جدیدترین اخبار

تاکید بر گسترش مدارس سازمان انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی بر گسترش مدارس این سازمان با هدف پرورش نخبگان در صنعت هسته‌ای کشور تاکید کرد.

مدرسه آنلاین- محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود به موضوع گسترش مدارس انرژی اتمی با هدف پرورش نخبگان در صنعت هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: در ایام برگزاری آزمون مرحله اول ورود به مدارس انرژی اتمی، از مدارس دخترانه و پسرانه انرژی اتمی در تهران بازدید کردم و با اولیاء محترم دانش‌آموزان از نزدیک به گفتگو پرداختم.

وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی با توجه به مسئولیت اجتماعی خود و نگاه آینده‌نگر در موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص، حساسیت‌های ویژه‌ای در مسیر گسترش کمی و کیفی آموزش در مدارس وابسته به این سازمان دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: لازم است از هم اکنون به فکر آینده‌سازان این جامعه باشیم. تعداد زیادی از دانش‌آموختگان مدارس انرژی اتمی در المپیاد و کنکور و آزمون‌های مختلف رتبه‌های خوبی می‌آورند و ما باید گام تکمیلی در تربیت نیروی متخصص را برداریم. این گام حضور نخبگان و دانش آموزان تحصیل‌کرده مدارس ما در بدنه فعالیت‌های اصلی صنعت هسته‌ای است.

اسلامی با تاکید بر اینکه پرورش نخبگان در دستور کار موسسه آموزشی و فرهنگی صنعت هسته‌ای قرار دارد، عنوان کرد: هم مقاطع تحصیلی را در مدارس انرژی اتمی گسترش می‌دهیم و هم با شروع سال تحصیلی جدید برای شهرهایی که ظرفیت آموزشی داریم ولی تاکنون اقدام نکردیم، مدارس انرژی اتمی را تأسیس خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فناوری هسته‌ای گستره‌ای از ظرفیت‌های رو به گسترش را دارد؛ بنابراین برای جذب استعدادهای برتر نباید از هیچ کوششی فروگذار کنیم و فعال‌تر از گذشته برنامه‌‎ریزی و اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع: برنا

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. آقای اسلامی مگر ازانرژی اتمی غیراز بدبختی وفلاکت وتحریم چیزی عاید این مردم بدبخت فلاکت زده شده است؟؟؟
    البته فرزندان اکثریت شما مسیولین ی لاقبا ازصدقه سری همین انرژی اتمی وفلسطین از کیسه ی نفت ومعادن این مردم بیچاره در عالی ترین درجات ارتزاق می کنید و زالوی سفره ی ملت ایران شده اید! ودرآمریکا واروپاوکانادا ساکن شده اند، انرژی اتمی برای مردم ایران
    هیچ منفعتی بوجود نیاورده( به علت وابستگی شما مسئولین بالا دستی وستادی به غرب وآمریکا) چون زن وفرزندان شما وخودتان مدیون مدارک تحصیلی کیلویی انگلیس و فرانسه وآمریکایید!
    وهیچ مشکلی از مشکلات مردم را توانایی حلش را ندارید،چون اربابانشان اجازه ی خوشبختی مردم ایران را به علت مخالفت با همجنس بازی، ورژیم صهیونیستی نخواهند داد!
    پس این هم یک خرج اضافی است!

  2. همه کشور های پیشرفته دانش هسته ای دارن و علم آینده جهان و منبع انرژی آینده و علم پیشرو برای آینده جهان هست. امروز به انرژی اتمی نرسیم آینده رو از دست دادیم. فقط برای ایران بده و بدرد نمیخوره. اما همه کشورهای پیشرفته باید داشته باشند تا وسیله استعمارشون در آینده این باشه! یک زمانی از طریق جاسوس در زمان قاجار به مردم یاد دادن بگن تو که مهر علی تو دلته جنبش ملی نفت برای چی هست؟… و اینطوری سالها نفت ایران رو به یغما بردند حالا هم به ملت ساده ما میگن انرژی هسته ای برای چی میخواید؟ علت بدبختی 200ساله این مردم عقب موندن از علم و تکنولوژی هست. برده بشیم و عقب افتاده از علم که یه نون بخور و نمیر بهمون بدن؟ که نمیدن آخرشم فوقش مثل عربستان به درجه گاو شیرده می‌رسیم. شرافتتون کجا رفته؟ مگه مصر با اینها سازش نکرد؟! حالا خیلی وضعیت کشورش خوبه؟ لیبی چطور؟ مگه سازش نکرد؟! کشورش با خاک یکسان کردند

    1. دانش و تکنولوژی حق مسلم همه مردم دنیا می باشد و مردم کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست، اما مشکل آنجاست که سیاستمداران و مسئولین ما با ایجاد ترس و رعب، حمله به سفارت و شعار پراکنی همه دنیا حتی کشورهای نزدیک را با ایران دشمن کرده اند. زیر گوش ما پاکستان توان ساخت بمب هسته ای را هم دارد ولی چرا تحریم نیست؟ این برمیگردد به تعاملات درست پاکستان با دنیا که ما نداریم. کسب دانش و تکنولوژی اصول اولیه خودش را دارد…..که اگر رعایت نشود قیمت آن را بسیار بالا میبرد

  3. باسمه تعالی
    اگر مدارس وابسته به سازمان انرژی اتمی درسطح کشور احداث وتأسیس شود وگزینش نخبگان سازمان مذکور فقط ازطریق المپیاد وکنکور نباشد گامی مثبت درجهت تحقق عدالت محوری ومسیر رفع تبعیض است.
    والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا