چیستانکیست؟

بهنوش طباطبایی کیست؟

بهنوش طباطبایی متولد 27 اردیبهشت 1360 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

مدرسه آنلاین- بهنوش طباطبایی در محله یوسف آباد تهران به عنوان فرزند دوم خانواده به دنیا آمد ، مادرش معلم و پدرش مهندس راه و ساختمان بوده و یک خواهر بنام تینوش دارد. وی دانشجوی دکترای رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد می باشد که در 22 سالگی با سریال «مسافری از هند» به شهرت رسید.

آغاز بازیگری
بعد از اینکه دوران ابتدایی با مهراوه شریفی نیا همکلاسی بود بخاطر بازی او در فیلم «دزد و عروسک ها» در سال 1368 به بازیگری علاقمند شد.با اصرار و پافشاری ها زیاد در نهایت توانست سال 1372 وقتی 12 ساله بود در مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان دوره بازیگری را شروع کرد بعد از قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر ، همزمان کلاس های آزاد بازیگری را در دانشگاه تهران گذراند.

ازدواج و طلاق
طباطبایی در ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۹ با مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون، ازدواج کرد. و در سال ۱۳۹۵ از یک‌دیگر جدا شدند.

فیلم شناسی
از جمله فیلم های سینمایی بهنوش طباطبایی ماجرای نیمروز:رد خون، غلامرضا تختی، زیر سقف دودی، سیانور، کلاغ پر، پسران آجری، مصائب دوشیزه ایفای است. هم چنین از سریال های تلویزیونی وی می توان مسافری از هند، گلهای گرمسیری، پیله های پرواز، چاردیواری و … را نام برد.

جوایز
بهنوش طباطبایی برای ایفای نقش در فیلم ماجرای نیمروز. رد خون نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷) شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا