خبر ویژه

اسپمینگ ده‌ها هزار معلم علیه نمایندگان مجلس

ده ها هزار معلم در اعتراض به عدم اجرای به موقع قانون رتبه بندی معلمان که پیشتر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و توسط شورای نگهبان نیز تأیید شد، به عملی روی آوردند که در عرف شبکه های اجتماعی و فضای آنلاین به اسپمینگ یا ارسال هرزنامه معروف است.

مدرسه آنلاین- مدتی است که بیش از صد هزار معلم در اقدامی مشابه و مشترک گروهی در تلگرام ایجاد کرده اند و از طریق آن در تلاش هستند تا به صورت هماهنگ با ارسال پیام انبوه به مسئولان کشوری مثل نمایندگان مجلس مقاصد صنفی و حقوقی خود را پیش ببرند.

در فعالیتی که این روزها معلم ها آغاز کرده اند، به صورت مشخص مشاهده می شود که آنها در تلاش هستند پیام های مشخصی مثل پیام زیر را برای مسئولان به صورت مشترک ارسال کنند.

« با سلام؛ نماینده محترم، با توجه به اینکه مهلت سه ماهه در قانون جهت اجرای رتبه بندی معلمان در چند روز آینده به پایان می‌رسد و احکام رتبه بندی هنوز صادر نشده است خواستار پیگیری شما و اجرا شدن قانون هستیم.»

برای تحقق کامل این هدف، ادمین های کانال تلگرامی مورد اشاره اقدام به اشتراک گذاری شماره همراه نمایندگان مجلس در گروه می کنند و از اعضاء می خواهند که در اسرع وقت پیام مورد اشاره را به نمایندگان مجلس ارسال کنند.

هر چند این اقدام هماهنگ و تعاملی در قالب یک حرکت صنفی می تواند ارزشمند و قابل تحسین باشد و نیز می تواند معلمان مورد اشاره را در رسیدن به هدف خود از طریق تحت فشار قراردادن نمایندگان مجلس کمک کند، اما از آنسو همانطور که پیشتر اشاره شد این اقدام مصداق بارز اسپمینگ یا ارسال هرزنامه است.

توضیح بیشتر در رابطه با اسپمینگ یا ارسال هرزنامه اینکه این نوع پیام ها بدون درخواست گیرنده و به صورت انبوه فرستاده می‌شود؛ پیام‌هایی  که هم متعدد است و مشابه است و می تواند در پیام‌رسان، شبکهُ اجتماعی، وبلاگ و ایمیل صورت بگیرد.

گفتنی است بسیاری از کشورها، مثل آمریکا قوانینی را برای قانون‌مند کردن اسپم وضع کرده‌اند یا در حال تدوین آن هستند، اما در ایران علی رغم مطرح شدن زمزمه‌هایی برای تصویب قانونی در این زمینه، هنوز اتفاق عملیاتی در این خصوص رخ نداده است.

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. این مطلب کجاش هرزه که شما اسم آن را هرزنامه گذاشته اید. در ثانی نماینده وظیفه دارد که پذیرای پیام متوکلین باشد

    1. باسلام و تحیات.
      نمایندگان محترم،عوامل اجرایی رتبه بندی فرهنگیان،استدعا داریم هرچه سریعتر احکام مربوط به رتبه بندی وهمچنین اجرایی شدن آن ،که باعث فشار های روحی وروانی به فرهنگیان معزز وخانواده محترم آنان گردیده ،واکنون از نظر معیشتی کمر خم کرده اند،را هرچه سریع‌تر عملیاتی نمایید.وبیشترازاین باروح و روان و ابروی ما فرهنگیان واعضای خانواده ایمان بازی نکنید.
      اجرتان با خداوند منان…

      1. شما واقعا چطور خودتونو رسانه می نامید همیشه به طور هدفمند معلمان شریف جامعه را می کوبید و مورد هجمه قرار می‌دهید همه ی اجناس دويست برابر شده و شما حرفی نمی زنید ولی مطالبه به حق مردم رو مصداق هرزنامه می دانید در صورتی که هرزنامه خبرهای شماست

  2. این مطلب کجاش هرزه که شما اسم آن را هرزنامه گذاشته اید. در ثانی نماینده وظیفه دارد که پذیرای پیام متوکلین باشد

    مطلبتان اصلا علمی نبود

    1. نه. مسئله بی‌احترامی نیس. این “هرزنامه” یه اصطلاحه تو ادبیات ایمیل و پیام های مجازی…

  3. حق مسلم فرهنگیان است تازه اگ بفهمند دولت به فشارسنج حجتیه قصد دارد کلا معلم‌ها راحتی و طلبه ها و کسانی که با حوزه در یک راستا هستن را به جای معلم ها در مدارس بگذارند اونوقت قیامت را ببینید

    1. باید کمپینی هم برای عدم حضور طلبه هادرکلاسهاومدارس داشته باشیم.
      که آمدن آنهابه محیط های آموزشی بخصوص ابتدایی فاجعه است

  4. نمایندگان فقط به فکر جیب خودشان هستند وبه فکر مطالبات موکلین نیستند نبوده اند ونخواهند بود خیالتون راحت

  5. این روش مسالمت‌آمیزترین و مدنی‌ترین روش مطالبه‌گری است. فکر کردید چند تا از این شماره‌ها دست خود نمایندگان است؟ به نظرتون شماره‌ای که نمایندگان برای مردم عادی اعلام می‌کنند همان شماره‌ای است که به مسئولین و خواص می‌دهند؟ یا فکر کردی چند تا از نمایندگان اصلا این پیام‌ها رو می خوانند؟ من خودم برای یک مسئله‌ای به حدود 100 تا نماینده پیامک فرستادم، فقط 2 تا از آنها یک کلمه پاسخ دادند و نوشتند: انشالله! که احتمال فراوان آن دو نفر هم منشی یا مسئولین دفتر نماینده‌ها بودند.

  6. بیشتر سخنان شما شبیه یا خود هرزنامه ست تا اعاده ی حقوق یک‌صنف با درخواست از نمایندگانشان

    1. براتون متاسفم که با همکار خود اینگونه صحبت می کنید.
      البته بعید میدونم شما فرهنگی باشی…!!!!

  7. بنده یک معلم بازنشسته هستم الان ۶ سال است دخترم عروسی کرده و ندارم برایش سیسمونی بخرم و او هم بچه دار نمیشود خدا لعنتت کند قالیباف اگر مجلس تعطیل می شد مردم وضع بهتری داشتند

    1. اولاد شما بچه دار شوند طبق سوره طلاق آیه ۵یا ۶ خدا از جایی که فکرش نمی کنید می رساند
      درد اینجاست که از خداوند غافلیم

      1. کاش مسولین هم یاد خدا بود و طلب معلمان را سر موقع می دادند. از دست شما ب خدا شکایت می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا