اخلاقی مذهبیعلمی هنریکتابخانه

مسافر سنت در هزارۀ سوم در بازار کتاب

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «مسافر سنت در هزارۀ سوم» اثر محمدرضا زائری در حوزۀ روزانه نویسی منتشر شده است. این کتاب را انتشارات آرما در 152 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «این کتاب مجموعه‌ای است از یادداشت‌های روزمره و نوشته‌های شخصی من است. مهمترین دغدغه‌ی من در نوشتن این یادداشت‌ها، ثبت برخی از تجربه‌های شخص یک روحانی بوده که ساکن یک کلانشهر است و در تعاملات اجتماعی روزمره قدری از رفتار و گفتار مردم را برای مطالعه و مرور دیگران به یادگار می‌گذارد. من به عنوان یک عضو از جامعه بزرگ روحانیت در میان مردم حضور دارم. روحانیتی که قرار بود با آغوش پدرانه، مهر و تحملش، پناه مردم و با هدایت معلمانه‌اش چراغ هدایت زندگی‌شان باشد. روحانیتی که گاه نتوانسته به هر دلیل رسالت و تعهد خود را به درستی ادا کند و همین عامل در کنار برخی عوامل و دلایل دیگر سبب فاصله‌گرفتن مخاطب عام با این لباس و این شخصیت شده است. در این روزنوشت‌ها کوشیده‌ام به اندازه‌ی توان و مجال خود و حوصله و تحمل خواننده به این مسأله‌ی جدی بپردازم.»

محمدرضا زائری روحانی شیعه و مدرس دانشگاه است. زائری مسئولیت خانهٔ روزنامه‌نگاران جوان و هفته‌نامه خانه را که در دهه ۱۳۷۰ فعالیت می‌کرد، بر عهده داشت. این نهاد در دورهٔ فعالیت خود گروه جدیدی از روزنامه‌نگاران ایرانی مانند فرناز قاضی زاده و پیام فضلی نژاد را معرفی کرد. او هم‌اکنون مدیر مسئول و صاحب امتیاز ماهنامۀ خیمه است. او در حوزه علمیه تحصیلات خود را تا خارج سطح پیش برده و دارای کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری؛ کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی ارشد روابط اسلام و مسیحیت از دانشگاه قدیس یوسف بیروت است.

کتاب «مسافر سنت در هزارۀ سوم» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا