علمی هنریکتابخانه

گفته‌های کمتر گفته شده اثر ابراهیمی دینانی منتشر شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «گفته‌های کمتر گفته شده» اثر غلامحسین ابراهیمی دینانی در حوزۀ فلسفه منتشر شد. این کتاب را طرح نو در 384 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «در این اثر به گفته هایی اشاره شده که برای زندگی انسان منشا اثرند و اشخاص می توانند با تامل و تفکر درباره آنها سطح آگاهی خود را بالا برند. فلاسفه بزرگ در طول تاریخ به نکته های دقیق و ظریف اشاره کرده اند که انسان میتواند در باره آنها بیاندیشد و از بیماری انجماد فکری رهایی یابد. خصلت فلسفه این است که اندیشه انسان را آزاد می کند و قیدوبند اوهام و خرافاتی را مثل زنجیر به پای او بسته شده اند از میان بر می دارد. عقل به حسب ذات خود فعال است و همواره پیش میرود . تنها چیزی که عقل را از فعالیت باز می دارد انجماد است. انجماد نوعی بیماری است که عقل را فلج می کند و آن را از پیشرفت باز می دارد. اگر زمان را در پیدایش پدیده ها موثر بدانیم همه چیز نو تازه می شود و کهنه در جهان مشاهده نمی شود. آنچه در این اثر آمده گفته هایی است که کمتر به آنها توجه شده است به همین دلیل می توان به نوعی آنها را تازه و نو دانست.»

غلامحسین ابراهیمی دینانی  فیلسوف شهیر ایرانی است که عمده شهرتش به خاطر پژوهش در حکمت اشراق و سهروردی و احیای آن در سال‌های اخیر است. وی با بررسی تمامی آثار و نوشته‌های شیخ شهاب‌الدین سهروردی تاکنون چندین کتاب مهم در رابطه با فلسفه و افکار این فیلسوف ایرانی نگاشته‌است. او در سال ۱۳۸۴ با کتاب دفتر عقل و آیت عشق،در سال ۱۳۸۵ با کتاب درخشش ابن رشد در حکمت مشاء و در سال ۱۳۸۹ با کتاب فلسفه و ساحت سخن برندۀ جایزۀ کتاب سال شد. وی منتخب اولین دورۀ همایش چهره‌های ماندگار است.
کتاب «گفته‌های کمتر گفته شده» را می‌توانید از انتشارات طرح نو تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا