چیستانکیست؟

رضا مرادخانی کیست؟

 رضا مرادخانی متولد 1365 در خرم آباد ، بوکسور سابق تیم ملی است.

مدزسه آنلاین- فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی در تهران می باشد که از نوجوانی بوکس را شروع کرد و به مدت 7 سال در تیم ملی فیکس بود و حالا مربیگری می کند.

بوکس از 16 سالگی

بوکس را از سال 1381 وقتی 16 ساله بود با تشویق خانواده و آقای «پیام شریفی» از بوکسورهای خوب استان خرم آباد بصورت حرفه ای شروع کرد.

ورود به تیم ملی و درخشش

مرادخانی خیلی زود درخشید و در اولین مسابقه رسمی خود در قم به مدال «برنز» جوانان دست یافت تا اینکه به تیم ملی بوکس دعوت شد.

او به مدت 7 سال بصورت پیاپی در اردوهای تیم ملی بصورت فیکس حضور داشت.

مربیان

در 11 سال فعالیت ورززشی خود از تجربیات مربیانی همچون مرحوم «ایرج ملک‌ حسین‌ پور»، «شهریار رحمانی» ، «رحیم سپهوند» و «حمید عوض‌ پور» بهره برد.

افتخارات بی سابقه

این بوکسور حرفه ای طی 6 دوره مسابقات بزرگسالان کشور ، مقام اول مسابقات دهه فجر ، مسابقات بین المللی جاده ابریشم باکو را در کارنامه خود دارد.

درخشش جهانی تا مربیگری

مرادخانی که مدل های متعدد آسیایی و جهانی دارد ، بعد از پایان دوران حرفه ای در بوکس وارد عرصه مربیگری شد و بصورت خانوادگی باشگاه داری هم کنند

ازدواج و دخترش

رضا مرادخانی همین چند سال پیش با خانم «ماریا عارفی» ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک فرزند دختر متولد سال 1399 می باشد

خانوم ماریا عارفی اولین بانوی ایرانی است که بصورت حرفه ای وارد رشته بوکس شده است.

شلیک گشت ارشاد

8 اردیبهشت 1401 رضا مرادخانی به همراه همسر و دختر 11 ماهه اش، زمانی که در پارک پردیسان در حال قدم زدن بودن با تذکر گشت ارشاد مواجه شدند.

متاسفاته تذکر بابت حجاب و درگیری پس از آن بین این خانواده و ماموران گشت ارشاد ، به شلیک گلوله به سمت قهرمانی بوکس کشورمان ختم شد.

سه تیر در بدن بوکسور تیم ملی

به گفته این خانواده؛ ماجرا از آنجا به درگیری ختم می شود که مامور زن از خانم ماریا عارفی درخواست کد ملی می کند تا ببیند مشکل اخلاقی دارد یا نه !

در این میان رضا با ورود به ماجرا و معرفی خود که همسر خانم عارفی است علت را جویا می شود که می گویند به او ربطی ندارد و در نهایت یکی از نظامیان مرد حاضر در صحنه اسپری فلفل به صورت قهرمان بوکس و فرزند نوزاد وی می زند که از اینجا رضا با وی گلاویز شده و در نهایت نظامی مورد نظر از اسلحه خود استفاده می کند

وقتی تیر خوردم جایی را نمی دیدم

رضا مرادخانی می گوید صدای تیر اولی را که شنیدم برگشتم به سمت صدا که تیر دوم را از پشت به من زد ، وقتی تیر خوردم و جایی را نمی دیدم در شوک بودم که باز هم شلیک کرد و یک تیر دیگر هم به پایم خورد.

عمل 4 ساعته قهرمان بوکس

بعد از اعزام رضا مرادخانی به بیمارستان و عمل جراحی، دو تا تیر از بدن این ورزشکار خارج می کنند و تیر سومی هم از از سمت دیگر بدن زمان شلیک خارج شده بود.

از دلجویی پلیس تا اتهامات

در نهایت با ورود بازرسی به دلجویی پلیس امنیت اخلاقی از این ورزشکار ختم شده و حتی تمام هزینه های بیمارستان توسط نیروی انتظامی پرداخت می شود.

در ادامه این خانواده ورزشکار با حضور در دادسرای نظامی از پلیس شکایت می کنند اما خود با اتهاماتی چون نداشتن روسری و لباس آستین کوتاه و بدون حجاب و تمرد نسبت به دستور مامور نیروی انتظامی مواجه شده و حالا پرونده در مسیر دادگاه حضور دارد.

این خانواده ورزشکار می گویند شاهدانی در ماجرا حضور داشتند و اینکه همسرش روسری نداشته یا لباس آستین کوتاه پوشیده بوده صحت ندارد.

در نهایت این زوج ورزشکار روز 21 خرداد 1401 موضوع این درگیری و شلیک را از طریق روزنامه «شرق» رسانه ای کردند.

منبع: فوتوکده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا