جدیدترین اخبار

اختصاص 1500 میلیارد تومان برای جبران افت آموزشی

وزیرآموزش و پرورش با تشکر از ایثار و تلاش معلمان در ایام کرونا، بعد از اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط ستاد ملی کرونا برای جبران عقب ماندگی های دانش آموزان در دوران کرونا و برای تابستان سال جاری خبر داد که بخشنامه آن به زودی ابلاغ می شود.

مدرسه آنلاین- یوسف نوری روز جمعه در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان و مسیولان شهرستان میاندواب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، با بیان اینکه رتبه بندی در 10 سال گذشته انجام نشد و با نگاه ویژه دولت سیزدهم این امر محقق شد، افزود: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم هنوز بودجه ای برای رتبه بندی معلمان مشخص نشده بود که با همکاری دولت مجلس و شورای نگهبان، ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای قانون رتبه بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وظیفه وزارت آموزش و پرورش خدمات رسانی به معلمان و دانش آموزان است و در همین راستا برخی از مواردی که در گذشته وجود داشت اما به تدریج قطع شده بود در دولت سیزدهم تصمیم گرفته‌ایم که مجدداً آن خدمات را به جریان بیندازیم که از جمله آن‌ها؛ می‌توان به ارتقای خدمات بیمه تکمیلی معلمان و تغذیه رایگان دانش آموزان کم برخوردار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت یکی از مهمترین وظایف دولت ها در هر جامعه ای است و شهدا درس های بزرگ تربیتی به نظام تعلیم و تربیت داده اند، گفت: باید این مکتب تربیتی را ادامه و توسعه دهیم.

عضو کابینه دولت سیزده با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت افراد ممتازی را تربیت کرده و در اختیار جامعه قرار داده است، گفت: مدافعان حرم، دانشمندان و افراد نخبه و علمی کشور در این نظام آموزشی تربیت شده اند.

وی با تبریک دهه کرامت گفت: ثبات و پایداری انقلاب و اقتدار آن در سایه خون شهدا و برگرفته از زحمات معلمان و مسوولان نظام اسلامی است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: در طی سال های گذشته بازنشستگی معلمان افزایش یافته است اما ورود نیرو به آموزش و پرورش به اندازه خروجی های آن نبوده است و همچنین افزایش جمعیت دانش آموزی و مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ را داشته‌ایم، بنابراین آموزش و پرورش از دو جهت با کمبود نیرو مواجه شده است که اولین؛ تعداد کسانی که بازنشسته شده اند با جذب نیروهای جدید تناسب منفی داشته است و دومین؛ تعادل نیروی انسانی با جمعیت دانش آموزی در مناطق مختلف کشور از بین رفته است.

عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه در دولت سیزدهم سعی کرده‌ایم تا جذب نیروی انسانی را در آموزش و پرورش افزایش دهیم و در این راستا دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها دانشگاه تربیت معلم کشور وظیفه مهمی را برعهده دارد، اظهار کرد: مراکز وابسته به دانشگاه فرهنگیان که ویژه برخی رشته های خاص برای تربیت دانشجو و معلمان هستند که این مراکز برای آموزش های ضمن خدمت و دوره های مهارتی غیرفعال شده بود در حال فعال سازی مجدد و توسعه منطقی هستند.

نوری با بیان اینکه لازم است تا با تعاملات بین بخشی، فضای مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان تامین شود، ادامه داد: توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که این موضوع به دولت نیز منتقل شده است.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ای کاش اموزش وپرورش امتحانات نهایی جبرانی میذاشت واسه دوازدهمی هایی که از نمره هاشون راضی نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا