بازی ریاضیزنگ تفریح

بازی مهیج وسطی

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان می توانند در خانه، مدرسه و بوستان ها بازی کنند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از شادی و فعالیت های جسمی آن چون ورزش بهره ببرند.

بازی «وسطی» از بازی های بومی و سنتی ایرانی است که پر از نشاط و جست و خیز است. این بازی را یاد بگیرید و با دوستانتان درکوچه و مدرسه بازی کنید و از آن لذت ببرید.

بازی «وسطی» به این ترتیب است که افراد به دو گروه مساوی تقسیم می‌شوند و به قید قرعه یا ده بیست سی چهل، یکی از گروه‌ها در وسط محوطه بازی می‌ماند. گروه منتخب حق دارد که گروه وسط یا گروه مهاجم را انتخاب کند.

اوسطی با یک توپ انجام می‌شود. تعداد شرکت کنندگان در این بازی، محدودیت ندارد. بچه ها هر چند نفر که باشند، دو دسته می‌شوند. گروه منتخب در وسط قرار می گیرد. گروهی هم که وسط نیست، دو دسته می‌شود و هر دسته در یک طرف زمین بازی می ایستد.

بازی با پرتاب توپ به وسیلۀ یکی از بازیکنان گروه کناری آغاز می‌شود. گروه کناری سعی بر این دارد که با نشانه رفتن و زدن افراد گروه وسطی باعث سوختن و اخراج آنها بشود. تلاش گروه وسطی هم بر این است که با حرکات سریع از خوردن توپ در امان بماند و چنانچه یار سوخته داشته باشد، با گرفتن توپ در هوا (که یک امتیاز محسوب می‌شود)، او را به بازی برگردانند.

اگر گروه وسطی افرادش بسوزند و فقط یک نفر بماند، اگر تا ۱۰ شماره پرتاب توپ، نتوانند او را بزنند، تمامی یاران سوختۀ گروهش، دوباره به گروه برمی گردند و بازی را ادامه خواهند داد.

گاه با در نظر گرفتن موقعیت وسطی‌ها، به جای نشانه‌گیری و زدن حریف وسطی، توپ را برای فریب و شیرینکاری هم که شده به دوستان مقابل پاسکاری می‌کنند تا آنها حسابشان را برسند.

اگر کسی توپ را بدون تماس با بدن خود یا زمین، در هوا بگیرد (گل یا بل بگیرد) در برابر هر بل می‌تواند یکی از یارانش را که از بازی بیرون رفته، دوباره به وسط بیاورد، یا اگر یک بار سوخت، از بازی خارج نشود. پرتاب توپ از این طرف به آن طرف آن‌ قدر ادامه پیدا می‌کند تا تیزترین و زرنگ‌ ترین بازیکنان در وسط باقی بمانند. بعد، بازی با عوض کردن جای وسطی‌ها با افراد دو طرف زمین ادامه می‌یابد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا