خبر ویژه

آماری مشکوک از رتبه‌های برتر کنکور با معدل‌های بد

بررسی آمار و ارقام نتایج کنکور سراسری در ابعاد مختلف نه تنها می تواند نمایی کلی از وضعیت کنونی آموزش کشور را در اختیار عموم به ویژه مسئولین قرار دهد، همچنین ابهام هایی ایجاد می کند که پاسخ دادن به آنها چندان آسان نیست.

مدرسه آنلاین- در تازه ترین آمار و اطلاعاتی که کنکور سراسری منتشر شده است، سید جلال موسوی- مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته است: در آزمون کنکور سال گذشته ۲۵۶ نفر معدل زیر ۱۲ داشتیم که رتبه زیر ۳۰۰۰ آورده بودند.

وی در همین باره توضیح داده که این یعنی اینکه کیفیت تحصیلی به شدت پایین است، یعنی فرد درس نخوانده و معدل زیر ۱۲ کسب کرده ولی، مهارت‌های تست زنی خود را افزایش داده و رتبه زیر ۳ هزار کسب کرده است.

وی افزود: در این صورت این فرد کنار فردی تحصیل می‌کند که معدل ۱۹ و نیم و ۲۰ داشته است استادی که می‌خواهد تدریس کند، نمی‌تواند هماهنگ برای این دو تدریس کند.

البته فرض این مقام مسئول در رابطه با چرایی به دست آمدن چنین نتایجی این است که این 256 نفر مهارت تست زنی را در خود تقویت کرده اند ولی سطح سواد و دانش آنها پایین است، اما به نظر می رسد این فرضیه چندان منطقی نباشد.

بر همین اساس باید پرسید آیا نمی توان چنین فرضی را مطرح کرد که این افراد از راه های دیگری نظیر تقلب و تخلف برای عبور از سد کنکور استفاده کرده اند؟

چه بسا بررسی ها و تحقیقات موردی در موردی این افراد بتواند زوایای بیشتری از این موضوع را روشن کند.

نوشته های مشابه

‫57 دیدگاه ها

    1. اشکال ندارد آخر اینا میشن دکترای بی سوادی که همینا باید زیر دستاشون درمان شن اون وقت باید رحمت بفرستن به تصمیمی که گرفتن

      1. نگرا نباشید این افراد بعدا استاد دانشگاه نیز میشوند، بدون هیچگونه امکانات دانشمند یک درصدی، نخبه و جزو سرامدان علمی معرفی میشوند ببینید خروجی این افراد چه بلایی سر اقتصاد و صنایع….. خواهد اورد حتی ان پزشک ان بلا را سر ما نمیاورد!

  1. کجای کاری؟ مهارت تست زنی چیه؟
    اینا پول دادن تجهیزات وایرلس خریدن واسه تقلب سازمان یافته

    1. کافیه یه آزمون تستی ساده مثل قلم چی ازشون بگیرید مشخص بشه که مهارت تست زدن درکار نیست بلکه تقلبه

    1. اتفاقا تست زدن خیلی سخت تر از آزمون معمولیه. این بی شرف ای حرام زاده تقلب کردن و وصلن به افراد مسئول. بیشتر مسئولین جز اینا هستند کشور بی صاحاب

    2. مهارت تست زنی به منزله اینه که طرف کل کتابو مسلطه و چنین فردی از خیلیا که در مدرسه با پول نمره ۲۰ میشن بهتره

      1. خب برادر اگر اینا بر کتاب مسلط بودن چرا نمره معدل زیر ۱۲ داشتن ؟ زیر ۱۲

        نه زیر ۱۸ نه زیر ۱۷
        زیر ۱۲ بودن

    3. کافیه یه آزمون تستی ساده مثل قلم چی ازشون بگیرید مشخص بشه که مهارت تست زدن درکار نیست بلکه تقلبه

  2. امکان تقلب که وجود دارد ، اما سطح مهارت تست زنی هم مهم است . شخصاً مهارت تست زنی ام از معدل درسی ام بیشتر بود . حتی در دانشگاه هم وقتی دو بار یکی از دروس را نتوانستم پاس کنم دفعه سوم با استادی گرفتم که می دانستم همه امتحانات آخر ترم را تستی برگزار می کند!

  3. سلام مشخصه تقلب کردن این حرفا چیه چرا خودمون راگوا می‌زنیم 4نفر رادر شهر خودم بیرجند میشناسم که با دادن نیم میلیارد تومان به استادیوم تقلب کردن با هندزفری بی‌سیمی وزیر 1000اوردن

  4. تقلب رو خیلی سخت میشه جلوش گرفت
    هر روز داره فناوری جدید واسه تقلب بیاد خخخخخ
    کسی که وجدان داره خودش باید رعایت کنه
    با بی وجدان ها هم انشالله اون دنیا

  5. مطمئن باشید تقلب کردند. ما هم در مدارس می بینیم که دانش آموز ضعیف وارد تیزهوشان و نمونه دولتی می شوند و می بینیم که وضعیت درسی خوبی ندارند و بعد از یک مدت نمی توانند شزط معدل را حفظ کنند و با احترام بیرونشون می کنیم.

  6. سلام. من سال ۷۵ کنکور دادم. معدلم هم ۱۲ و نیم بود. ولی تو عمرم یک بار درس خوندم. خدا به من لطف کرد. هوشم خوب بود ولی فقط به فکر کار خلاف و ورزش بودم. برای امام خمینی گریه میکردم و همه جا از ایشان دفاع میکردم. شاید به همین خاطر خدا به من لطف کرد و مسیر زندگیم عوض شد. ۱۱ ماه تمام درس خوندم و رتبه من ۲۴۴۱ شد. هیچکس باور نمیکرد. مکانیک تبریز قبول شدم. فوق لیسانس هم شریف قبول شدم. الان هم ۴۶ سالمه. این حرفها برای شما جوکه برای من خاطره است.

  7. اتفاقا حالت سومی وجود دارد که خیلی محتمل تر است. بخشی از فرزندان این کشور که از لحاظ مالی ضعیف هستند به دلایل مختلف در دوران تحصیل نتایج متوسط بدست می آورند ولی در دوره امادگی کنکور به هر قیمتی سعی میکنند نتیجه خوبی بدست بیاورند. من کشاورز هستم و اینچنین مواردی را زیاد دیدم. کسی که پول دارد به شکلهای مختلف میتواند معدل بالا نیز بدست آورد.

  8. سال گذشته دانش آموزان به صورت مجازی درس خوانده اند و چه بسا بعضی از آنها قید تحصیل را زده بودند و با بی رغبتی در امتحانات درس ها ظاهر می شدند. اما برای کنکور تلاش کرده اند. وقتی قرار است بررسی شود باید به صورت علمی و با درنظر گرفتن همه موارد بررسی شود. البته مواردی بوده اند که سئوالات را داشته یا از لوازم الکترونیکی برای تقلب استفاده کرده اند ولی موضوع کرونا و کلاس های مجازی را هم بررسی کنند. اصلاً آموزش و پرورش به صورت آمار کلی معدل دانش آموزان قبل از کلاس های مجازی و با کلاس های مجازی را منتشر کند. شاید بعضی از ابهامات برطرف شود.

      1. با سلام . معدل شرط نیست من خودم معدلم بالا بود و گاها معلم نمره ۲۰ من را بخاطر شباهت فامیلی به او میداد و نمره کم او را درج در پرونده من می کرد و معدل من کمتر میشد و کسی هم نبود رسیدگی کند و تقلب سر جلسه هم می دیدم و باعث شد که به معدل بالا رغبت نشان ندهم اصل ، جوهر است . کسی که کار می کند و در کنارش درس می خواند فرق می کند با شخصی که پولدار و معلم خصوصی دارد و یا شخصی که تقلب می کند و باز هم اصل جوهر تلاش و هوش و استعداد است.

  9. این رقم چیزی حدود دو درصد افرادیه که رتبه زیر 3000 دارند، کاملا قابل تصوره که این مقدار افراد هوشمندی بین دانش آموزان باشند که به جای صرف انرژی برای کسب معدل، انرژیشون رو برای مطالعه بخشهای امتیاز آور دروس گذاشته باشند، این ترفندیه که معمولا مشاوران کنکور دانش آموزان رو به اون هدایت میکنند

  10. آقا کم جو بدین شاید اینا یکی مثل من هستن اصلا بعد از دیپلم گرفتن تصمیم گرفتن درس بخونن تقلب تقلب راه انداختین ، هرکس نمیتونه درس بخونه دنبال مقصر میگرده یبار تقلب یبار فروش سوال یبار سهمیه ، درسته هست تقلب ولی الان دیگه دفترچه های سوال بررسی میشه اگر تقلب باشه حذف میشن . فردا این بدبختا رو سر در گم بکنن بخاطر یسری که اصلا نمیدونن تقلب چیه سوال چیه ، خداشاهده اصلا نمیدونین یوهانس کپلر کیه اینایی که میاین میگین تقلب

    1. چرا من می دونم توی زمین شناسیه درضمن منی که ۳سال پشت کنکورم وشب و روز درس می خونم باوجود این که هم دبیرستان و هم راهنمایی نمونه دولتی رفتم تازه دارم متوجه می شم غیر از نوع مدرسه و تلاش کوشش یک سری عوامل دیگه هستن که بقیه دارن و من ندارم برای همین من نتیجه نمی گیرم ولی یکی دیگه که این عوامل و داره از جمله پول و تقلب و سهمیه و معلم پروازی وخصوصی همون سال اول قبول می شه

  11. باسلام
    بنده پیشنهاد می کنم همان سوالات سال جاری را فقط با تغییر گزینه ها در اختیارشان قرار دهید اگر توانستند جواب بدهند تقلب نبوده در غیر این صورت پیدا کنید پر تغال فروش را!!!!!

  12. مهارت تست زنی هم یک جور کلاه‌برداری و زرنگ‌بازی است که خبره‌هایش می‌دانند از طریق آن چقدر آسان می‌شود دست طراح سوال را بخوانند و به روزش روان‌شناسانه بدون آموزش واقعی درس جواب را پیدا کنند. بالاخره یکی از پاسخ‌ها درست است. در کلاس‌های تست زنی به شما یاد می‌دهند که چطوری آن سه تا پاسخ غلط را با یک نگاه پیدا کنید. کلا جواب‌های غلط چنان به افتضاح مشخص‌اند که اگر یک کمی کار کنید خودتان هم متوجه می‌شوید. به طور کلی تست زدن راه درستی برای سنجش درس‌خواندگی و لیاقت دانش‌آموزان نیست و فقط یک تقلید از دانشگاه‌های آمریکاست که اول آن‌جا این کار مد شد و از قضا در آن‌جاها هم به همین وضعیت فجیع افتاده است.

  13. اخه ادم نفهم کسی که درس نخوانده با مهارت تست زنی چطور میتونه رتبه عالی بیاره؟ بالاخره سوال و جواب مربوط به درسیه که اون نخونده

  14. دوست خوب اینها نه مهارت تست زنی دارند نه تقلب و تخلف کرده اند بلکه از سهمیه های خاص استفاده کرده اند

  15. هیچکدوم از اینا نیست. یه نگاهی به سهمیه شون بندازید متوجه ماجرا میشید. اینقدر برای خانواده شهدا و ایثارگران سهمیه قائل شدید و با سطح علمی و درصدهای پایین رتبه های خوب میارن که خودتون هم دیگه باورتون نمیشه آش ممکنه اینقدر شور شده باشه!

  16. مهارت تست زنی !!!!!!!!!!!!!
    واقعا جای تاسف داره که شورای عالی انقلاب فرهنگی که تصورش از کنکور اینه برای کنکور تصمیم گیری کنه
    مهارت تست زنی یعنی چی؟!!!!
    کسانی که با معدل پایین رتبه خوب کسب کردند دو دلیل میتونه وجود داشته باشه:
    1 – یا برای دبیرستان خوب درس نخواندند ولی برای کنکور وقت گذاشتند و درس خواندند و جبران کردند و رتبه ای بدست آوردند متناسب با یادگیری و تلاش خودشون
    2 – یا تقلب کردند که البته به نظر بنده این احنمال برای 256 نفر رتبه زیر 3000 احتمال ضعیفی هست چون تقلبی که نتیجه اش رتبه زیر 3000
    باشه برای کنکور احتمالش خیلی پایینه( مگر اینکه سوالات کنکور قبل از کنکور لو رفته باشه که همچین چیزی اثبات نشده )

  17. دوباره مثل نفر اول تجربی که از اسلام آباد غرب انتخاب شده بود ضایع نشوید.چرا نمی گویید تلاش کرده و موفق شده اند؟الان معدل بالا نشان از چیست؟

  18. مثل پیری جمعیت بعدا متوجه می شویم که در بسیاری از موارد جای نخبگان بیسواد تحویل جامعه داده ایم…
    سازمان سنجش باید امین ومورد اعتماد کل داوطلبان ازمون باشه ودرعین حال انهایی که رتبه مثلا زیر 3000 میارند صلاحیت علمی را با مصاحبه ویا طرق دیگر تا حد قابل قبولی نشان بدهند واگر در هر مرحله ای خلاف ان ثابت شد از تحصیل محروم بکنند

  19. مهارت تست زنی؟!!!!!!!!
    شما اصلا می فهمی چی میگی ؟
    مگه زدن تست چیزی جز بلد بودن درس و یا نهایتش یاد گرفتن رو شهای تستی و میانبر درس به روشی که سریعتر به جواب برسی ( که این هم خودش روش دیگری از یاد گرفتن درس هست) ، محسوب میشه؟
    وقتی کسی که خودش یا کنکور نداده یا اگه کنکور داده با روح امتحان و کنکور کاملا بیگانه هست در مورد کنکور نظریه !! صادر میکنه ، باید تاسف خورد به حال کنکوریهای بیچاره که اسیر تصمیم گیری های این آقایون هستند …..

  20. این یعنی اونا سوالات را میدانستد و جوابها را و عزیزان ما هم با اقتدار دنبال فروشنگان سوالت هستند و حتما باز داشتتان خواهند کرد شک نکنید مثل دفعات قبل

    1. تقلب کردند ،چرا نمیخواین بفهمین ،لطفا یکی یک فکری بکنه ،مملکت به فنا ندین با این تقلب ها .ازمون بگیرید از متقلبین کنکور ۱۴۰۱

      امیدوارم خدا نگدره ازشون وبه زمین گرم بخورن ،،انگیزه بچه های درسخون به فنا دادن
      الهی خدا نگدره ازشون

  21. بیش از سی نفر در شهرستان لِنده رتبه زیر۱۵۰۰ دارند که ازنظر تحصیلی دانش آموز متوسط هم بحساب نمیان (( خودم دبیرم و بعضی شون راهم میشناسم))فقط با تقلب این رتبه را کسب کردند و اگه جلوشون را نگیرن امسال همه شون پزشکی قبول میشن
    *انشاالله که رسواشون کنن تا عبرتی بشه برای همه متقلب ها*

  22. بسیاری آدم های باهوش هستن که از هوش شون استفاده نمیکنن و میرن دنبال لذت های نوجوانی وقتی دیپلم میرن ومی بینن کار نیست و خدمت و غیره . متوجه میشن درس خوبه . تلاش میکنن و پیروز میشن اون کسانی که هوش ندارن و فقط درحد کلاس نمره خوب گرفتن موقع آزمون کنکور که کشوری هست ش عیارشون مشخص میشه. پیروز باد کسی که به آدم‌های الکی زرنگ نشون داد این خبرا نبود ماهم میتونستم ۲۰ باشیم نخواستیم

  23. برای نابودی یک مملکت نه احتیاج به بمب هسته ای است نه موشک نقطه زن و نه جنگنده رادارگریز. فقط اموزش و پرورش ان را نابود کن تا عده ای بیسواد بعنوان پزشک و مهندس و قاضی مملکت را راحت نابود خواهند کرد.

  24. مشاورین تحصیلی ومسولین مدارس به دانش آموزان توصیه می کنندوقتشان راصرف دیپلم نکنیدوطبق برنامه ریزی آنهابرای کنکور آماده شوند

  25. تورا بخدا یا درخوابید یا بخواب زدید خودتان را . مهارت است زنی ؟ یعنی تبلیغ میکنید برن مهارت است زنی در آموزشگاهها یاد بگیرن؟ مهارت است زنی دیگه چیه مگه همچین مهارتی هم داریم؟ اینا تور برای رفتن به بعضی آموزشگاهها هستند. اونی معدلش پایینه رتبش خوبه فقط و فقط با تقلب و دیدن سوالات کنکور بوده

  26. همکلاسی دخترم بود.هر ترم تجدیدی داشت.در کنکور تجربی امسال رتبه 42 آورد.هیچی.خیلی راحت.یک روز قبل سوالات را خریده بود.دخترم دیوانه شده بود.چطور میتونم قانعش کنم که کشور ایران یعنی سرمایه داری مطلق.هر کسی پول داره همه چیز داره.صد البته مشخصه انباشت این ثروتها هم از چه راهیه.پدرش در شهرداری بود.کمی مشخص شد؟ محاله در شهرداری کارت راه بیفته.مگر اینکه رشوه داده باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا