تنش وافزایش خشونت ودرنتیجه درگیری باهمکلاسی ومعلمان میشود.
    ۶-باتعطیلی مراکز تربیت معلم ودبیری آموزش وپرورش برای جبران کمبود معلم مجبور به جذب فله ای مدرک داران دانشگاهی، نهضتی وحق التدریس وماذه28شده است واین معلمان هرچندسوادعلمی دارند اما بدون طی دوره های روانشناختی وفنون تدریس وعلوم تربیتی وارد کلاس میشوندوبرخی رفتارها وصحبتهای این معلمان سبب ایجادتشنج وخشونت درکلاس درس میشوند. لذا معلمی که فنون روانشناختی وتربیتی راطی نکرده است نمیتواند کیفیت داشته باشد.
    7-حقوق بسیار پایین معلمان، وضعیت اسفناک اقتصادی سبب شده است که دانش آموزان احترامی به معلم نگذارند وبه دیده الگو به ایشان ننگرند.

    خلاصه این قصه سر دراز دارد.
    دولت باصرف همین اندک هزینه های تعلیم وتربیتی خروجی جز مدرک گرفتن وفارغ التحصیلی را نمیخواهدوهمین سبب شده است که دانش آموزان تنها دیپلم میگیرند ودراجتماع بادرماندگی آموخته شده ونهادینه شده خشونت، بیکاری، سرخوردگی، جرم وجنایت را دامن میزنند زیرا جز چند فرمول ونظریه، علوم رفتاری وزندگی، روابط موثر اجتماعی، تاب آوری، ادراک، آداب معاشرت واحترام به حقوق خود وهمنوع را یادنگرفته است.

  86. سلام من خودم معلم مدارس دولتی روستایی بودم ۲سال
    است بازنشست شدم.
    این رفتارهای خشونت آمیزکه الان می گویندرابه ندرت می دیدم.انقدر محیط آموزشی برایم جذاب وکاربابچه برایم لذت بخش بود که ۲سال هم اضافه کارکردم.
    مدرسه مربی بهداشت دارد مشاوردارد برای برای اولیاء
    درانجمن اولیاءاموز ش خانواده می گذارند.
    پس بی توجه نیستند وپی گیری می کنند.
    قرارنیست آموزش وپرورش همه جاجاربزندکه بامعلم خاطی
    چه برخوردی شده .وتعجب می کنم هرموضوعی که مطرح
    می شودافرادی منفی نگر پررنگ ترحاضرمی شوند .
    وباتمام وجود سعی می کننددیگران رابکوبند.
    توی این ۲سال دانش آموزان درکناراولیاء بودند .
    نظارت اولیاء ضعیف بوده که باباز گشایی مدارس
    چنین اتفاقاتی راشاهدهستیم.

    1. بله کاملا درسته و رفتار الان دانش آموزان بازتاب تربیت دو سال در منزل اولیا می باشد

  87. آموزش و پرورش خیلی بی مسئولیت هست و من خودم و دوستانم بار ها از آزار و اذیت معلمان خود شکایت کردیم ولی دریغ از یک ذره توجه
    البته چیز دیگه ای از مسئولان انتظار نمی رود
    فقط یک کلام انشالله لعنت بشوند

  88. این تحلیل در این زمان فقط وفقط جهت منحرف کردن اذهان از مسئله رتبه بندی وگرنه هم اولیا وهم آموزش و پرورش میدانند این مسائل سالهاست که وجود دارد و نه فقط بعداز دوران کرونا
    شما وقتی وارد هر اداره ای غیراز آموزش و پرورش و مدارس شوید یه تابلو توجه تان را جلب میکند که هشدار است به مراجعین که حتی بلند صحب کردن با کارمند ان اداره ویا هر حرفی که از نظر کارمند آن اداره توهین تلقی شود مجازات حبس و …دارد اما در هیچ مدرسه و اداره آموزش و پرورشی همجین قانون و تابلویی نمی بینید و خیلی راحت به معلم و یا کادر مدرسه توهین یا حتی برخورد فیزیکی میشود وآب از آب تکان نمیخورد تازه معلم یا مدیر مدرسه باید جوابگوی حراست و…هم باشند چه به حق وچه ناحق

  89. اصلاً معتقد به خشونت نیستم و یک طرفه هم نمی شود به قاضی رفت تک تک این مواردی که در مدارس به عنوان اعمال خشونت پیش می آید و جای تاسف هم دارد را باید یکی یکی مورد بررسی قرار داد. البته این موارد چندان تازگی هم ندارد قبل از اینها هم در بعضی موارد و در بعضی از مدارس تنبیه و اعمال خشونت وجود داشته اما امکان ثبت و ضبط موارد وجود نداشته و دانش آموزان هم آنها را خارج از مدرسه مطرح نمی کردند یعنی اصلاً غرورشان اجازه نمیداد که موارد تنبیه را به خارج از مدرسه و یا خانواده خود اطلاع بدهند.
    اما این روزها به لطف شرایط کرونایی که وجود داشت و آموزش ها به صورت مجازی بود تقریباً همه بچه ها دارای یک گوشی هوشمند با قابلیت عکس و فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالا هستند و هر چقدر هم که مسئولین مدرسه کنترل کنند به هر حال یکی دوتا دانش آموز زرنگ در میان ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانش آموزان مدرسه هر از گاهی گوشی خود را به مدرسه می آورند و با نقشه قبلی شرایطی ایجاد می کنند که یکی از معلمان یا معاونین مدرسه صبر و حوصله شان به نقطه جوش برسد و اتفاق بیفتد که نباید. بعضیا میگن پول میدیم فرزندمون به مدرسه غیر دولتی بره تا شاهد این اتفاقات نباشند.
    سوال اینجاست اگر مدرسه از همون دانش آموز یه مبلغ اندکی برای کمک به مدرسه درخواست کند به گوش فلک میرسد که این مدرسه دولتی از ما پول گرفته است حالا بیا درستش کن که مدیر مدرسه باید به صد جا جواب بده که چرا از دانش آموز پول گرفته است.
    ولی یکبار در هیچ جا گفته نشد که دانش آموز باید درس بخواند دانش آموز باید موارد انضباطی مدرسه را رعایت کند دانش آموز نباید به معلم بی احترامی کند دانش آموز نباید تاخیر و غیبت داشته باشد دانش آموز باید لباس و خود را متناسب با فضای آموزشی تنظیم کند.
    و…
    خوب ابهت مدرسه ،مدیر،معاونین ومعلمین آنقدر پایین می آید که بقال سر کوچه هم با کمال جسارت به حیاط مدرسه میاد و گوش معاون را با ضرب سیلی نوازش می کند.
    حالا قضاوت با شما و انصاف تان.

  90. اصلا نگران نباشید عزیزانی که از دست معلمان و کادر مدرسه به ستوه آمدید چون امسال و طی 4 سال آینده سونامی بازنشستگی معلمان رو داریم.
    امیدوارم همتون اون موقع یاد بگیرید که برای یک معلم با 30 سال و بالا تر از 30 سال سابقه باید تمام قد ایستاد. نه بی احترامی کرد. دولت وعده الکی رتبه بندی داده بود بعضی از فرهنگیان استمرار زدن ولی امسال وقتی فهمیدن همش الکی بود میخوان بازنشست بشن. تازه اول مشکلات

  91. این صحبت شما نشان میدهد که شما ازنظر شخصیت رفتاری و کلامی و کلا ازنظر تفکر کاملا مشکل دارید و بماند که با این صحبت ها با وجدان خود چه خواهیدکرد خدا داند

  92. متاسفانه در ایران برای نشان دادن خود از رده های بالای دولتی گرفته تا پایین یا حتی خانه فقط بلدند خودنمایی کنند وکارهای سوری

  93. اگر این خشونته، پس اتفاقی که در تگزاس افتاد چیه؟
    رسانه خوبی باشید! چرا در مورد تگزاس که حداقل ۱۸ کودک کشته شدند خبر منتشر نمی کنید؟

  94. ساختار در ایران غلط است
    تا زمانیکه معلم دغدغه معیشت داشته باشه فقط تربیتش آسیب زا است.

  95. نقش تربیتی والدین ک کم شده .بعضی از والدین کارشون رو درست انجام نمیدن و اینکه مدیر ترس داره از برخورد با دانش آموز ، والله باید مدیر ابهتی هم داشته باشه نه اینکه دانش آموزی ک قوانین مدرسه را زیر پا میزاره و مو کوتاه نمیکنه مدیر بعد از چند روز تذکر دادن ،برخورد میکنه آموزش و پرورش بیاد اخراجش کنه.
    دو ساله غیر حضوری بودن هم جای خودش .پسرم امسال مدرسه ک اواخر حضوری بود معلمی داشت با صبر فروان واقعا.
    انواع روشهای تشویق و تنبیه غیر بدنی به کار میبرد. عالی بودن خدا حفظ شون کنه و همچین معلم هایی رو زیاد کنه .

    1. مقصر اصلی نیروهای انتظامی نظامی وبه طور کلی نهادها هستند که این چند سال همش جامعه را به طرف خشونت سوق میدهند

  96. باسلام خدمت همه ی نظردهندگان نه رسانه ها من معلم هستم سی وپنج ساله که درآموزش وپرورش ویران موهایم را سفیدکردم استخونهام ارتروزی کردم چشمانم به توهدیخ دادم. باورکنید معلم واقعی بیگناهه معلم واقعی داره دردمیکشه ازاینکه دستش برای خرید یک ماژیک جلو اولیادرازبشه درحالیکه قانون اساسی آموزش رایگان برای بچه ی تو رقم زده .قانون اساسی باتمام ضعفهایش میثاق ملی ماست که بندهای متعددش مغفول گذاشتن .برادروخواهر ودانش آموز عزیزمن وقتی مینویسی بدان چه مینویسی بخداتنهاقشری که از سیگاری شدن بچه ی تو ازنرسیدن بجایی بچه توناراحت میشه معلمه وتنهاقشری که بیشترازتو از دیدن فرزندتو درقله های بالا لذت میبره معلمه اگه میگویم معلم منظورمان معلمانی است که دارند بخاطرتومیسوزند نه اون دسته ازمعلمانی منظورم هست که به بدنه ی آموزش وپرورش تحمیل شده واین ردای معلمی براشون سنگینه پس به من حمله نکن دردتو پیش منه ومن ازش خبر دارم اما درمان توپیش من بیمارکرده شده نیست. منو فراموش نکن معلم چراغ افروزد که توراه راگم‌نکنی وکشیش آن را پف میکند سلامتی تو منفعت معلمه نه مانند اقشاری که ازبیماری تو نفع میبرند عزیزم خوب چشات بازکن که نادیدنیها را ببینی .جناب رسانه تسنیم دانش آموز کتک خورد ه قبول ولی چشات شکستن لگن معلم چاقوخوردن معلم استخوان شکسته معلمی که دستش بشکند که به تو الفبای انتقادازخودش را یاد داده چرانمیبینی من آنچه شرط بلاغ است به تو گفتم خواه ازسخنم پند بگیر یا ملال .بدرود

  97. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز ببخشید با کمال تاسف من خودم توی خونه به دخترم اونقدر ميگم درست رو بخون گوش نمیده آخر سر هم اعصابم خورد میشه معلم عزیز و بزرگوار چیکار کنه خودتون رو بزارید جای معلم با سی بچه چیکار کنه ممنون از همه بزرگواران🙏🙏😭😭

  98. مقصراصلی خانواده هاخصوصامادران هستند،چه درتربیت وتادیب دانش اموزان چه معلمین . بالاخره معلم هم ماننددانش اموزفرزندخانواده ای ازاین جامعه است .بچه ازخانه بایدیادبگیرد مدرسه،مهمانی،اداره ،مکان نظامی وخلاصه هرجایی قوانین ومقرراتی داردکه “باید”رعایت شود.

  99. الان همه خانواده ها رو مقصر میدونن در حالی که اونطوری نیس
    خانواده خیلی هم خوب بچه هاشو تربیت میکنه با ادب میکنه
    این معلما ها هستن که باعث میشه دانش اموز عصبی شه بد حرف بزنه تو روی معلم وایسا و جوابش رو بده
    همین که میاد درس رو روخوانی میکنه بعد امتحان میگیره یا میپرسه بلد نباشی میگه ت صفر میشی تورو من‌تجدید میکنم
    یا اون معلمی که میگه چرا حرف زدی ازت ۱۰ نمره کم میکنم
    و…. خیلی چیز های دیگه
    خود معلمه میاد میشینه تو کلاس و ۱۰ دقیقه درس میگه و بعدش میگه کتاب هارو جمع کنین صداتون در نیاد بعدش خودش میشنه با گوشی ور میره یا به این و اون زنگ میزنه حرف میزنه
    اصلا اینا ب جهنم
    تو این موقع های امتحانا به جای اینکه وایسه و مراقبت کنه
    وایمسه کنار شروع میکنه با معلم دیگه حرف زدن جوری هم هرهر و کرکر میکنن که نگو
    بعدشم دادشون رو سرما خالی میکنن
    بعدشم مقصیر ما دانش اموزا و خانوادهارو میدونین
    اصلا این قضاوتتون درست نیس

  100. خانواده فقط فکر تامین مالی بچشه به تربیت بچه نمی‌رسه مادر که وجودش در خانه در تربیت نقش فراوان داشت دائم سرکاره واموزش پرورش، آموزش داره ولی پرورشیا تعطیلن بعضی بچه ها ناهنجارن که از بقیه باید جدا بشن فضای مجازی بچه ها روشن کرده بعضی معلمان مشکلات رابه کلاس منتقل میکنند مدیران فقط فکر حضور دانش آموزند نه ایجاد آرامش در مدرسه این عوامل باعث ناهنجاری بعضی دانش آموزان و بازتاب خشونت از طرف معلم شده وجود گوشیها در کلاس وفیلم برداری و جنجالی کردن آن توسط رسانه ها به بزرگ جلوه دادن موضوع دامن میزند

  101. اولا اگرتسنیم وخبرنگارانش عرضه دارند ؛
    از رشوه وزیرمیزی دکترهای بیمارستانهای خصوصی و مطلب های ،تهران ورشوه گیری شهرداری‌ها فرمانداری‌ها
    و رشوه گیری ،قضات قوه ی قضائیه ، گزارش تهیه کند!
    درثانی شما ایرانی های بی فرهنگ طریقه ی استفاده از گوشی رابلد نیستید!
    طرف با رفیقش شوخی می کند وکشتی می گیرد؛ شما عکس وفیامش را پخش می کنید!
    چرا به آموزش وپرورش چسبیده اید؟
    تسنیم از شهرداری‌ها وزارت کشور پلیس نیروی انتظامی اطلاعات و دانشگاهها هم گزارش بدهد! که عرضه اش را ندارید!

  102. من خودم یک دانش آموزم و خودم میبینم که معلما هیچ تقصیری ندارن
    اگه معلمی دانش آموزی تنبیه میکنه بی دلیل نیست
    من خودم بارها بی ادبی دانش آموزان و همکلاسی در مقابل معلم دیدم
    معلم تا چ اندازه میتونه سکوت کنه

  103. تقصر کار مدیر و معلم و دانش آموز نیست
    تقصیر کار شما رسانه ها و سایت های احمقانه شماست
    شما که انقدر نگران مدیر و معلم و دانش آموزین
    یک سایت خبراز تجاوز دانش آموز ومعلم از کشور های بیگانه بزارین
    😏😏

  104. این مشاور دو کتاب خونده نظر میده که چند درصد و…
    حیف حراف هوایی اینچنین همیشه جلودار هستند
    اگر معلم را ضعیف نمی کردند که البته همه جا اینطور هم نیست ومعلمین قوی هم هستند ، حالا دانش آموز می فهمید چند چند هست .
    اتفاقا همین مشاورین خودشون بیشتر مشکل دارند چه در خانواده شخصیشون چه در محل کار.
    بگذریم راهکار میدم تا ببینیم کسی راهکار میده یا نه
    هر قانونی که مصوب شد همه بدون چون و چرا اجرا کنند (مثل بستن کمربند که در ابتدا کارش و..) قانون که اجرا بشه و حمایت قانونی هم باشه هیچ مشکلی بوجود نمیاد والسلام

  105. باید برای دانش آموزی که قوانین مدرسه رو رعایت نمی کنه ، آیین و روش از قبل تعیین شده ای وجود داشته باشه تا مساله شخصی نشه.

  106. کسی که این مقاله را نوشته ، بیطرف نبوده . کاش انصاف داشت و از بچه های بی ادب هم می گفت.

    1. فعلا بچه ها سرور هستن
      وای بر زمانی که کوچکترها بزرگ شمرده شوند و بزرگان کوچک به شمار آیند . حکایت الآن است.

  107. چرا فقط آموزش و پرورش دیده می شود ارگان های دیگر بانصب قوانین بردیوار ادارات همان اول با ارباب رجوع خود اتمام حجت میکنند که بی ادبی به پرسنل مجازتهایی را در پی دارد
    درتنها ارگانی که این امر درآن دیده نمیشود
    نمی شود آ موزش وپرورش است
    هر توهینی ازسوی دانش آموزچه درمدرسه چه بیرون به معلم وخانواده اومی شود. پس
    خبرنگاران آنقدر از کاس داغ تراز آش نباشند
    معلمان درپی سالها همیشه مظللومانه آماج حملات رسانه ای بوده اند آیاکسی پیدا میشودکه مشتهای یک معلم را ببیند که چگونه جلوی خانوده اش شرمنده باشد

  108. سلام واقعا دلیل این همه دخالت رسانه ها رو متوجه نمیشم!
    چرا رسانه ها فقط خشونت علیه دانش آموز را میگن
    چرا از خشونت دانش آموزان علیه معلم چیزی نمیگن؟
    چرا هیچ وقت حقوق یک معلم را اعلام نمیکنند اما اخبار مربوط به رتبه بندی را که ده سال گذشته روزی چندین بار تکرار میکنند؟
    آیا معلمی که بیرون از کلاس دغدغه های زیاد مخصوصا دغدغه مالی دارد میتواند در کلاس مثل یک معلم ژاپنی برخورد کند؟
    افسوس!
    افسوس به این نظام آموزش و پرورش
    نظامی که به مهمترین بخش تربیت نیروی انسانی ختم میشود اصلا توجه ندارد.

  109. سلام. قطعا معلم مقصر است. چون حق و اجازه ی این کار را نداره ربطی به تعطیلی کرونا نداره. زمان ما هم معلم ها همین قدر و شاید بیشتر سنگ دل و وحشی و پرو بودند که گاهی همه را بخاطر یک نفر می زدند همه ما کم و بیش این مورد را در مدرسه دیده ایم من معلمم فرزند شهید بود همیشه یک شلنگ توی کیفش بود و همه را وحشیانه می زد.اگه شکایت هم می کردیم گردنش کلفت بود. ما را مجبور می کرد کلاس را هر روز 3 دانش آموز بایسته و جارو کنه بعد مدرسه اون هم مدرسه دولتی با فراش حقوق بگیرش ای کاش پدرمادرهای آن زمان جسارت پدرومادر های این زمان را داشتند و جلوی معلم می ایستادند و شاید آنها هم فهمیده بودند اگر سکوت نکنند دودش تو چشم فرزندشان می ره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا