چیست؟چیستان

روزۀ کله گنجشکی چیست؟

در ماه مبارک رمضان کودکان هم دوست دارند مثل بقیه روزه بگیرند و در ماه خدا در این عبادت الهی شرکت کنند. اما توانایی جسمی آنها تا بدان حد نیست که بتوانند از سحر تا افطار چیزی نخورند. والدین هم برای اینکه آنها هم سهمی ببرند و در ذهنشان مشارکت در این عبادت زیبا نقش ببندد، می گویند می توانند روزۀ کله گنجشکی بگیرند.

مدرسه آنلاین_ روزۀ کله گنجشکی برای بچه ها مایۀ دلگرمی و شادی است، زیرا به گمانشان آنقدر بزرگ شده اند که می توانند به مهمانی خدا بروند و بگویند ما هم روزه گرفته ایم. این روزه برای بچه ها سختی روزۀ کامل را ندارد اما آنها را با فرامین دینی آشنا می کند و مقدمه ای برای روزه داری حقیقی در سن تکلیف می شود. اغلب بچه ها هم روزه کله گنجشکی را دوست دارند و بهتر است والدین در پایان هدیه ای هم برای آنان در نظر بگیرند و یا به زبان تحسینشان کنند که مشوقی هم برایشان بشود.

روزه کله گنجشکی بدین ترتیب است که بچه ها باید همراه بقیه سحر بیدار شوند و سحری بخورند. بعد دیگر تا نماز ظهر چیزی نخورند. هنگام اذان ظهر می توانند ناهار، آب و میوه و … بخورند اما دیگر تا موقع افطار نباید چیزی بخورند. همچنین در هنگام روزه گرفتن بچه ها باید نماز بخوانند. کارهای خوب انجام دهند و از کارهای بد دوری کنند.دعا بخوانند . دروغ نگویند . غیبت نکنند. حجاب داشته باشند و … .

بچه ها بدین گونه سختی گرسنگی، صبر و آماده شدن برای انجام فریضۀ الهی در هنگام سن تکلیف را پیدا می کنند و خاطراتی شیرین از روزه داری در وجودشان می نشیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا