شعر و داستانکتابخانه

مجموعه شعر نگاهی نو به بازار کتاب آمد

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین- نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

مجموعه شعر «نگاه نو» سرودۀ مهندس سهیلا سیفی امیرآباد در زمینۀ نقد اجتماعی به تازگی وارد بازار کتاب شده است. این کتاب را نشر نارون دانش در 91 صفحه منتشر کرده است.

«نگاه نو» مجموعه شعرهای سپید شاعر است که با نگاهی تازه به پیرامون می خواهد مخاطب را به نواندیشی وادار کند.

اشعار با عبور از فزار و نشیب ها، رنج و خوشی ها، به دقت در جزئیات می رسد. سروده ها نقد اجتماعی هم در خود دارد که در آن از فاصلۀ طبقاتی در جامعه می گوید. از فقر، رنج و حسرت های عده ای در این طرف خیابان و اسراف و بریز و بپاش های خارج از عرف عده ای دیگر در آن طرف خیابان سروده است. شاعر تنها گزارشی از این وضعیت نمی دهد بلکه به دنبال آن است که نگاهی نو به مخاطب ارائه دهد. دست او را می گیرد و با نگاهی نو از کنار اتفاقات و روزمرگی ها و جزئیات می گذراند تا نوعی دیگر نگریستن را به وی بیاموزد.

شاعر با سروده هایش از خواننده می خواهد با نگاهی تازه ابتدا به خودش و سپس به جامعه کمک کند که زیباتر شود تا نسل های آینده به آرامی و شادی در جامعه ای زیبا زندگی کنند. نگاه نو آمده، تا به خواننده نهیبی بزند و او را از ماندن در یکجا، از نگاه تک بعدی، از هراس از تفکر رها کند. نگاهی نو به سنت ها، به اندیشه ها، به جهان و انسان با کتاب های جان دار و مطالعۀ آثار صاحب فکر شکل می گیرد و بدین ترتیب است که می توان خود، جامعه و جهان را نوتر و زیباتر کرد.

مجموعه شعری نگاه نو
مجموعه شعر نگاهی نو

نمونه ای از این مجموعه:

«در فاصله ای کوتاه به دو سمتم می نگرم
در این سمت درد و فقر و بدبختی می بینم
یکی از درد دندان
دیگری در فکر وام
آن یکی در فکر نان
کودکی در فکر کار
به اندازۀ چرخش یک چشم به آن سمت می نگرم
زنان و مردانی با لباس های برند
خانه هایی پر از عتیقه های قشنگ
دندان پزشکانشان در فرنگ
وسایل بازی کودکانشان هم از فرنگ چه چیز باعث این همه تفاوت شده؟
در این فاصلۀ اندک چه چیزی باعث این همه فاصله شده؟»

مجموعۀ «نگاه نو» با قیمت 450000 ریال در کتابفروشی ها در دسترس مخاطبین است. همچنین علاقمندان می تواند برای تهیه مستقیم کتاب با شماره ⁦+98 922 878 6602⁩ تماس حاصل کنند. 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باسلام البته نظربنده تاثیری نخواهدداشت ولیکن معروض میدارم برای عبرت دیگردانش آموزان تمامی مقصرین رابه مرجع قضایی معرفی واعاده حیثیت شودهمه رامجبورنمایند ضمن دلجویی ازروحانی مراتب درپرونده تحصیلی آنان درج شودتادرمقاطع بالاتربرخوردلازم بااینان ومراتب مشابه بشود.اینان (روحانی ها) فرماندهی دارندکه درزمان مناسب باافرادخاطی برخورد خواهد کرد .انشاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا