جدیدترین اخبار

تغذیه رایگان مدارس از سر گرفته می‌ شود

وزیر آموزش و پرورش با هدف اجرایی کردن طرح تغذیه رایگان ویژه دانش آموزان و بررسی مشکلات آموزش و پرورش امروز وارد استان البرز شد.

مدرسه آنلاین- یوسف نوری گفت: طرح باغ دانش‌آموزان از مهر ماه سال ۱۴۰۱ برای بیش از سه میلیون دانش‌آموز اجرا می شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای اجرای طرح باغ دانش‌آموزان حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است.

او گفت: مشکلات آموزش و پرورش در بخش زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی و کمبود نیروی انسانی را مورد بررسی است.

طرح تغذیه رایگان دانش آموزی در مدرسه اسدی لاری محمد شهر در حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج آغاز شد و در این طرح ۹۷ مدرسه البرز در نواحی یک، سه و چهار کرج زیر پوشش تغذیه رایگان قرار گرفتند.

به زودی نیز تعدادی از مدارس کم برخوردار آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج به این طرح می‌پیوندند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در قالب این طرح دربین دانش آموزان مدارس کم برخوردار به مدت ۱۰ وعده بسته غذایی رایگان که شامل شیر و نان غنی شده، خرما و گردو می‌باشد، توزیع می‌شود.

در این طرح، یک بسته با وعده غذایی ایمن و کامل برای دانش‌آموزان مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهر‌های مناطق محروم کشور پیش‌بینی شده است.

بخشی از اعتبار این طرح از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و باقی مانده آن نیز با همراهی خیران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا می‌شود.

بر اساس گفته مسئولان آموزش و پرورش ۳۵ درصد دانش‌آموزان دختر با فقر آهن و ۷۵ درصد نیز کمبود ویتامین D دارند که در قالب طرح باغ دانش‌آموزان از طریق مکمل یاری آهن و ویتامین D این کمبودهاتا حدی جبران خواهد شد.

با همراهی خانواده‌ها برای ایجاد عادات مطلوب تغذیه‌ای و کمک سازمان‌های حمایتی برای تامین بسته‌های غذایی کامل می‌توان شاهد یادگیری مطلوب دانش آموزان مناطق محروم کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا