شعر و داستانکتابخانه

معرفی کتاب غریبه ای در ساحل

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «غریبه ای در ساحل اثر کارن» نوشتۀ جنینگز، در حوزۀ رمان تاریخی به تازگی راهی بازار کتاب شده است. این کتاب را بهمن یغمایی ترجمه کرده و نشر روشنگران و مطالعات زنان در 174 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی کتاب آمده است: «تصویری است از تاریخ متلاطم یک کشور آفریقایی روی جوانی آرمان گرا که در قیامی علیه دیکتاتوری پس از استقلال، قدرت را قبضه کرده، دستگیر شده و ۲۵ سال را در زندان سپری کرده است. او پس از آزادی سعی می کند در جزیره ای غیر مسکونی، خاطرات گذشته‌اش را فراموش کند که با پناهجوی غریبه ای روبرو می‌شود و ذهنش مانند امواج متلاطمی که به ساحل می خورد به تلاطم می‌افتد.
غریبه ای در ساحل رمانی است جسورانه، وحشتناک، عمیق و در عین حال ظلمانی، نافذ و تکان دهنده، بازتابی از شکست آرمان گرایی و تداوم بی عدالتی و آوارگی انسان‌ها در دوران معاصر.
به گفته منتقدین ادبی این کتاب همان تاثیر بیگانه کامو، گزارش یک مرگ پیش‌بینی شده مارکز یا در قلب تاریکی ژوزف کنراد را بر انسان می گذارد. برخی نیز آن را قوی ترین رمان سال ۲۰۲۱ می‌دانند.
کتابی بدون زمان و مکان و در عین حال در هر زمان و مکان.»

کارن جنینگز (متولد 1982) نویسندۀ آفریقای جنوبی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق از دانشگاه کیپ تاون و دکترا در نویسندگی خلاق از دانشگاه کوازولو-ناتال است. از سال 2021، او کار دکترای تاریخ را در دانشگاه ژوهانسبورگ دنبال می کند.

کتاب «غریبه ای در ساحل اثر کارن» را می توانید از کتاب وب تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا