جدیدترین اخبار

۲۰۰۰ سیگنال‌یاب برای کشف ابزار تقلب در کنکور

رئیس سازمان سنجش با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای گرمایش حوزه‌های کنکور و برقراری امنیت گفت: ۲ هزار دستگاه سیگنال‌یاب برای شناسایی تجهیزات تقلب استفاده خواهد شد.

مدرسه آنلاین- عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش در برنامه تلویزیونی “صف اول” با اشاره به اینکه کنکور یکی از وقایع مهم جامعه است، اظهار کرد: آزمون دی ماه نخستین آزمون کنکور در زمستان است.

وی افزود: کنکور 1402 در دی ماه جاری و تیر سال آینده برگزار می‌شود و بالاترین نمره داوطلب ملاک عمل خواهد بود البته داوطلبان ملزم نیستند که در هر دو آزمون شرکت کنند و اگر نمرات آزمون دی ماه آنها خوب بود می‌توانند در آزمون تیرماه شرکت نکنند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه 987 هزار نفر برای کنکور دی ماه ثبت نام کردند، عنوان کرد: بیشترین داوطلب را در گروه آزمایشی علوم تجربی داریم که 60 درصد داوطلبان دختر و 40 درصد پسر هستند، پس از آن بیشترین جمعیت در گروه علوم انسانی هستند که در اینجا نیز 60 درصد دختر و 40 درصد پسر هستند، پس از آن گروه علوم ریاضی قرار دارد که 60 درصد داوطلبان پسر و 40 درصد دختر هستند.

پورعباس درباره اتخاذ تدابیر برای گرمایش حوزه‌های کنکور مطرح کرد: دستورالعمل ویژه‌ای با همراهی وزارت کشور و وزارت نیرو ابلاغ و تمام امکانات کشور برای دو روز برگزاری کنکور بسیج شد. از روز چهارشنبه سیستم‌های گرمایشی در تمام مراکز برگزاری کنکور فعال می‌شود و در تمام استان‌ها شورای تأمین برای اتخاذ تصمیم‌گیری‌های لازم فعال شد.

وی درباره برگزاری کنکور الکترونیک گفت: این کار را برای سال 1403 پیش‌بینی کردیم اگر این اتفاق بیفتد، داوطلب پشت دستگاه نشسته و به سوالات پاسخ می‌دهد و در پایان کنکور بلافاصله نتیجه آزمون به او اعلام خواهد شد. کنکور الکترونیک امنیت بسیار بالاتری دارد و باعث حذف فعالیت‌های دستی می‌شود.

رئیس سازمان سنجش درباره سوالات کنکور گفت: سوالات تلفیقی از مطالب کتاب‌های درسی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است و داوطلبان برای تسلط کامل از منابع مختلف همچون کتاب‌های کمک درسی استفاده می‌کنند اما اگر کتاب درسی را به خوبی خوانده و آزمون کنکور را شبیه سازی کنند موفق خواهند بود.

وی متذکر شد: تمام داوطلبان برای ایجاد سابقه تحصیلی تا خرداد ماه فرصت دارند و سوابقی که در شهریور تولید می‌شود برای کنکور 1403 خواهد بود.گر داوطلب در کنکور خرداد شرکت کند سوابق تحصیلی او به طور خودکار از طریق آموزش و پرورش برای سازمان سنجش ارسال می‌شود اما اگر داوطلب برای ایجاد سوابق تحصیلی اقدام نکند سهم 40 درصدی را دریافت نمی‌کند.

رئیس سازمان سنجش درباره قطع اینترنت کنکور مطرح کرد: برای نخستین بار مصوبه‌ای از شورای امنیت کشور گرفتیم و وظایف تمام دستگاه‌ها در برگزاری امنیت کنکور احصا شده است همچنین تمام شبکه‌های تقلب را رصد کرده و بر روی آنها پوشش داریم.

پورعباس تاکید کرد: سال گذشته 13 شبکه تقلب را قبل از کنکور متوقف کردیم همچنین از سیستم آشکار ساز را که جاذب امواج است استفاده شد و امسال دو هزار سیستم که با برد 4 متر فعال است در حوزه‌های کنکور استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی از تجهیزات استفاده شده برای تقلب در کنکور مانند هندزفری نامرئی فوق جاسوسی هستند و اگر ابزار الکترونیک در جلسه امتحان کشف شود حتی اگر خاموش باشد مجازات دارد و اگر روشن باشد، داوطلب تا 10 سالم از کنکور محر‌وم خواهد شد.

پورعباس بیان کرد: در روز برگزاری کنکور محدودیت‌هایی را بر روی اینترنت همراه در حوزه‌های امتحانی خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا