شعر و داستانکتابخانه

معرفی سه داستان: بارتلبی محرر- بنیتو سرینو- بیلی باد بحری

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «سه داستان: بارتلبی محرر- بنیتو سرینو- بیلی باد بحری» اثر هرمان ملویل در حوزۀ ادبیات داستانی منتشر شده است. این کتاب را که صالح حسینی ترجمه کرده نشر نیلوفر در 400 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «برای اینکه بتوانیم بارتلبی را بهتر بخوانیم، نخست باید دریابیم که هرگز معلوممان نمی‌شود بارتلبی کیست یا چه‌کاره است، لیکن دمادم از ما خواسته می‌شود که از خود بپرسیم ببینی کیست و چه کاره است. باید متوجّه باشیم که او چه‌بسا هرچیزی بوده باشد، از تکه آب‌آورد انسانی و تارک دنیایی آگاه و متقدر گرفته تا تجسّدی الوهی. نخستین امکان را که در نظر بگیریم، به کیفیّت یکسره اندوهبار این داستان پی می‌بریم؛ آخرین امکان را که درنظر بگیریم، معلوممان می‌شود که این داستان شوخی عجیب و غریبی است و یکی تراژدی تمثیلی.»

کتاب «سه داستان: بارتلبی محرر- بنیتو سرینو- بیلی باد بحری» را می توانید از نشر نیلوفر تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا