خبر ویژه

ساخت مدرسه لاکچری در مناطق محروم برای آقازده‌ها

دور زدن قانون؛ این یک سنت شوم و ناپسندی است که بارها از آن در مقاطع و فضاهای مختلف شنیده ایم. حالا و در خبرهای تازه گزارش شده است که دور زدن قانون به ساخت مدرسه در مناطق محروم برای آقازاده ها نیز رسیده است؛ اقدامی عجیب که برای قبولی راحت تر در کنکور انجام می شود.

مدرسه آنلاین- چند روزی است که یک خبر عجیب اما واقعی فضای مجازی را در بر گرفته و دست به دست می شود؛ خبری که ناظر بر ساخت مدارس لاکچری در برخی مناطق محروم کشور توسط اقشار ثروتمند است تا از این محل بتوانند قبولی فرزندشان در کنکور را تسهیل بخشند.

به صورت مشخص در این باره گزارشی از رسانه ملی منتشر شده است که مرتبط با استان خراسان رضوی و شهرستان بینالود است.

در این منطقه از کشورکه در منطقه بندی کنکور منطقه سه محسوب می شود، گزارش شده است که گروهی از ثروتمندان شهر مشهد اقدام به تأسیس مدرسه ای لاکچری کرده اند تا فرزندان خودشان در آن تحصیل کنند و راحت تر در کنکور سراسری قبول شوند.

این اقدام و اتفاق در حالی رخ داده که به نظر می رسد تنها محدود به این نقطه از کشور نباشد. به ویژه از این بابت که از قرار معلوم در این رابطه دستور کار و قانون منع خاصی در نظر نگرفته است.

در همین رابطه احمد محمودی‌زاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در واکنش به ساخت مدارس غیردولتی و لاکچری در مناطق محروم و سوءاستفاده سایر مناطق از سهمیه منطقه سه کنکور می‌گوید: ما این موضوع را در مدارس دولتی و غیردولتی هم داریم که خانواده‌ها دو سال آخر مدرسه به جای دیگری می‌روند و در این مدارس ثبت‌نام می‌کنند و تحصیل خود را ادامه می‌دهند تا از این سهمیه استفاده کنند.

وی اشاره می‌کند: شکل قانونی کار مشکلی ندارد اما نسبت به دلایل این رخداد باید تدبیری صورت گیرد، زیرا در سراسر کشور چنین اجازه‌ای وجود ندارد. قانون می‌گوید اگر مدرسه‌ای در منطقه سه قرار بگیرد دانش‌آموزانی که دو سال آخر متوسطه دوم در آنجا درس می‌خوانند می‌توانند از آن سهمیه استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید می‌کند: باید به دنبال اصلاح این موضوع در کشور باشیم تا مناطق سه دیگر مورد سوء‌استفاده مدارس دولتی و غیردولتی نباشند و دیگر نتوانند دو سال آخر تحصیل چنین کاری به صورت نمایشی انجام دهند؛ چون این سهمیه حق کسانی است که در مناطق کمتر توسعه‌یافته تحصیل می‌کنند.

محمودی‌زاده در واکنش به این پرسش که آیا ضرورت دارد این سهمیه اصلاح شود، می‌گوید: پیشنهاد من این است که دو سال آخر را ملاک قرار ندهیم و کل سال‌های تحصیلی مد نظر برای سهمیه قرار بگیرد. به هر حال ما پیگیر هستیم تا ببینیم برای این موضوع در آموزش و پرورش چه کاری می‌توان انجام داد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در پایان تأکید کرد: مدارس غیردولتی چنین اجازه‌ای دارند که خارج از محدوده ثبت‌نام کنند و برخی از مدارس دولتی مانند استعدادهای درخشان نیز محدود به این موضوع نیستند اما اگر سهمیه‌ها اصلاً شوند، از حواشی موجود نسبت به برخی از آنها کاسته خواهد شد.

همانطور که مشاهده می شود و در اظهارات این مقام مسئول نیز دیده می شود، به لحاظ شکلی قانون منع خاصی در این باره ندارد و از این بابت شاهد دور زدن قانون به شکلی بسیار هوشمندانه از سوی اقشار ثروتمند هستیم؛ اقدامی که با عدالت فرسنگ ها فاصله دارد و زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. مبارک است. اگر این نبوغ را در راه ارتقای تولید و کیفیت به کار می بردیم الان ایران بهشت شده بود.

  2. کاش بجای این کارا میزاشتید بچه هاتون خودشون تلاش کنن.خودتون رو مدیون میکنید حتی مدیون آینده ای دارین براشون می‌سازید!تلاش بیهوده میکنید چون لیاقت واقعی یک جا خودشون رو نشون میده

  3. این طور که من شنیدم مدرسه استعدادهای درخشان میبد و اردکان یزد در یک روستا قرار گرفته تا دانش آموزانشان از سهمیه منطقه ۳ استفاده کنند.
    این مشکل چند سالی است که وجود دارد.
    متاسفانه ما استاد دور زدن قوانین هستیم.

  4. یکی از ظلمهایی که شما مطبوعاتی ها مرتکب می شوید ، انتشار اخبار مربوط به فساد در کشور است . از یک سو مفسدین اقتصادی از این خبر رسانی ها ککشان هم نمی گزد و از سوی دیگر ما با خواندن این خبرها اعصابمان به هم می ریزد . نکنید این کار را .

    1. اتفاقا ایشون داره کاملا درست کار می کنه. رسانه و خبرنگار باید پیگیر فساد در کشور باشد. همچنین احسنت به شجاعت این خبرنگار که از چیزی هم نترسید.

  5. کسانی که قانون را می نویسند خودشان سوراخ دعای قانون را هم بلد هستند.
    اینجا همه چیز برای پولدارها و از ما بهتران هست و آنها ژن خوب ،پول خوب و… دارند واینجا سرزمین آقازاده هاست.و بقیه محکوم به فنا و نوکری.

  6. چرا اینقدر جماعتی مشتاق به دور زدنها و در جستجوی خوردن حق سایرین با نمایش ظاهری جداب و مردمی هستن؟!
    با وجود اینها هرقدر هم که قانون تغییر کنه و خلاهای قانونی با قانونهای جدید بسته بشه، بازهم این جماعت سوراخ جدیدی پیدا میکنن و ازش رد میشن!
    در ادامه جامعه باقی میمونه و حجمی زیاد از قوانین دست و پاگیر که راه و حرکت رو به عموم جامعه سد میکنه.
    با وجود چنین افرادی بوده ک دولت اختیار خیلی از امور رو بدست میگرفته تا جلوی سواستفاده ها رو بگیره و صدالبته که این افراد عموما همونهایی هستن که با نفوذ تو ساختار دولت، دولت رو به ناکارآمدی میکشوندن.
    غیر از اینکه باید تکتکشون رو دار زد، راه دیگه ای به ذهن نمیرسه!!!

  7. آقازاده ها در خیابانها با ماشینهای انچنانی و در پوشاک و کفش وکیف مارک دار و خورد وخوراک لاکچری خانه لاکچری و آموزش هم لاکچری . اینهاهم کار دشمن هست ؟

  8. یکی از عوامل سقوط اسلام درآندلس همین تبعیضات وبی توجهی به ملت بود امری که متاسفانه در کشورما ایران به یک موضوعی پیش پا افتاده تبدیل شده، کاش ای کاش، اما افسوس.

  9. واقعا انقلاب کردیم که همان کاری که سابقین انجام می دادن را کسانی دیگه تکرار کنند خوب چرا آب در هاون کوبیدیم و همان روش را بدون خون و خونریزی ادامه می دادیم… خدا از سر تقصیرات مسولین نگذرد که اگر بگذرد یعنی استغفرالله خدا هم طرفدار آقازاده‌هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا