خبر ویژه

برای دیدن نتایج کنکور چه مدارکی لازم است؟

همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور، جمع زیادی از داوطلبان کنکور در پی مشاهده نتایج و حاصل زحمات چند ماهه و چند ساله خود هستند، اما برای این مهم چه باید بکنند و به چه مداری نیاز دارند؟

مدرسه آنلاین-سازمان سنجش نتایج کنکور سراسری سال تحصیلی 1401 را در دو مرحله منتشر می کند. داوطلبانی که در این آزمون شرکت کردند، می توانند در زمان مقرر کارنامه اولیه و کارنامه نهایی خود را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دریافت کنند.

 سازمان سنجش هر ساله نتایج کنکور سراسری را طی دو مرحله اعلام می کند. مرحله اول اعلام نتایج در قالب کارنامه اولیه کنکور سراسری می باشد که طی آن وضعیت علمی داوطلبان مشخص شده و متقاضیان بر اساس رتبه و تراز اکتسابی خود می توانند در انتخاب رشته این آزمون (انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد) شرکت نمایند.

مرحله دوم اعلام نتایج در قالب قبولی یا عدم قبولی داوطلب منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. حدودا یک هفته بعد از این اعلام نتایج، سازمان سنجش کارنامه ای تحت عنوان کارنامه نهایی کنکور سراسری 1401 یا کارنامه سبز منتشر می کند که و در آن وضعیت قبولی داوطلب در تمامی کد رشته محل های انتخابی مندرج در فرم انتخاب رشته درج شده است.

برای تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده و اقدام به انتخاب رشته نموده اند، تنها دو کارنامه منتشر خواهد شد که در ادامه راهنمای دریافت کارنامه اولیه و کارنامه سبز از سایت سازمان سنجش را در اختیار داوطلبان قرار دادیم. با ما همراه باشید!

راهنمای مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401

سازمان سنجش با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری وضعیت مجاز بودن داوطلبان را در انتخاب رشته دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد مشخص می کند. با ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، کارنامه مجزایی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر نمی شود. داوطلبان برای دریافت این کارنامه می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواستی کارنامه خود را دریافت نمایند.

مراحل دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401

ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org

انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست

کلیک روی گزینه کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱

وارد کردن اطلاعات خواسته شده

دریافت کارنامه اولیه

راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401

داوطلبان به منظور مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ می بایست وارد سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org شده و مطابق تصویر زیر روی لینک کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری کلیک کنند.

بعد از ورود به صفحه اعلام نتایج داوطلبان با یکی از سه روش زیر می توانند کارنامه خود را دریافت کنند.

  1. روش اول : شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
  2. روش دوم : شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
  3. روش سوم : شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

بعد از وارد کردن اطلاعات در خواستی کارنامه اولیه کنکور خود را دریافت نمایند.

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد، به محض انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 لینک مستقیم جهت دسترسی به این کارنامه در اختیار داوطلبان قرار داده می شود .

داوطلبان در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند برای بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدام کنند. برای اطلاع از نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری کلیک کنید.

برای مشاهده اعلام نتایج می‌توانید اینجا کلیک کنید.

نفرات برتر گروه آزمایشی علوم تجربی

نفرات برتر گروه آزمایشی علوم انسانی

نفرات برتر گروه آزمایشی زبان

نفرات برتر گروه آزمایشی هنر

نفرات برتر گروه آزمایشی ریاضی و فنی

منبع: heyvagroup.com

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. کثیف تر از اینها نیست از صبح اعلام کردند که شب نتایج را می زنند . فقط استرس به بچه ها وارد میکنند . تا منتظر بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا