بازی ریاضیزنگ تفریح

بازی قطار آب

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن بازی ها و تفریحات سالم است.
مدرسه آنلاین– بازی های فراوانی وجود دارد که در رشد توانمندی های کودک نقش بسزایی دارد و والدین می توانند بدین وسیله هم فرزندان خود را سرگرم کنند و هم زمینۀ ظهور استعدادهای کودک را فراهم کنند.

یکی از بازی های مهیج، بازی قطار آب است. برای این بازی به دو لیوان، چهار سطل و آب نیاز دارید. باید به همراه کودکانتان یک جمع را تشکیل بدهید. اگر تعداد به بالای 7 نفر برسد بهتر است. بچه ها می توانند دوستانشان را هم به این بازی دعوت کنند.

به دو گروه تقسیم شوید. هر گروه به صورت قطاری پشت سر‌هم روی زمین بنشیند. حالا یکی از سطل‌ها را از آب پر کنید و در کنار نفر نخست بگذارید. بعد یک سطل خالی را در پشت سر نفر آخر بگذارید. نفر نخست باید لیوان را پر از آب کند و بی آن‌که به پشت ‌سر خود نگاه کند، لیوان را به نفر پشتی بدهد. نفر دوم هم به همین شکل لیوان را به نفر پشت سر خود بدهد. لیوان دست به دست می‌شود تا به نفر آخر برسد و البته آب آن نباید بیرون بریزد. نفر آخر نیز باید بدون نگاه‌ کردن، آب داخل لیوان را در سطل پشت سر خود بریزد. بازی آن‌قدر ادامه می‌یابد تا سطل آب نفر اول خالی شود. هر گروهی که در مدت زمان تعیین‌شده، آب سطل پشت سرش بیشتر باشد، برنده بازی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا