جدیدترین اخبار

سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور در اصفهان، گفت: سهم امسال ما از اعتبارات عمرانی کشور به ۹ درصد رسیده است.

مدرسه آنلاین- مهراله رخشانی‌مهر در گردهمایی رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور، با اشاره به روند رو به رشد مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی، گفت: از سال ۱۳۷۷و اولین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تا سال ۱۴۰۰مشارکت خیرین افزایش چشمگیری داشت و به سقف ۳هزار و ۳۰۰میلیارد تومان رسید، که پیش بینی می‌کنیم در جشنواره بعدی از این میزان نیز بیشتر شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات ردیف مشارکتی همگام با تعهدات خیرین طی سالیان اخیر، افزود: سال ۱۳۹۹تعهد دولت به ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومان رسید و سال ۱۴۰۰هم این اعتبار تکرار شد. برای امسال نیز این روند افزایشی ادامه دارد و ۳هزار و ۲۰۰میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیر ساز با افزایش ۳۵درصدی پیش بینی شده که نگرانی بابت تخصیص آن نداریم.

رخشانی مهر با بیان اینکه سهم امسال ما از اعتبارات عمرانی کشور ۹درصد است، گفت: حدود ۱۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار ملی، جدا از اعتبارات استانی و کمک خیرین برای مدرسه سازی پیش بینی شده که اتفاق خوبی در حوزه اعتبارات آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های خیری بزرگی در استان اصفهان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: میانگین طول دوره ساخت پروژه‌های خیر ساز حدود ۲سال و ۷ماه است که نسبت به پروژه‌های عمرانی کشور بسیار کمتر است، اما در استان اصفهان این زمان ۳سال و ۷ماه است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به برنامه‌های پیش بینی شده برای فرونشست زمین و پروژه‌های تخریب شده اشاره و تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به اصفهان بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب در حوزه مدرسه‌سازی داشتیم. همراهی وزیر آموزش و پرورش و استاندار اصفهان باعث شد ۳۹۰میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس درگیر فرونشست زمین تخصیص یابد که قرار شد ۵۰درصد توسط سازمان برنامه و بودجه و ۵۰درصد از محل فروش املاک مازاد تامین شود تا دغدغه‌های این بخش کمتر شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مابقی این اعتبار مصوب نیز برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیر ساز و جمع آوری مدارس سنگی و کانکسی درنظر گرفته شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه مکاتبه‌ای با استانداران کشور انجام دادیم و درخواست کردیم قوانین و مقررات فروش املاک مازاد را پیگیری کنند، اظهار کرد: مقرر شد موضوع هنرستان‌های جوار صنایع نیز در دستور کار جدی استان‌ها قرار گیرد.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا