جدیدترین اخبار

«سنجش سلامت نوآموزان» تا اواسط شهریور تكمیل می‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در رادیو گفت‌وگو اظهار كرد: طرح سنجش سلامت و غربالگری نوآموزان تا اواسط شهریور ماه به صورت كامل و حدوداً صد درصدی انجام شود.

مدرسه آنلاین- حمید طریفی حسینی درمورد نوبت دهی سنجش سلامت به یك میلیون كلاس اولی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو اظهاركرد: پیش بینی ما از خردادماه كه كار سنجش را آغاز كردیم این بود كه ۱ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۰۰ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان را داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود۱۲۰۰پایگاه اولیه سنجش، ۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۴۲۷ پایگاه سیار مخصوص مناطق عشایری و صعب العبور افزود: تاكنون ۵۵ درصد از كار نوبت دهی و ارزیابی سنجش كل جمعیت نوآموزان به طور كامل انجام شده است.

طریفی حسینی گفت: در حال حاضر نوبت گیری یك میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۳۱ نفر از نوآموزان انجام شده و از این تعداد، كار ارزیابی۸۱۱ هزار و۴۰۰ نفر انجام و به خانواده آن‌ها نیز اطلاع رسانی شده و می‌توانند ثبت نام خود را قطعی كنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور عنوان كرد: برآورد ما این است كه طرح سنجش سلامت و غربالگری نوآموزان تا اواسط شهریور ماه به صورت كامل و حدوداً صد درصدی انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه طرح سنجش سلامت ۲۹ سال است كه در مقیاس ملی اجرا می‌شود و كاركردهای مهمی هم دارد، گفت: یكی از مهم ترین كاركردها، كیفیت سازی و كارآمد سازی برنامه‌های آموزشی و پرورشی متناسب با استعدادها و توانمندی‌های دانش آموزان در طول سال تحصیلی است.

طریفی حسینی پیشگیری از بروز معلولیت‌های ثانویه و مداخلات به هنگام در سنین طلایی رشد بچه‌ها و تعیین دقیق جایگاه آمورشی نوآموزان را نیز به عنوان دیگر كاركردهای طرح سنجش سلامت مطرح كرد و افزود: كمتر از نیم درصد نوآموزانی كه در طرح سنجش شركت می‌كنند به عنوان دانش آموزان استثنایی تشخیص داده می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور با بیان اینكه در حال حاضر ۹ گروه از دانش آموزان تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند، گفت: امسال قرار است كه دو گروه از بچه‌ها یعنی كسانی كه بیش فعالی دارند و بچه‌هایی كه اختلال گفتاری و زبانی دارند را به گروه‌های هدف اضافه كنیم.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا