زنگ تفریحکاردستی و نقاشی

آموزش ساخت ساک دستی کاغذی

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن بازی ها و تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین-بازی های فراوانی وجود دارد که در رشد توانمندی های کودک نقش بسزایی دارد و والدین می توانند بدین وسیله هم فرزندان خود را سرگرم کنند و هم زمینۀ ظهور استعدادهای کودک را فراهم کنند.

یکی از این سرگرمی ها درست کردن کاردستی است. کاردستی ذوق هنری بچه ها را تقویت می کند و باعث نشاط و شادی آنان است. بچه ها وقتی می بینند اثری ایجاد کرده اند، تشویق می شوند و اعتماد به نفس و خلاقیتشان بالا می رود. ساخت کاردستی با وسایل دم دستی و بلااستفاده یکی از سرگرمی های مفید و کم هزینه است. ما امروز آموزش ساخت خانۀ ساک دستی کاغذی را در نظر گرفته ایم.

برای ساخت این ساک به کاغذ کادوی محکم، قیچی، چسب نواری دوطرفه و چسب مایع، یک روبان و چند کارت لازم است. 

پشت کاغذ کادو را به اندازه‌ی 2.5 تا 5 سانتی متر از لبۀ یک سمت تا بزنید. این قسمت، بخش بالایی  ساک کادو را تشکیل می‌دهد.  سپس کاغذ را 180 درجه بچرخانید تا قسمت تا خورده در سمت بالا قرار گیرد. حالا وسط کاغذ را با یک علامت مشخص کنید و سمت چپ کاغذ را تا آن علامت تا بزنید.

 روی لبه‌ی تاخورده یک تکه چسب نواری دو طرفه یا چسب مایع بچسبانید. سپس سمت راست کاغذ را نیز تا بزنید تا به قسمت چسب خورده رسیده و دو طرف کاغذ به هم وصل شود. با دست یا خط کش روی قسمت های تا خورده بکشید تا محکم شود. 

سپس سمت پایینی کاغذ را به سمت بالا تا بزنید. هر چه این قسمت را بالاتر ببرید، حجم بسته‌ی شما بزرگتر خواهد شد.


 قسمت پایینی کیف را باز کنید و تا بزنید تا  دو مثلث در کناره‌ها و یک خط جدا کنندۀ عرضی در وسط کار داشته باشید.

حالا لبۀ پایینی این قسمت را به سمت بالا تا بزنید تا به خط جدا کننده برسد. بعد روی لبۀ بخش تا شده چسب بزنید تا لبۀ بالایی روی آن چسبانده شود. 

در این مرحله با تا زدن لبه‌های جانبی کیف، دیواره‌های کناری ساک دستی کادوی خود را تشکیل می‌دهید. لبه‌های چپ و راست کیف را تا همان لوزی‌ها تا بزنید.سپس دوباره این قسمت‌ها را باز کنید. حالا کیف را پشت و رو کنید و دوباره این کار را انجام دهید. حالا ساک را باز کنید و کناره‌ها را با دست باز کرده و در جای خود قرار دهید. بعد چند کارت یا مقوا را در کف ساک قرار دهید تا محکم‌تر شود. با یک وسیله بخش بالایی ساک را سوراخ کنید تا محل دستۀ روبانی ساک را درست کنید. روبان‌ها را از سوراخ‌ها رد کرده و گره بزنید.

ساک شما آماده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا