خبر ویژه

کنایه مجری صدا و سیما به وزیر آ.پ بابت مدرسه فرزندش

 یوسف نوری- وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی کشوری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی سراسر کشور با تأکید بر اینکه فرزندش در مدرسه دولتی درس می خواند، گفت: فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند اما یکبار از مدرسه تماس نگرفته‌اند که ببینند چه کاری می‌توانم برای مدرسه انجام دهم.

مدرسه آنلاین- تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تحصیل فرزندش در مدرسه دولتی البته یک تاریخچه کوچکی نیز دارد و آن هم به خرداد سال جاری باز می گردد؛ جایی که یوسف نوری در واکنش به این درخواست که «از مهر 1401 فرزندان معاونان و مدیران آموزش و پرورش از بین تحصیل فرزندان در مدارس غیردولتی و مسئولیت در آموزش و پرورش یکی را انتخاب کنند که در برنامه ثریا مطرح شد»، گفت: درخواست خوبی است و آن را ابلاغ می‌کنم.

صرف نظر از اینکه آیا اکنون این ابلاغیه محقق شده و یا خیر؟ نکته مهم حداقل در مورد شخص وزیر این است که ایشان امروز و در گردهمایی مورد اشاره که اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد بر تحصیل فرزندش در مدرسه دولتی تأکید کرد.

البته این سخن خیلی زود بازتاب خبری پیدا کرد و با کنایه یکی از مجریان شبکه سه همراه شد که در قالب سئوال مطرح شده است.

محمدرضا باقری- مجری شبکه سه در همین باره توئیتی منتشر کرد و در آن نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفته فرزندم مدرسه دولتی درس می خواند. مدارس صدرای سازمان تبلیغات اسلامی دولتی هستند؟

به استناد این توئیت اینگونه بر می آید که منظور وزیر از تحصیل فرزندش در مدارس دولتی همان مدارس صدرای سازمان تبلیغات است که برخی معتقدند از کیفیت بالایی به نسبت مدارس معمولی برخوردار است.

به طور مثال کاربری در پاسخ به توئیت این مجری به کیفیت بالای مدار صدرا اشاره کرده و افزوده است که هرکس اقبال ثبت نام فرزندش را در این مدارس پیدا نمی کند!

بررسی های بیشتر گویای این است که وزیر آموزش و پرورش در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ از این مدارس بازدیدی داشته که احتمالاً هدف از این بازدید بررسی میدانی محل تحصیل فرزندش بوده است!

در این دیدار نوری در مورد مدارس صدرا گفته بود: می توانیم رویش هایی مثل مدارس صدرا و راهیان کوثر و دیگر فعالیت‌ها را مصادیق سند تحول بنیادی قرار دهیم و بگویم که این موارد را اجرا کنید، لذا باید این کار را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به سرانجام برسانیم.

گفتنی است سازمان مدارس صدرا از سال ۱۳۸۱ در راستای تربیت دانش‌آموزان نخبه و مهذب، همسو با اهداف گام دوم انقلاب، زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند و تاکنون در بیش از  ۲۰۰ شعبه در ۳۰ استان کشور بیشتر از ۱۴ هزار دانش آموز دختر و پسر را تربیت کرده و حدود ۴ هزار کادر و معلم دارد. این سازمان بیشترین مدارس دولتی پس از وزارت آموزش و پرورش و بیشترین مدارس علوم و معارف اسلامی در کشور را داراست.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. تو تهران فقط یک مدرسه صدرا و آن هم در ورامین است که امکانات زیادی هم ندارد. میتوانید در سایت مدارس صدرا این را بررسی کنید.

  2. وزیری به توانمندی ایشان وجود دارد !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. هیچ دقت کردین ، در حالی که با بحرانهایی بسیار بزرگ مانند آب ، مهاجرت نخبگان ، فرار سرمایه ، رشد سریع برخی همسایگانمان و امثال اینها در گیر هستیم ، افکار عمومی را با چه نوع صحبتها ، گزارشها و جنجنالهای بی مورد سرگرم می کنند . به نظر من حتی حجاب هم نوعی سرگرم کردن افکار عمومی است تا آمار وحشتناک بیکاری و ورشکستگیها که خودش مولد فساد اخلاقی است ، به حاشیه برود . صحبتهای جناب وزیر هم در این راستا می توان توجیح کرد . و الا در این وانفسای اوضاع کشور چه دلیلی دارد که هر از گاهی مسئولی حرفی بزند و افکار عمومی را روی سر خودش هوار کند مگر آنکه پای نوعی تقسیم کار وسط باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا