خبر ویژه

تقریباً هیچ؛ سهم مدارس عادی در رتبه‌های برتر کنکور 1401

 با انتشار نتایج اولیه کنکور، دوباره بحث و بررسی ها در مورد سهم انواع مدارس در تصاحب رتبه های برتر کنکور بالا گرفته است.

مدرسه آنلاین- بر اساس یک گزارش اولیه مشاهده می شود که تقریباً اکثریت رتبه های برتر کنکور از مدارس استعداد درخشان و یا مدارس غیرانتفاعی هستند و سهم مدارس عادی در کسب رتبه های برتر تقریباً هیچ است.

اتفاق و موضوعی که بار دیگر بحث عدالت آموزشی و تغییر رویه های مرتبط با آن را گوشزد می کند.

مستند به این گزارش از بین ۴۰ داوطلب برتر کنکور امسال: تنها ۲ نفر یکی در مدرسه دولتی و دیگری در مدرسه نیمه‌دولتی درس خوانده‌اند.

۲۹ داوطلب (۷۲ درصد) در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل ‌کرده‌اند. ۲۳ درصد از داوطلبان در مدارس غیرانتفاعی درس خوانده‌اند.

گفتنی است، نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. آین آشفتگی در سیستم آموزشی کشور ، من رو یاد داستانهای پوآرو می اندازه که در یکی از قسمتها معلوم میشه که قاتل طی چندین ماه هر شب مقدار بسیار کمی آرسنیک در غذای مقتول می ریخته تا رفته رفته و بدون ردیابی ، بمیرد . آرسنیک بی تدبیری و بی برنامگی در آموزش کشور روزی چنان گریبان کشور و ملت را خواهد گرفت که همه بمانند برای یافتن راه چاره . بنده که قویا معتقد به تئوری توطئه هستم تا دیگران چه فکر کنند .

  2. تا وقتی نظام آموزشی ناموزون و نامتعادل آپ تو دان(بالا به پایین) در حال اجرا شدن است تمامی امکانات کشور برای نوک هرم آموزشی یعنی چند نفر انگشت شمار در هر شهری اختصاص داده شده است و تمام تشویق ها و مراقبت ها و لوح تقدیر ها و پیشرفت ها و در نتیجه موفقیت و نخبه شدن ها مخصوص به همین چند نفر است و این عادلانه نیست حتما باید جهتگیری آموزشی و تربیتی دان تو آپ(پایین به بالا) بشود تا خروجی های بیشتری و تربیت شدگان بیشتری و نخبگان بیشتر و موفقین در آزمون های بیشتر از چنین نظامی بیرون داده شوند و مردم طعم عدالت آموزشی را بتوانند به خوبی بچشند. وقتی تمام نیروی کشور در راستای تشویق نخبگان است وضعیت همین است و بدتر هم خواهد شد وقتی مطلوب می شود که دانش آموزان کند آموز و بذه کار و کند ذهن و فقیر و مشکل خانواده دار و کمتر علاقمند به درس را تشویق کنند وبتوانند سطح بیشتری را به پیش ببرند تا خروجی موفق بیشتری داشته باشند هر چند آمار امتیازاتشان پایین بیاید اشکالی نداره مگر همشون باید 20 بیارند؟؟؟؟؟؟

  3. بچه های،شهرستان که مدارس خاص نمیتونند برند فقط اگر نابغه باشند میتونند دانشگاه خوب برند. خیلی بی انصافی و بی عدالتی است.

  4. و با این مصوبه حدید، این آمار بدتر نیز خواهد شد. کلا همه از سمپاد خواهند بود و ما بیچاره های مدارس دولتی معلوم نیست چه بلایی سرمون میاد. ایکاش مجلس وورییس جمهور مقابل شورای بد ذات بایستند و مصوبه را لغو کنند

    1. عزیزم بچه های مدارس سمپادم این جایگاهو به راحتی به دست نیاوردن مطمئن باش خیلی خیلی خیلی زیاد تلاش کردن و هوش و استعداد شون هم بی تاثیر نبوده پس قضاوت نکن بیش تر تلاش کن 😎

  5. جلوی مصوبه ناعادلانه شورای به اصطلاح عالی انقلاب فرهنگی را بگیرید تا وضع از این بدتر نشده.

  6. اگر از استعداد های درخشان نبودند اشکال داشت ونشانه استاندارد بودن آزمون ورودی استعدادهای درخشان است.
    دانش آموزان مدارس دولتی کسانی استند که در آزمون ورودی استعداد درخشان پذیرفته نشده اند

    1. زمانی که دانش آموزان پولدار که از چهارم و پنجم دبستان کلاس تست میرفتند هستند دیگه جایی واسه بقیه در مدارس سمپاد نمیمونه…

  7. وقتی مدیر از معلم می خواهد را قبول کند همین می شود واگر معلم فرمان مدیر اطلاعات نکند ارزشیابی او زیر حد نصاب قرار می دهد و اداره مدیر تحت فشار قرار می دهد والا ارزشیابی او پایین خواهد متاسفانه دانش اموزان پایه های ضعیف به مرحله بعد می رود ولی فرزند استاندار و فرماندار و بخشدار و مسؤولين رده بالا ببينيد کجا درس می خواهند بهترین مدارس و مجانی بهترین راه کار پخش دانش اموزان در بین مدارس عادی هیچ مدرسه ای نمونه و ممتاز وجود نداشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا