چیستانکیست؟

حلیمه سعیدی کیست؟

حلیمه سعیدی متولد ۱۳۱۳ در قزوین، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

مدرسه آنلاین- حلیمه سعیدی بازیگر ایرانی است که بیشتر در آثار طنز تلویزیونی حضور داشته است. وی یک پسرش بنام رضا شهید می باشد .

آغاز فعالیت
برای نخستین بار رضا عطاران، بازیگر و کارگردان ایرانی به او پیشنهاد بازی داد و پس از گرفتن ، تست در برابر دوربین، مشغول به بازی شد.

شهرت
بازی در سریال «ترش و شیرین» سال 1386 ، «بزنگاه » سال 87 او را چهره کرد اما شهرت اش با سریال «خوش نشین ها» در سال 89 و در نقش خاله قزی بود. از تکه کلام های وی، در این سریال می‌توان به “یستردی(yesterday)”، و “شما جیب ما رو نزن” می‌توان اشاره کرد.

فیلم‌شناسی
حلیمه سعیدی در فیلم های سینمایی آقای مدیر، ماهی دم قرمز، صندوقچه اسرار، نفس، دوقلوها، اتاق ۳۱۱، فیتیله و ماه پیشونی، اخراجی‌ها ۳، ورود زنده‌ها ممنوع، رفیق فابریک، پیتزا مخلوط، دردسر بزرگ، غلط‌انداز، بیچاره‌ها، آرش و پدرزن، حلقه‌های ازدواج، طلا و مس، روزی که مرد شدم، قاعده بازی و هم چنین در فیلم های تلویزیونی شاهرگ، زوج یا فرد، آخرین ماشین دنیا، ساختمان پدر، معراجی‌ها، دزد و پلیس، سن سیز، راه در رو، خوش نشین ها، زن‌بابا، عید امسال، بزنگاه، روزگار قریب، ترش و شیرین، متهم گریخت، گلباران نقش آفرینی کرده است.

درگذشت 
حلیمه سعیدی در 22 بهمن 1400 به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در منزل خود درگذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا