بازی ریاضیزنگ تفریح

بازی تنیس روی میز یا پینگ پنگ

همان طور که همۀ ما می دانیم ورزش کردن باعث سلامت اندام های بدن و شادابی روح می شود. کودکان نیز برای رشد مناسب و سلامت بدن و روان باید ورزش کنند و این ما هستیم که باید آن ها را به ورزش تشویق و با آنها همراهی کنیم.

ما در مدرسه آنلاین تلاش می کنیم برخی از ورزش های مناسب کودکان در منزل را معرفی کنیم تا کودکان بتوانند با آرامش در منزل یا بوستان و … به همراه والدین و دوستان خود روزی پرانرژی داشته باشند.

تنیس روی میز یا پینگ پنگ از ورزش هایی است که شما می توانید با فرزندتان در منزل انجام دهید و یا بچه ها با هم در خانه و یا در بوستان و هر کجا که میزی هست انجام دهند. این ورزش پر از شور و نشاط و جست و خیز است و بچه ها می توانند از انجام آن لذت ببرند.

در این ورزش یک میز مستطیل شکل لازماست که وسطش با تور به دو قسمت مساوی تقسیم می شود. افراد می توانند با استفاده از راکت و یک توپ به صورت انفرادی یا گروهی به انجام آن بپردازند. برای آغاز بازی فرد آغاز کننده باید با استفاده از راکت اولین ضربه (سرویس) را طوری به توپ بزند که توپ یک بار در زمین خودی و یک بار نیز در زمین حریف برخورد کند اما در ضربه های بعدی توپ باید فقط یک بار در زمین حریف بخورد.

روش تک نفرۀ بازی پینگ پنگ به این صورت است که ابتدا یک بازیکن سرویس را آغاز می کند و بازیکن حریف جواب سرویس را می دهد. سپس دو بازیکن شروع به زدن ضربات خود به صورت متناوب می کنند تا زمانی که یک نفر خطا کرده و بازی متوقف شود.

در روش دو نفره یک نفر سرویس می زند و یک نفر  از تیم حریف جواب سرویس را می دهد. سپس نفر دوم از تیم زنندۀ سرویس به توپ ضربه می زند و پس از او نیز نفر دوم از تیم حریف این حرکت را انجام می دهد تا هر چهار نفر به توپ ضربه زده باشند. در این بازی ضربات به صورت پی در پی ادامه پیدا می کند تا اینکه یک تیم دچار خطا شود و بازی متوقف شود.

برندۀ رقابت کسی است که سریعتر به امتیاز ۱۱ برسد. اگر هر دو بازیکن به امتیاز ۱۰ برسند در اینصورت بازی آن قدر ادامه پیدا می‌کند تا عاقبت یکی از بازیکنان ۲ امتیاز از حریف جلو بیفتد مانند ۱۱- ۱۳.

این ورزش را به راحتی با دوستانتان انجام دهید و به برد و باخت آن فکر نکنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا