خبر ویژه

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با «مدرسه آنلاین»: برای روستای بادام شیرین مدرسه استاندارد می‌سازیم

مدرسه‌ای که مار و عقرب داشت از نو ساخته می‌شود 

 به دنبال انتشار خبری با تیتر «مدرسه ای در کوهرنگ که هم مار دارد، هم عقرب سیاه» در سایت مدرسه آنلاین و بازتاب گسترده آن در تاریخ جمعه 21 مرداد ماه، حسین امیریان- مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری و هیأت همراه ایشان در روز گذشته شنبه 22 مرداد به روستای بادام شیرین شهرستان کوهرنگ سفر کردند و از نزدیک شرایط مدرسه و فضای آموزشی آن را بررسی کردند.

مدرسه آنلاین- همانطور که در کلیپ منتشر شده در خبر فوق الذکر مشاهده می شد، در روستای بادام شیرین بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری، مدرسه ای وجود دارد که از کمترین امکانات رفاهی نیز بهره مند نیست و انتشار این خبر سبب شد تا مد

مدیرکل جدید و تازه نفس آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری مصمم شود تا برای این مشکل چاره اندیشی کند.

امیریان- مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما در رابطه با این مشکل و سفری که به منطقه داشتند، گفت: از شما بابت توجه به مشکلات آموزشی مناطق محروم تشکر می کنم. اول این را بگویم که فیلم منتشر شده جدید نیست و حداقل برای 5 یا 6 سال پیش است ولی مشکلاتی که در آن فیلم دیده می شود همچنان وجود دارد و تازگی دارد.

امیریان در ادامه افزود: به دنبال طرح مشکل شخصاً به اتفاق همکارانم از بخش های مختلف مثل مدیران سازمان نوسازی مدارس در استان عازم روستای بادام شیرین شدیم و ضمن بررسی مشکل از نزدیک تصمیمات ویژه ای را برای احداث یک مدرسه استاندارد اتخاذ کردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای سفر به روستای محروم بادام شرین باید 3 ساعت از شهرکرد تا بازفت طی می کردیم و نیز 1 ساعت و نیم نیز از بازفت تا یکی از روستاهای مجاور و بعد از آن نیز یک ساعت باید تا خود روستا پیاده روی می کردیم، اضافه کرد: به هر صورت دیروز این سفر را انجام دادیم و ضمن دیدار با اهالی مقدمات تحویل زمین را انجام دادیم تا به زودی ضمن استقرار پیمانکار در روستا فرایند ساخت مدرسه آغاز شود.

امیریان در پایان به این موضوع نیز اشاره کرد که متأسفانه روستای مورد اشاره فاقد امکاناتی چون آب، برق و گاز است و برای حل ریشه ای تر مشکل نیاز به هم افزایی با سایر دستگاه های اداری و اجرایی ضرورت دارد.

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. حتماً باید کلیپی دربیاید و شما از این موج سواری بگیرید. شما استاندارد ندارید؟! بازرس ندارید؟!!! آزادگی چطور؟

  2. حتما رسانه ها باید مجبورتان کنند که اقدام موثر و واقعی انجام دهید شما نمی دونستید همچین مدرسه هایی دارید؟ مطمئنا به غیر این از تعدادی دیگر مدرسه دارید که شرایط ماری و عقربی دارند تشکر از کسی که این گزارش را تهیه کرده بودند لطفا گزارش های دیگر را هم بدهید . باتشکر

    1. عظیم
      بعدش هم اینا آب خوردن ندارن تو می گی پمپاژ آب این مناطق اصلا نه برق دارن نه آب و نه گاز حالا تو نگران پمپاژ آب هستی اصفهانی

  3. اگه مشکل این روستا زمین باشه که هست
    و خود اهالی مانع باشند که هستند بعیده مدرسه ای ساخته بشه
    ربطی ام به کلیپ نداره این مشکل سال های قبل هم پیگیری شده

  4. باسلام،بعد از بازدید در مصاحبه بیانشده این کلیپ برای ۵،۶ سال پیشه!!!
    سوال اول ،،ان اداره که برای این مدرسه میز و نیمکت دانش اموزی فرستاد نمیدانسته این مدرسه چه وضعی دارد؟!
    سوال ۲ ،، دراین چند سال معلم راه نما یا بازرسی به این مدرسه نرفته و سرکشی نکرده؟!
    سوال ۳ این دانش اموزان چگونه ثبت نام میکردند و چگونه وتوسط چه اداره ای کتاب تهیه میکردند؟!
    سوال ۴،،رییس اداره یا ناحیه مربوطه از وضع این مدرسه مطلع نبوده؟!
    در سطح وسیعتر در انتخابات از مرکز بخش مجریان انتخابات که حداقل یک ونیم سال یکبار برگذار میشودبه ان روستا مراجعه نمیکردند؟!
    از مراکز بهداشت و غیره کسی به این روستا مراجعه نمیکرده؟!
    یا اصلا از بیخ و بن این روستا جزو جعرافیای استان ویا کشور نبوده؟!
    اگر مسئولین ادارات و مراکز یادشده و غیره اطلاع نداشتند که وای بحال وخاک بر سر ما که تحمل چنین مسئولینی را می کنیم ویا انتخاب میکنیم!
    ولی اگر اطلاع داشتند خاک بر سر این مسئولین و حرام باد ان حقوق نابحقی که از بیت المالی میگیرند که اهالی این روستا هم سهمی برابر از ان دارند…
    در کشور اسلامی که همه مسئولین بالای حکومت تا مردم عادی که دم از عدالت میزنند، چند روستا ویا مدرسه این چنینی وجود دارد که کسی به دادشان نمیرسد….
    وسلام

  5. باسلام مجدد
    بنابه گفته مسئولین تازه توسط فضای مجازی بیدارشده این روستا امکانات اولیه ) آب لوله کشی، برق و مخابرات و… را هم ندارد!!

  6. خب حالا بادام شیرین شما چه ربطی به ای موضوع داشت؟! اسم روستا شیرین بادم هستش،روستا اصلا برق نداره که پمپ داشته باشه!

  7. این روستا در مرز بین خوزستان و چهارمحال وبختیاری ودرکنار رودخانه بازفت(سرچشمه کارون)هست و ربطی به زاینده رود ندارد.یک روستای عشایری هست در مسیر آبشار معروف زردلیمه که برای دسترسی به آن حداقل چهارساعت کوهنوردی لازم است.بردن مصالح ساختمانی به این روستا غیرممکن است مگر اینکه با بالگرد ببرند. کاش حالا که میخواهند کلاس درس بسازند تاسیسات برق خورشیدی هم برایشان فراهم نمایند.کودکان ومردم این روستاخیلی محروم هستند.امیدوارم بهشون کمک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا