خبر ویژه

آرای متناقض والدین در مورد کلاس‌های حضوری مدارس

همزمان با اوج گیری دوباره کرونا در کشور و قرمز شدن اکثر شهرها که متولیان حوزه بهداشت و درمان از آن به عنوان پیک ششم کرونا یاد می کنند و متأسفانه بنابر اخبار رسمی سبب شده تا شمار قربانیان نیز افزایش یابد، موضوع مدرسه رفتن یا نرفتن دانش آموزان همچنان یکی از مباحث داغ فضای مجازی و حقیقی است.

مدرسه آنلاین- بسیاری از خانواده با نگرانی نسبت به سلامت فرزندانشان از اینکه مسئولان آموزش و پرورش اصرار بر حضوری شدن کلاس ها دارند، گلایه مندند و عقیده دارند که تحت هیچ شرایطی نباید مدارس در این ایام و حتی در سایر ایامی که کرونا وجود دارد، باز باشد.

از آنسو نیز برخی والدین و نیز مدیران ارشد آموزش و پرورش با استناد به اهمیت آغاز کلاس های حضوری و نقش آن در تربیت و پرورش فرزندان بر حضوری شدن کلاس ها تأکید دارند.

موافقان حضوری شدن کلاس ها بعضاً وضعیت کشورهای توسعه یافته را مثال می زنند و بر این باور هستند که به واسطه حضوری شدن کلاس ها در بسیاری از مناطق جهان این رویه باید در کشور ما نیز آغاز شود و دوباره کلاس های حضوری جای کلاس های آنلاین را بگیرد.

مدرسه آنلاین که پیش از این در گفت و گو با یکی از مقامات مسئول در ستاد ملی کرونا (بالاخره دانش آموزان به مدرسه بروند یا نروند؟) و نیز یکی از کارشناسان حوزه آموزش و پرورش (کارشناس آموزش و پرورش: دانش آموزان گوشت قربانی نیستند!) به تفصیل این موضوع را بررسی کرده بود، حالا به سراغ والدین دانش آموزان رفته و نظر تعدادی از ایشان را در باره این سوال که با کلاس حضوری موافق هستید یا مجازی جویا شده است؛ نظراتی که نسبتاً گرایش به سمت آموزش آنلاین دارد ولی نظرات عکس آن نیز وجود دارد که در ادامه می خوانید:

مادر یک دانش آموز گفت: رفتن دانش آموزان در این شرایط موج سویه ششم به مدرسه خطر ابتلا و همه گیری کودکان را در پی دارد که اکنون با وجود اینکه اغلب مدارس به صورت مجازی کلاسهای خود را برگزار میکنند،باز هم شاهد ابتلای ۹۰ درصدی کودکان و تا روزهای آتی ۱۰۰ درصدی آنها خواهیم بود.  بنده بشخصه بدلیل اثرات مثبت در روند آموزش، بعد روحی و روانی، افزایش ایمنی کودکان پیرو قرار گرفتن در اجتماع و بیرون آمدن از نوعی ایزولگی، مخالف روند غیر حضوری برقراری کلاسها هستم.

مادر دانش آموز دیگری نیز گفت: با مجازی موافقم.  چون دانش آموزان بیشتر در معرض خطر هستند چون واکسن نزدن این موج واقعا همه گیر بود.

مادر دیگری گفت: من موافق حضوری شدن مدارس هستم چون آسیب مجازی بودن رو بسیار بیشتر از آسیب احتمالی کرونا میدونم واقعا طولانی شده و هم من و هم بچه‌ها با شنیدن آمدن پیکها ناراحت میشیم در حالی که خیلی حساس نبودم تو این مدت

مادر دیگری به مدرسه آنلاین گفت: اتفاقا امروز کلاس‌شون حضوری شده‌بود ولی نبردمش.  خب یکی‌از دلایلش همین بحث بیماری‌یه، نمی‌دونم با این‌اوجی که گرفته چی‌فکرکردن دوباره ساز حضوری‌شدن می‌زنن. این‌بچه‌ها توخونه‌ام به‌زحمت ما نکات بهداشتی رو رعایت‌می‌کنن! مدرسه چطور مسئولیت اینارو می‌پذیره؟!  دوم اینکه توی این ساعت کم هیچ آموزشی بهشون نمیدن، فقط زحمت ماروبیشتر می‌کنن، چون آموزش فقط آنلاین صورت‌می‌گیره و زحمت رفت‌و آمدش برای ما می‌مونه.  دلیل دیگه اینه‌که معلم‌شون بسیار کم‌سواده و ترجیح‌میدم خودم بهش درس بدم

مادر دیگری نیز گفت: من مخالفم با غیر حضوری بخاطر اینکه معلم باید به دانش آموزان آموزش بدهد. دانش آموزانی که پایه و مبتدی هستند حتماً باید معلم بالای سر آنها باشد و ما در خانه نمی توانیم چندان کمکی به آموزش فرزندانمان بکنیم.

مادر یک دانش آموز دیگر هم به خبرنگار ما گفت: من مخالف حضوری شدن مدارس هستم، چون در مدرسه دخترم این بیماری سریع پخش شد و خیلی از بچه ها و کلاس ها درگیر شدند و ممکن است برای خود بچه ها و خانواده های آنها خطر بیماری سخت داشته باشد.البته آموزش حضوری خیلی کیفیت بالاتری داشته و در کنار هم بودن بچه ها در مدرسه خیلی در تعاملات آنها تاثیر مثبت دارد ولی سرایت بیماری نیز برای خانواده ها همراه با سختی و احتمالا هزینه بیشتر است.

پدر و مادر یک دانش آموز تهرانی هم در این باره به خبرنگار ما گفتند:  از لحاظ تربیتی برای ما بهتر هست که فرزندمان تحت تاثیر بچه ها نیست ولی از لحاظ جسمانی کم تحرک هستند. از جهت کرونا هم ما نگران حضور بچه ها در مدرسه هستیم.

پدر یکی از دانش آموزان استان البرز نیز به مدرسه آنلاین گفت: بحث آنلاین شدن آموزش در وهله اول دارای مزایایی هست اما وقتی تبدیل به یک راهبرد بلند مدت میشود به مرور معایب خود را بروز می دهد. قطعا سلامتی کودکان و دانش آموزان برای والدین مهم است اما آنچه که در این زمینه متاسفانه مغفول واقع شده امر پرورش است. متاسفانه آموزش و پرورش در سیاست دو ساله اخیر فقط به دنبال آموزش آنلاین بوده اما از تهیه برنامه های جمعی در محیط باز و همکاری جمعی دانش آموزان غفلت کرده است.

این پدر افزود: موضوع دیگر اینکه متاسفانه برخی از معلمان فقط برنامه خود را در ارائه دروس اولیه تعریف کرده و به امر پیگیری و مرور دروس کاملا بی توجه شده اند.

وی ادامه داد: لذا در کل باید گفت که آموزش آنلاین بلند مدت با شیوه فعلی قطعا مضرات فراوانی دارد و باید مسئولان ارشد آموزش و پرورش برای تغییر شیوه آموزش و بحث پرورش تمهید خاصی در نظر بگیرند

مادر دو دانش آموز اهل شهرستان کاشان نیز به ما گفت: حضوری باشد به نظر من بهتر است چون در یادگیری دانش آموزان تأثیر بهتر و بیشتری دارد ولی به شرط آنکه دانش آموزان در گروه های نهایتاً ده نفری باشند و پروتکل ها در مدرسه رعایت شود.

نوشته های مشابه

‫76 دیدگاه ها

  1. والدین در مورد سقط جنین و کورتاژ طفل معصوم، و زنده به گور کردن دختران و فروش یا عدم فروش فرزندان نیز دو دسته اند. برخی به استناد برخی از کشورها و آدمها چنین می کنند و برخی نیز که عقلشان در شلوار دیگران نیست چنین نمی کنند. بعلاوه بحث فرزندان فقط نیست مدرسه ها را باز کردید تمام شهرهای آبی را قرمز کردید حالا دوباره باز کنید تا کشتار وسیعتر گردد.

    1. همه والدین مخالفن از کجاتون در میارید که بعضی والدین موافقن این کاری احمقانه است که مدارس حضوری شه

        1. به سلامتی اگر مدارس حضوری شد باید اولیا به مدارس پول پرداخت کنندحتی مدارس دولتی چون واقعاً هزینه اداره کردن مدارس خیلی بالا رفته و اگر اولیا پول پرداخت نکند قطعاً مدارس با مشکلات پولی روبرو خواهند شد و مدرسه ای هم که مشکل پولی دارد متاسفانه درست اداره نمیشود وضررش بیشتر از منفعتش است این یک واقعیت میباشد

      1. واقعا الان من خودم کرونا گرفتم خونوادمم از من گرفتن بعدن اینا مدرسرو حضوری میکنن

      2. مدارس به هیچ عنوان تو این شرایط نباید باز بشه جاب سوال هست مادری که موافق باز شدن مدرسه هستی آیا از بچه خودت سیر شدی که همچین پیشنهادی میدی من با اینکه فرزندم دز اول واکسن زده به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد که به مدرسه برود

    2. مدرسه نباید حضوری شود باید مجازی باشه اونهایی که موافق حضوری دانش اموزان هستند واقعن .. هستند

  2. بااینکه پسرم یه مدرسه غیر انتفاعی میره اما حتی تو دستشویی مایع ضدعفونی کننده نیست وقتی که بچه ها تو مدرسه ازیه مایع صدعفونی کننده هم محروم خستن چه برسه به رعایت پروتکلهای مربوط به کرونا چطور میشه اطمینان کرد مامخالف حصور بچه ها هستیم سلامتی جسمیشون فعلا تو الویت ماست

  3. ببخشید. مگر در یک حوزه‌ی تخصصی باید از مردم رأی‌گیری کرد؟ چطوره یک نظر خواهی هم بگذارید که والدین نظر بدهند که مولکول‌های آب H2O هست یا نه و برخی از ایشان هم بیایند نظر بدهند که نه ما دیگه از اینکه آب فقط هیدروژن و اکسیژن داره خسته شدیم و به نظر ما تو آب از این به بعد کربن هم هست.
    وقتی ما هیچ واکسن تأیید شده برای تزریق به بچه‌های زیر 12 سال در ایران نداریم و واکسن‌هایی که برای این منظور تأیید بهداشت جهانی هستند در ایران نیست از نظر علمی چطور باید بچه‌ها را فرستاد مدرسه و فکر همه‌گیری را هم نکرد؟
    حتی وزیری که خودش نظرش به تب سنتی بیشتر نزدیک هست چطور حق دارد در این مورد نظر دهد؟ لطفا یک اپیدمولوژیست متخصص را بیاورید و از ایشان بپرسید. آیا مسئولین محترم که از برخی از مردم بی‌اطلاع در این خصوص نظرخواهی می‌کنند حاضر هستند برای تصمیم‌گیری عمل قلب باز مثلاً پدرشان از مردم و دوستان و همسایه نظر خواهی کنند؟

    1. سه فرزند مدرسه ای دارم لطفا مدارس روبازکنید بیسوادی بیداد میکنه بچه هام مدرسه غیر انتفاعی درس میخونن ولی بازم بیسوادن هیلی هم کمکشون میکنم فایده نداره

  4. سلام.اصلا موافق رفتن فرزندم ب مدرسه نیستم اونم مدرسه الان که اوج گیری کروناست.چرا مسئولین بفکر سلامت بچه های ما نیستند حتما خورشون بوه ندارن درسن وسال بچه های ما که بی تفاوتن .مجازی خیلی بهتره .ایا اگه فرزند کسی بمیره جوابگوهستن مسئولین؟؟؟؟؟؟؟

  5. کسانی که مخالف حضوری هستند اساسا متوجه نیستند که هرچند در آموزش غیرحضوری هزینه هایی مثل سرویس مدرسه رو نمیدن و نمره بچه هاشون تو امتحان های غیرحضوری بهتر میشه(دلیلش رو هم همه میدونیم) اما آسیب های روانی فضای مجازی، ضعف در یادگیری، عدم توانایی در برقراری ارتباطات اجتماعی و… هزاران آسیب و خطر دیگر رو نه میدونن و نه متوجه میشوند
    الان تمام دنیا و حتی تمام ایران باز هست. از مغازه و اداره و دادگاه و پاسگاه و… همه و همه و چرا باید معلمها بخوابن تو خونشون و با آموزش ناقص به بچه ای که فقط یک بار کلاس اول یا دوم هست ضربه ای غیر قابل جبران بزنند؟؟؟

    1. کاملا در اشتباه هستید وقتی امتحانات حضوری برگزار شد مشخص شد که کسی تقلب نمیکنه اونجایی که باید درس بخونند خود دانش آموز باجدیت تلاش میکنه پس لطفا کلاسهای آنلاین رو فقط بخاطر نمره های بهتر زیر سوال نبرید دانش آموزی که بخواد درس بخونه تو هر شرایطی درس میخونه الان شرایط مناسب رفتن به مدرسه نیست .معلم ها هم اصلا ناقص تدریس نمیکنن لطفا همرو بایه چوب نزنید الان که اختیاریه شما بچتو بفرست مدرسه حضوری خیلی نگران آسیب رابطه اجتماعی هستی مثل اینکه نگران جان بچه ها نیستی نگران برقراری در ارتباط اجتماعی هستید

      1. اتفاقا زمانی که آزمون ها حضوری شد مشخص شد کسی که مثلا تو امتحان مجازی نمره عالی و 20 و 19 می گرفت نمرات بسیار بدی رو در آزمون حضوری کسب می کرد
        من خودم دوتا بچه مدرسه ای دارم و دقیقا کیفیت آموزش حضوری و مجازی و افتضاح بودن یادگیری غیرحضوری رو لمس میکنم
        تا وقتی فقط سلامتی رو در جسم میدونیم روزگارمون همینه …. آمار خودکشی نوجوانان در این دو سال 140 درصد رشد داشته آیا دلیلی غیر از تاثیرات فضای مجازی میتونه داشته باشه؟

        1. دقیقا من یه نوجوان هستم شما هم باید ما رو درک کنید رفتن به محیط مدرسه و حرف زدن با هم سن ها برامون لازمههخخخخخهههههه😐

    2. هزینه حضوری شدن مدارس خیلی بالا رفته به خصوص این سه سال کرونا و به سلامتی اگر مدارس حضوری شد همه ی اولیا باید به مدارس پول پرداخت کنند حتی مدارس دولتی

    3. شما حق ندارید به معلمان توهین کنید.
      معلمان بیشتر از هر کس دیگری مایل هستن زودتر مدارس حضوری بشن چرا که تدریس مجازی بدون اینکه آموزش و پرورش ابزار یا پلتفرم مناسب در اختیارشون قرار بده بسیار سخته و بسیار زمانبره، معلمها در این دو سه سال روز و شب ندارند.
      یک دلیل دیگه که بهتره مدارس حضوری بشن اینه که بچه ای که زیر دست شما که به راحتی توهین می کنید و زحمات دیگران را نادیده می‌گیرید، تربیت می شود معلوم نیست چه شهروندی بار بیاید!

      و البته همه اینها در صورتی است که مدارس به لحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی، امکان بازگشایی رو داشته باشن

    4. اصلا اینطوری نیست بستگی به دانش آموز داره که چطوری عمل کنه من پسرم با این حال که مدارس غیر حضوری بود خودش تلاش کرد خدا رو شکر امسال پزشکی قبول شد.

  6. سلام
    مگه می خواد چه اتفاقی بیفتد کلی دزدی کلی گرانی دیگه بچه هامون را که از سر راه پیدا نکردیم تا پایان کرونا نمی فرستیم لطفا بقیه چیزها را درست کنید با چه اطمینانی بفرستیم که اتفاقی برای بچه ما نیفتد کی می تونه تعهد بدهد

  7. با توجه به شرایط موجود حضور بچه در مدارس غیر مسوولانه و غیر منطقی هست.خدا عاقبت ما را ختم بخیر فرماید

  8. اولیایی که موافق حضوری هستن خب بفرستن شاید اونا براشون جون بچه هاشون مهم نیست آموزشی که فقط مجازی بوده ویک روز در هفته فقط حضوری رفتن و در اون روز هیچ آموزش حضوری برای بچه نبوده به چه دردی میخوره غیر از اینکه زحمت رفت آمد و مریض داری برای اولیا بیشتر شده واقعا جای تاسف داره که هنوز بعد چند ماه از شروع تحصیلی این قدر بی برنامگی وجود دارد کسی که درس خوان باشه چه حضوری و چه مجازی درسش رو میخونه کسی هم که نخواد بخونه در هیچ کدوم نمیخونه این قدر اولیا رو اذیت نکنید

    1. بعضی ها که میگن آموزش حضوری بار کن با اعضای مجلس و ستاد مقابله بارون نسبتی دارند و گرنه مردم مخالف حضوری هستند و مجازی میخواهند توی این اوضاع وحشتناک هر کی هم میگه حضوری مادر و پدر نیست دلسوز بچه نیست بچه اش رو به مدرسه ای کهتپیوی این اوضاع نباید باز باشه می فروشد

  9. دانشگاهها و مدارس روباز کنید وصل شدن بچه ها به گوشی وفضای مجازی آسیبهای جبران ناپذیری روبه نوجوانان وارد می‌کند همه جا باز هست و فقط مدرسه و دانشگاه تعطیل هستش انگار کرونا ویروس فقط در مدرسه و دانشگاه منتقل میشه دانشجویان که بچه نیستن بارعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی کلاسهای دانشگاه برگزارشود

    1. همه جا باید بار باشه به اقتصاد مملکت ضربه خورده و مردم شدیدا تو شرایط سختی هستند به مدرسه چه ربطی داره؟ آیا تامین معاش میکنند بچه ها تو مدرسه؟

      1. والدینی که میگید مدارس مجازی باشه چه فایده داره بچه‌ها تون تو کوچه بدون ماسک مشغول بازی هستن و خودتون هم به فکر تفریح و مسافرت با بچه‌ها و دورهمی هستید اتفاقا محیط سالم تو مدارس هست کرونا تا سالهای دیگه هست ما باید خودمون با این ویروس با رعایت پرتکول های بهداشتی زندگی کرد

  10. کاش دوستان جامع و کامل به موضوع نگاه می کردند کاش امکانات کشورهای دیگه رو هم می‌دیدند وضعیت معلمین ومدارس و……رو می‌دیدند هرچی که براساس گفتارشونه رو می‌بینند اماواسه دیدن بقیه کورند مثلاً قیمت بنزین رو مسولان اقتصادی در کشورهای دیگه دیده ولی درآمد وحقوق اونا رو نمی‌بینند

  11. شما خودتون بیسوادین بعد میخواین به بچهای ما سواد یاد بدین به چه قیمتی بابا این یک ماهم دست از سر این بچها بردارین

  12. واقعیت اینه که سیستم آموزش و پرورش الان یه سیستم ضعیف و تنبل هست از بالا به پایین یا دلیل بی دلیل موافق آموزش مجازی هستن که راحت بخوابن یا برن دنبال یه کار دیگه و پول، حالا نظر اولیا و ستاد ملی چه موافق چه مخالف اهمیت آنچنانی ندارد

  13. نظر تخصصی در مورد بازگشایی فقط و فقط باید در حوزه متخصص بیماری های عفونی باشه. من خودم معاون مدرسه هستم سال گذشته نه دانش آموز درگیر بیماری داشتیم نه معلم. و حتی خانواده های بچه ها به ندرت درگیر کرونا شدند. امسال از زمان بازگشایی نود درصد همکارانم . خود کادر اجرایی و خانواده های بچه ها درگیر امیکرون شدند. چرا به دروغ اصرار دارند بگن بچه ها از مدرسه کرونا نگرفتند . چرا حاشا چرا کتمان حقیقت. نظر سنجی در این حوزه به عهده اولیا نیست . مگر اولیا متخصص عفونی هستند که نظر بدهند. در کشورهای دیگر تمهیدات لازم بهداشتی به حد کافی اندیشیده شده و آمار هم خیلی پایین هست. چه ربطی به آمار کشورما دارند آخه این چه مقایسه آیه!!!!!!

  14. هر کس از جون بچه اش سیر شده و برای راحتی خودش در خانه بچه اش رو بفرسته مدرسه،من نه طاقت مریضی دخترم رو دارم و نه هزینه درمان،پس ترجیح می دم بچم بیسواد باشه ولی سلامت باشه

    1. شما اگر راست میگید بچه ها تون رو بدون ماسک تو کوچه و خیابون میرن بازی نفرستید یا با بچه‌ها به مسافرت و دورهمی خانوادگی نرید این ویروس تا سالهای دیگه هست ما باید خودمون با این ویروس با رعایت پرتکول های بهداشتی زندگی کرد نمیشه که زندگی رو تعطیل کرد واسه مدارس همش میگید مدارس تعطیل بشه ولی برای مسافرت و دورهمی و بیرون رفتن غیر ضروری رو شما مردم تعطیل نمیکنید

    2. کاش مدرسه ها باز بشن حتی اگر روزی یکبار باشه چون از وقتی که بچه‌ی من به مدرسه میره به درس بیشتر توجه میکنه
      و خودشم خیلی شوق داره تا بره مدرسه

  15. اگه راست میگین ک والدین متقاضی حضور بچه ها در مدرسه هستن چرا وقتی وارد کلاسها میشویم همه کلاسها یا دونفر یاسه نفرت…پس کجان موافقان حضوری …معلم بیچاره پامیشه میره مدرسه و کلاس رو تو کلاس مجازی برگزارمیکنه ….یا به اجبار حضوری کنین همه رو یا بزارین اوضاع خوب بشه وهمه مجازی ادامه بدهند….آقای محترم وزیر دانش اموز خوب هم توشاد مشکل نداره هم حضوری ..ولی کسی ک تنبله ..ده تا کلاس خصوصیم بزاری هیچی بارش نمیشه ..لطفا ذره بین رو از روی دانش آموزان بردارین وب مسائل مهم تر رسیدگی کنین.

  16. با سلام من معلم هستم. قبل از شیوع مجدد بیماری امیکرون که مدارس باز شد. قریب به اتفاق اولیا از باز شدن مدارس ناراضی بودند و بچه هایشان را نمی فرستادند. به جز تعداد خیلی معدودی که ناچار بودند و مادرها کارمند بودند حتی بعضی از کارمندها هم نمی فرستادند. ما مجبور بودیم با دانش آموزانی که در کلاس حاضر هستند، درس ها
    را کار کنیم. که باعث اعلام نارضایتی ها اولیایی شد که در خانه بودند و کلاسهای مجازی را دنبال می کردند.
    در مدرسه نه امکانات بهداشتی جوابگوست نه اینترنت. در این مدت یک نفر از اداره یا بهداشت برای بازدید نیامدند. که جوابگوی نیاز ما باشند.
    ما هم دوست داریم مدارس باز شود و زحمت ما کمتر شود اما نه بدون برنامه. کشورهای پیشرفته امکانات را در نظر می گیرند و اعمال می کنند بعد مدارس را باز می کنند. یک شبه تصمیم نمی گیرند لطفا انصاف را در مورد معلم ها رعایت کنید.

  17. اینقدر مزخرف و دروغ توی سر مردم نکنید که خانواده ها اجازه میدن بچشون بره مدرسه ، من یک هنر اموز هستم ۱۷ سالمه از استان اصفهان و به خاطر رفتن به کارگاه های حضوری اونم ۲ روز در هفته باعث شده امیکرون بگیرم و داخل خونه بیوفتم و فقط از روی اجبار مجبورم برم نه به خاطر خانواده به خاطر اینکه اگه نرم پودمان ها بچه ها رو میندازن مردود میکنن برای شهریور تاحالا ۴ تا از دوستامو ک توی استان های دیگه هستن از دست دادم ، متاسفم برای افکار پوسیده مردم شما که میخواید بچه هاتون رو بکشید بفرستید تا بمیرن اون موقع حال کنید در ضمن دانش اموزی که به فکر درسش باشه خودش توی خونه هم که باشه تلاش میکنه و درسش رو میخونه کسی هم که نخواد درس بخونه هم نه انلاین میخونه نه حضوری

  18. سلام و عرض ادب .و خسته نباشید …تعطیل کردن کلیه مدارس و استفاده ازفضای مجازی کار بسیار غلطی و غیر قابل جبران بوده و هست …..به دلایلی کارشناسی شده اعلام می کنم ..چون خودم فردی هستم که در عرصه تعطیل و تربیت هستم و هر روز کارم این است …۱.دانش آموزان که در کلاس های غیر حضوری نیستند یا برادر .خواهر .یا والدین حاضری را می زنند .وقتی پی سوال کردن میاد کوشی را قطع می کنند .که نت خراب است ..۲.اکثریت به محض مجازی شدن وارد باز کار سر از تهران .و شهر های بزرگ در می آوردند برای کار کردن .۳.از لحظ سوادی.ادب و احترام متقابل کلا تعطیل …۴.ازمون برگزار می کنیم ..چند نفر جواب می دهند ..و چندین مورد دیگر ..که در .این جا نمی شه گفت ..البته این را نباید به همه نصبت داد اما اگر مسئولین هر منطقه کار به خود مدرسه بزارنند بهتر اثر بخشی را دارد …نه که به محضی یک حرفی می شه اعلام می کنند مدارس تعطیل …افت آموزشی .بی سوادی ..احترام متقابل .نحوی معاشرت ….اثرات مخرب فضای مجازی ..را نظر نمی گیرند .اگر تعطیل می کنند .فقط شهر ها را قرنطینه کنند که هیچ کس جابجا نشه بعد ببینین درست می شه ..

  19. هیچ والدینی با حضوری شدن موافق نبود ونخواهند بود چون جون جگر گوشه ها شون در خطر است تازه مگه درس های امروزی زیر خاکی یا کنجینه هستن در صورتیکه در هیچ کتابی درس اخلاق گنجانده نشده از اول تا حالا دو دوتا بوده که همه میگن چهارتا وهیچ درس اموزنده ای نبوده که محصلان سنگ تموم بذارن حالا هم کرونا مساوی با مرگ شده

  20. برای شما والدین سخته که ما دانش اموزان رو تو این شرایط درک کنید
    این برای من دانش اموز خیلی سخته که داخل یه گوشی درس بخونم
    این گوشی فقط برای دانش اموزانی خوبه که نمره مفت میخوان
    و برای معلمانی که پول مفت میخوان همین اگر نه هیچ سود دیگه ای نداره

    1. من هم خودم دو تا بچه کوچیک دارم.با حضوری شدن مخالفم تازه بچه ها داشتن به کلاس مجازی عادت می کردن و معلمان هم کار دستشان اومده بود باز زدن همه چیز رو به هم ریختن.این که نشد برنامه ریزی آموزشی.تو کشور ما مظلوم تر از دانش آموز و معلم نیست

  21. توی این وضعیت چه اصراری هست به حضوری شدن مدارس بچه بخاد بخونه مجازی هم درس میخونه بچه ها مدرسه برن مریض بشن عملا دو هفته از درس و کلاس محروم میشن این که خیلی بدتره

  22. آقای وزیر اگه نمی‌دانی بدان، مدارس همه حتی یک نیروی خدماتی ساده هم ندارند که لااقل به نظافت عادی مدرسه برسه
    چطور مقایسه میکنید با کشورهای دیگه؟
    امروز یکی از دانش آموزانم آنقدر سرفه کرد که خون بالا آورد.
    هرروز مجبورم چند دانش آموز بی‌حال را بفرستم خونه، والدین هم که ماشاالله ، تا مجبور نشوند اجازه نمی‌دهد بچه شون برگرده خونه

  23. آقای وزیر اگه نمی‌دانی بدان، مدارس همه حتی یک نیروی خدماتی ساده هم ندارند که لااقل به نظافت عادی مدرسه برسه چطور مقایسه میکنید با کشورهای دیگه؟ امروز یکی از دانش آموزانم آنقدر سرفه کرد که خون بالا آورد. هرروز مجبورم چند دانش آموز بی‌حال را بفرستم خونه، والدین هم که ماشاالله ، تا مجبور نشوند اجازه نمی‌دهد بچه شون برگرده خونه
    در ضمن اکثر معلمان مدرسه موافق حضوری هستند اما من به عنوان مدیر مدرسه مخالف هستم چون تمام مسولیت مدرسه و سلامت بچه ها گردن من هست
    چه وضعشه آخه؟

  24. به سلامتی اگر مدارس حضوری شد اولیا باید به مدارس پول پرداخت کنند(همه مدارس) چون واقعاً هزینه اداره کردن مدارس خیلی بالا رفته و اگر اولیا همکاری نکنند قطعاً مدارس به درستی اداره نمی شوند و باز هم مدرسه دلخواه اولیا نمی شود

  25. به سلامتی اگر مدارس حضوری شد اولیا باید به مدارس پول پرداخت کنند(همه مدارس) چون واقعاً هزینه اداره کردن مدارس خیلی بالا رفته و اگر اولیا همکاری نکنند قطعاً مدارس به درستی اداره نمی شوند و باز هم مدرسه دلخواه اولیا نمی شود

  26. واقعاً جای تأسف هست مدارس روستایی رو باز کردین همش جون دانش آموزان روستایی در خطر هستیه فکری بردارید اصلأ پروتکل ها رعایت نمیشه

  27. من یه دختر ۱۴ ساله هستم. بعد مدتی رفتیم مدرسه و با فضای شاد و پر جنب و جوش افتادیم رو روال عادی و کلی پیشرفت کردیم ولی بخاطر بی احتیاطی بعضی از دانش آموزها مدرسه تعطیل شد…وقتی یه نفر کرونا یا امیکرون داشت مدیر به دانش آموزها نمی‌گفت و معلم ادبیات و کار و فناوری ما رو مطلع کرد. یکی از معلم های ما گفت من کرونا گرفته بودم ولی میومد مدرسه و هیچ کس مخالفتی نداشت حتی مدیر که اینقد اصرار به رعایت کردن داشت. درسته رفتن به مدرسه باعث پیشرفت میشه ولی با این اوضاع راضی هستین؟ ما هفته ای ۳ روز میرفتیم مدرسه بخاطر شست و شوی زیاد دست ها و صورتمون خشکی بزنه فقط بخاطر آموزش حضوری؟ ای کاش کمی درک کنین. درسته مجازی مشکلات داره ولی تا وقتی که جونمون در خطر نباشه مشکلی نیست…مهم ترین چیز جون آدمیزاد بود که اونم بی ارزش شده🙃

  28. به قول ایشون هیچکس نمیخاد مدارس حضوری شه
    هیچکس نمیخاد فرزندانشون مریض بشه
    از خودتون ننویسن که اولیا ها میخان مدارس حضور شه

  29. ما خودمون میریم مدرسه معلم ها هیچ کاری نمیکنن
    کتاب رو باز میکنن روخوانی میکنن و بعد فیلم آموزشی هارو تو گروه شاد قرار میدن
    خب دست جونمون نمودیم که
    میشینم تو خونه خودمون درس می‌خونیم

  30. والا من یک معلم هستم. چرا به ناحق میگویید میگویید معلم ها در خانه خوابیده اند. من معلم مرتب باید فیلم ویس و مطالب دیگر از هر درسی را آماده کنم وبرای سر کلاس برای بچه ها بفرستم بعد از آن هم تکالیف چهل دانش آموز را بررسی کنم بازخورد بدهم وبرای هر دانش آموزی ارسال کنم.
    هر روز وضع زندگی ما معلمان همین است و کار ما صد برابر شده ودیگر به زندگی خودمان نمی رسیم.
    والا ما هم با حضوری موافق هستیم.

  31. دوستان عزیزی که می بفرمایند حضوری بشه جون بچها شون برایش مهم نیست وگرنه تو این زمان باقی مانده سال تحصیلی نه درس بچها بهتر میشه نه روحیه بچها نه ادب بچها مطمئن باشید فقط وفقط افرسرده ومریض میشن خودتون گول نزنید به بچها رحم کنید ببینیم سال دیگه چی میشه

  32. سلام . بنده یک معلم هستم با سی سال سابقه کار امسال سال آخر خدمتم هست . عرض کنم خدمت شما هر سیستمی مزایا و معایب خودش رو داره . این ما هستیم که خودمون رو با شرایط باید وفق بدیم .همیشه در کلاس مجازی به پرورش هم اهمیت میدهم و دروس را بیشتر از کلاس حضوری با دانش آموزان حتی در وقت خارج از ساعت کلاس کار میکنم . هم اولیا راضی هستن . هم خودم . فقط یک نکته که همه از آن غافل شدید . بحث عدالت آموزشی است . گاهی با خودم فکر میکنم انسانیت ما مردم کمتر شده . متاسفانه برخی از خانواده ها یا توانایی فراهم کردن گوشی را ندارن یا کم اهمیت به تحصیل فرزندشان هستند ‌‌و این موضوع را بارها شاهد بودم .

  33. شماهایی که میگید مدرسه باز بشه چه والدین چه دانش آموز. فقط 90 ثانیه فکر کن رفتی و خدایی نکرده کرونا یا امیکترون گرفتی بعد خودت هم نفهمیدی بعد بیای خونه کل اعضای خانوادت رو از تو ناقل شدن بعد یکی وضعش خیلی خراب بشه بره بیمارستان و بعد خدایی نکرده فوت بشه .بعد تو خودت رو می‌بخشی که به خاطر ناقل بودن خودت زدی یک خانواده رو عزادار کردی ..
    الان کل ایران قرمزه با عقل جور در نمیاد که مدارس حضوری بشه . به نظر من فعلا تا آخر همین سال مجازی سه بعد که وضع خوب شد حضوریه .. بد میگم؟

  34. من افسرده شدم دوستام رو میخوام من فقط یه نوجوونم و نیاز دارم برم تا بهتر یاد بگیرم

  35. از قدیم گفتن: هر می به فکر خویش، خواجه به فکر ریش. اینهایی که موافق حضوری شدن مدارس هستند، مطمئن باشید، دلایل و منافعی دارند.

  36. کرونا در گردش و دورهمی و خرید و میهمانی و پاساژ و مراسم ها و مسافرت نیست و فقط در مدرسه هست واکسن هم که برای زیر ۱۸ سال آمد ولی والدین تمایل به تزریق واکسن به بچه ها ندارند نتیجه که بچه ها بی سواد و با انواع مشکلات جسمی و روحی و روانی ۳ سال را سپری کردند . این طوری که پیش میاد حالا حالا ها درگیریم

  37. من هم خودم دو تا بچه کوچیک دارم.با حضوری شدن مخالفم تازه بچه ها داشتن به کلاس مجازی عادت می کردن و معلمان هم کار دستشان اومده بود باز زدن همه چیز رو به هم ریختن.این که نشد برنامه ریزی آموزشی

  38. من دخترمو فرستادم مدرسه ولی متاسفانه توی کلاس دانش اموزی کرونا داشت واز روز بعد دخترم سخت مریض شد وخانواده رو هم درگیر کرد با این هزینه های زیاد هرچی داشتیم خرج دکتر ودارو شد حال با این وضعیت خراب بیماری حاضرید بچه هاتون رو به مدرسه بفرستید بئس مالیش نیست سلامتی بچه هامون برای ما خیلی مهمه وبس .ومن بهیچ وجه سلامتی فرزندم رو بخطر نمی اندازم.

  39. شرمنده ولی شما که میگید حضوری پسر من تو یه کلاس نه نفره تویه روستا باز کرونا گرفت وهممونو مبتلا کرد .نه ما اولیا هیچ علاقه ای به قربانی کردن بچه هامون نداریم.

  40. سلام من اصلا موافق نیستم بچه ام واسه یکی دو ماه بره مدرسه مریض بشه ابتدایی چه میدونه بهداشت چیه که بخواد خوب خوب رعایت کنه

  41. مدارسی هست که ۴۰۰ تا دانش آموز دارد چطوری میشه این آیین نامه بهداشتی را در این مدارس اجرا کرد اونم مدارس دولتی که فاقد امکانات وتهویه است بله بچه های با دستی ومرفهین اکثرا غیر انتفاعی است که فول امکاناتند خب حالا بفرمایید تکلیف چیست رواست جان بچه نازنین وطفل معصوم به خطر بیفتد به خدا روا نیست بگذارید مجازی بمانند عقل ودرایت اینو تایید می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا