شعر و داستانکتابخانه

«افسانۀ جزیرۀ کبودان» نامزد کتاب سال کودک و نوجوان

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «افسانۀ جزیرۀ کبودان» نوشته سمیه سیدیان در حوزۀ داستان کودک و نوجوان است که در سال 99 نشر صاد آن را در 72 منتشر کرده است. این کتاب نامزد کتاب سال کودک و نوجوان شده است.

در خلاصۀ داستان آمده است: «این کتاب داستان یک گوزن کوچک به نام خال خالی است که نسبت به بقیه دیر شاخ در می‌آورد اما وقتی شاخ در می‌آورد هم شاخ‌های او طبیعی نیست. او یک شاخ دارد و همه از این بابت او را مسخره می کنند. خال خالی با خانواده خود در جزیره کبودان نزدیک دریاچه ارومیه زندگی می‌کند اما مدت زمانی می‌شود که به خاطر کم شدن آب‌های قنات اطراف، نمک‌های دریاچه بیشتر شده و آب آن شور و غیرقابل استفاده شده است. شور شدن دریاچه باعث اتفاقات عجیبی می‌شود و خال خالی همراه با دیگر موجودات افسانه‌ای دریاچه مسئولیت کاری سخت را به دوش می‌گیرد.»

کتاب افسانۀ جزیرۀ کبودان داستانی جذاب و تصاویر بامزه‌ای دارد که خواننده را با خود همراه می‌کند و به نوجوانان و کسانی که به داستان‌های کوتاه، تخیلی و افسانه‌ای علاقه دارند، توصیه می‌شود.

سمیه سیدیان یکی از زنان نویسنده موفق در حوزه کودک و نوجوان، متولد سال 1360 است که کار خود را به صورت حرفه‌ای از سال 1389 آغاز کرد و تاکنون علاه بر نوشتن داستان کوتاه و انتشار آن در مجلات مختلفی همچون کافه داستان و چوک، داستان کوتاه خال پیس را به زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی، عربی و انگلیسی منتشر کرده است. او برای آثار متنوع خود از سوی مراکز مختلف فرهنگی و هنری تقدیر شده است. داستان کوتاه «سایه بهار نارنج» و داستان کوتاه «سردار» از آثار تقدیرشدۀ سیدیان است.

کتاب «افسانۀ جزیرۀ کبودان» را می توانید از طاقچه تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا