جدیدترین اخبار

بازگشایی مدارس و خطر بروز بیماری وبا

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به خطر بروز بیماری وبا در فصل پاییز همزمان با بازگشایی مدارس به دانش آموزان در خصوص راههای پیشگیری از این بیماری هشدار داد.

مدرسه آنلاین- دکتر پژمان بختیاری نیا در بخش شامگاهی خبر سیمای خوزستان اظهار داشت: وبا یک بیماری واگیردار میکروبی است و اسهال مهمترین علامت آن محسوب می شود که در موارد شدید مرگبار است؛ مهمترین راه انتقال این بیماری از طریق آب و غذای آلوده به میکروب است و با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان بومی محسوب شده که به ویژه در فصل پاییز و بهار باید اقدامات لازم برای پیشگیری انجام گیرد.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس در فصل پاییز، هر نوع تجمع، محیط را برای سرایت بیماری ها به ویژه تنفسی و روده ای آماده تر می کند بنابراین دانش آموزان و مسئولان مدارس باید اقدامات پیشگیرانه را در خصوص بیماری وبا انجام دهند.

بختیاری نیا به راههای پیشگیری از بیماری وبا اشاره کرد و گفت: توجه به نظافت سرویس های بهداشتی و دفع صحیح فاضلاب، آشامیدن آب سالم در مدارس و اطمینان از بهداشتی بودن مخازن و منابع آب از جمله این راهها است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: دانش آموزان باید از لیوان شخصی استفاده کنند، مصرف مواد غذایی سالم و مطمئن با نظارت بر بوفه ها، خرید نکردن مواد غذایی از دوره گردها، شست وشوی دست ها به ویژه قبل از خوردن غذا و بعد از استفاده از سرویس های بهداشتی، مصرف صابون مایع و سالم سازی میوه ها و سبزیجات از دیگر راههای پیشگیری از بیماری وبا است.

بر اساس این گزارش در شهریور ماه ۲ بیمار مبتلا به التور در اهواز و کارون و یک بیمار بهبهانی در مرز شلمچه شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا