شعر و داستانکتابخانه

رمان کلاسیک شاهدخت و گابلین

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «شاهدخت و گابلین» اثر جورج مک دونالد در حوزۀ ادبیات کلاسیک، به تازگی منتشر شده است. این کتاب را فرزانه سکوتی ترجمه کرده و نشر پیدایش در 208 صفحه چاپ کرده است.

در معرفی این رمان آمده است: «آرین شاهدختی هشت ساله است که از بدو تولد در مزرعه‌ای خارج از قصر زندگی می‌کند. گابلین‌ها موجودات زیرک و باهوشی هستند که در غارهای زیرزمینی زندگی می‌کنند و از پادشاه کینه دارند. گابلین‌ها به دنبال شاهدخت هستند برای انتقام. آیا شاهدخت و دوستش از پس گابلین‌ها برمی‌آیند؟»

جورج مک‌دونالد زاده ۱۰ دسامبر ۱۸۲۴ – درگذشته ۱۸ سپتامبر ۱۹۰۵) نویسنده، شاعر و خطیب اسکاتلندی بود. او به‌طور مشخص بابت افسانه‌های پریان و رمان های تخیلی شناخته شده‌است. جورج مک دونالد منشأ الهام بسیاری از نویسنده‌ها از جمله ویستن هیو آودن، جان رونالد روئل تالکین، سی. اس. لوئیس، ادیت نسبیت و مَدِلین اِلینگل بود. «شاهزاده خانم و جن» و «پشت بام شمالی» از آثار برگزیدۀ مک دونالد هستند.

کتاب «شاهدخت و گابلین» را می توانید از پایگاه نهنگ تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا