شعر و داستانعلمی هنریکتابخانه

آخرین زاغ بور دشت بزرگ، در بازار کتاب کودک

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» اثر محمدرضا شمس، در حوزۀ ادبیات کودک وارد کتابفروشی ها شده است. این کتاب را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 28 صفحه منتشر کرده است.

«آخرین زاغ بور دشت بزرگ» برای کودکان بالای 9 سال نوشته شده و این کتاب جلد هشتم از یک مجموعه ۱۱‌ جلدی و داستان گروهی از جانوران ساکن در جنگلی است که زندگی بسیار پرخطری را تجربه می‌کنند و سعی دارند شرایطی را مهیا کنند تا زندگی بی‌خطری داشته باشند.
در معرفی کتاب آمده است: «داستان هایی دربارۀ گروهی از جانورانی است که در سرزمین ما زندگی می کنند. زندگی بسیاری از این جانوران در خطر است. برای نجات دادن آنها، به وجود آوردن شرایط مناسب زندگی خیلی مهم است.این مجموعه به کمک داستان ها و تصویرهایش، کودکان را با این گروه از جانوران آشنا می کند و به آنها می آموزد که چرا و چگونه این جانوران در معرض خطر هستند.
کودکان بعد از خواندن این داستان ها یاد می گیرند که چطور به محیط زیست و جانورانی که در آن زندگی می کنند، کمک کنند.»

محمدرضا شمس در سال 1336 متولد شد. نخستین کتاب این نویسنده «این چوب مال من بود» نام دارد. از دیگر آثار او «قصه های سر و ته»، «ل بازیگوش»، «بادکنک و اسب آبی» «صبحانۀ خیال» و «سبیل عمو» اشاره کرد.شمس تاکنون جوایز بسیاری همچون قلم زرین جشنوارۀ مطبوعات، دیپلم افتخار IBBY، لوح تقدیر کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، لوح زرین جشنوارۀ مطبوعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و … را از آن خود کرده است.

کتاب «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» در تمامی فروشگا های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز در پایگاه کانون به نشانی shop.kpf.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا