شعر و داستانکتابخانه

«داستان های دن» در حوزۀ ادبیات کلاسیک منتشر شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «داستان های دن» نوشتۀ میخائیل شولوخف، در ردۀ داستان های کلاسیک قرار می گیرد. این کتاب را که به تازگی وارد کتابفروشی ها شده است، محمدعلی عمویی ترجمه کرده و نشر اشاره در 186 صفحه منتشر کرده است.

نویسنده دربارۀ کتاب هایش  آرزو کرده است که: «آرزو دارم که کتاب هایم به مردم یاری دهد تا دل هایشان صاف تر و بهتر شود. عشق به انسان و شوق به مبارزه ای فعال در راه آرمان های بشر دوستانه و پیشرفت بشر در وجودشان سربرآورد.»

میخائیل آلکساندروویچ شولوخف، نویسندۀ روس و برندۀ جایزۀ ادبی نوبل بود. وی نویسنده ای واقع باور بود و در داستان هایش به مردم و انقلاب اکتبر پرداخته است. رمان حماسی «دن آرام» از مهم ترین آثار وی به شمار می رود که در چهار جلد از سال ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۰ به نویسندگی آن مشغول بود. از معروف ترین داستان های کوتاه او «داستان خال» است که در دهۀ چهل شمسی در کتاب هفته ترجمه و چاپ شد. از دیگر آثار وی «آن ها برای سرزمین پدریشان جنگیدند» و «زمین نوآباد» است. شولوخف در سال ۱۹۴۱ برنده ی جایزۀ استالین و در سال ۱۹۶۰ برندۀ جایزه ی لنین در شوروی شد و در سال ۱۹۶۵ جایزۀ نوبل ادبیات را دریافت کرد.

کتاب «داستان های دن» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا