جدیدترین اخبار

آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آماده شد

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه به طور جدی پیگیر اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال‌جاری هستیم، گفت: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آماده است اما باید در دولت بحث و بررسی شود و مراحلی دارد که باید طی شود.

مدرسه آنلاین- یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره درخواست معلمان برای اجرای رتبه‌بندی قبل از اسفند، اظهار کرد: منتظریم تا بررسی‌ها درباره اشکالات رتبه‌بندی معلمان در این هفته پایان یافته و تصمیمات نهایی شود و به شورای نگهبان برای تأیید برود.

وی ادامه داد: اگر قانون رتبه‌بندی معلمان نهایی شود، قطعا ما نیز باید آیین‌نامه آن را در دولت تصویب کنیم.

نوری در پاسخ به این پرسش که «در حال حاضر آیین‌نامه رتبه‌بندی در چه مرحله‌ای است»، گفت: آیین‌نامه از نظر ما آماده است. منتها باید در کمیسیون مربوطه در دولت بحث شود و یک مراحلی دارد که باید طی شود اما به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «آیا می‌توانند معلمان انتظار داشته باشند که این پروسه به امسال برسد؟»، بیان کرد: اینکه وعده‌ای بدهم، کمی سخت است چون مراحل باید طی شود.

وی افزود: دولت قول داده است که رتبه‌بندی را اجرا می‌کند و بر همین اساس ۲۵ هزار میلیارد تومان برای سال آینده قرار دارد که یک منبع پایدار دارد و اعتبار آن برای سال آینده تأمین است اما برای شش‌ماهه دوم امسال در حال بررسی و تأمین منبع مالی هستیم و امیدواریم که به نتیجه برسد و جلسه مهم امروز(سه‌شنبه) نیز در این راستا برگزار خواهد شد.

تعدادی از معلمان با ثبت پویشی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با عنوان «درخواست تسریع در تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان» خواستار پیگیری این موضوع هستند؛ در توضیحات این پویش آمده است: «با توجه به احتمال تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان توسط شورای محترم نگهبان، درخواست اجرای آن توسط وزارت آموزش و پرورش و صدور احکام قبل از اسفند ماه را از وزارت آموزش و پرورش داریم»؛ تاکنون بیش از ۱۳ هزار معلم این پویش را امضا کردند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا