خبر ویژه

اقدام زیبای یک نیکوکار در حق کودکان زباله گرد

جای کودکان، مدرسه و کلاس درس است اما امروز، فقر و بیکاری و مشکلات اقتصادی باعث شده تا کودکان برخی از خانواده‌ها به اجبار نان‌آور شوند و به مشاغل کاذبی مانند زباله‌گردی، شستن شیشه خودروهای سرچهارراه‌ها و…مشغول شوند. خانواده‌های آنها توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیلشان را ندارند بنابراین از تحصیل محروم هستند و به نیازهای کودکی آنان توجهی نمی‌شود.

مدرسه آنلاین- به نقل از همشهری آنلاین– سمیرا نجفی، بانوی خیر محله شهرری برای تعدادی از این کودکان آستین بالا زده است. او به همشهری‌آنلاین می‌گوید: اردیبهشت سال گذشته که فرزندانم را برای بازی به پارک برده بودم، با چند کودک مواجه شدم که اطراف ماردشان جمع شده بودند و بی‌تابی و گریه می‌کردند. وقتی سوال کردم مادشان گفت گریه آنها بابت مدرسه نرفتن است. همانجا بود که به پیشنهاد دوستم، تصمیم گرفتم هم خودم را مشغول کنم هم سواد به این کودکان یاد بدهم. پیگیری‌های آموزش و پرورش را انجام دادم و ۹ کودک را به مدرسه فرستادم. اغلب دنبال کودکان زباله‌گرد بودم و از آنها خواهش می‌کردم برای یک ساعت هم شده، درس بخوانند.

او گفت: کم کم به ما دفتر و کتاب و کیف از طرف خیران داده شد. برای برخی از این کودکان، با تولیدی‌ها صحبت کردیم تا از آنها برای کارهای سبک استفاده کنند. ما کمبودهایی هم داریم. دوست داریم کتابخانه داشته باشیم. از شهردار منطقه می‌خواهم یک آلاچیق یا نیمکتی نصب کنند تا این کودکان بتوانند استفاده کنند. میز پینگ پنگ بگذارند تا این بچه‌ها حال دشان خوب شود.

گزارش: رابعه تیموری

تصویر: مونا فاضلی

تدوین: مهناز عباسیان

 

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. درود بر این بانوی نیکوکار که منتظر نموند و خودش اقدام کرد
    خداوند به همه نیکوکاران عمر با عزت عطا فرماید

  2. اونجوری که معلومه افغانی هست جای افغانی تو ایران نیست چندین میلیون افغانی تو ایران هم شغل ایرانی ها رو هم یارانه ایرانی ها رو قبضه کردن. این زن هیچ وظیفه ای نداره . زندگی و وظایف خودش رو رها کرده. اومده دنبال این کارها

    1. میفهمی چی میگی
      تو ک ایرانی هستی چرا این کار و نکردی چند بار برای کودکان کار غذای گرم بردی
      متاسفم برای سطح شعورت

    2. انقدر نژاد پرست نباش و ان نیکو کار هم خاسته یک کمک کنه تا بقیه هم سواد داشته باشن

  3. انقدر نژاد پرست نباش و ان نیکو کار هم خاسته یک کمک کنه تا بقیه هم سواد داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا