زنگ تفریحکاردستی و نقاشی

کاردستی؛ ساخت شیر باابهت با برگ‌های زرد چنار

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن بازی ها و تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی های فراوانی وجود دارد که در رشد توانمندی های کودک نقش به‌سزایی دارد و والدین می توانند بدین وسیله هم فرزندان خود را سرگرم کنند و هم زمینۀ ظهور استعدادهای کودک را فراهم کنند.

یکی از این سرگرمی‌ها درست کردن کاردستی است. کاردستی ذوق هنری بچه‌ها را تقویت می‌کند و باعث نشاط و شادی آنان است. بچه‌ها وقتی می‌بینند اثری ایجاد کرده‌اند، تشویق می‌شوند و اعتماد به‌نفس و خلاقیتشان بالا می‌رود. ساخت کاردستی را می‌توان راحت گرفت و با وسایل ارزان و یا وسایلی که دیگر به آنها احتیاجی نداریم و یا وسایلی دورریز مثل چوب بستنی، قوطی خوراکی‌ها، پلاستیک مواد شوینده و … انجام داد. می‌توان وسایل را در اختیار کودک و نوجوان قرار داد و از آنها خواست خودشان با خلاقیتی که دارند، چیزی بسازند.

بیایید با هم یک شیر بسازیم. برای ساخت این شیر باابهت نیاز به یک بشقاب و یک کاغذ زرد رنگ، چند قاشق یکبار مصرف، ماژیک، چند برگ درخت و یک قیچی، داریم.

برای ساخت این شیر ابتدا دستۀ قاشق‌ها را جدا کنید. از دهانۀ قاشق به عنوان چشم شیر استفاده می‌کنیم. حالا با ماژیک قسمت پایین قاشق را مشکی کنید که مردمک چشم شیر را کشیده باشید. سپس با چسب چشم‌ها را به قسمت بالایی بشقاب بچسبانید. بعد با ماژیک دماغ و سبیل و دهان شیر را مطابق عکس روی بشقاب کشید. با کاغذ رنگی به صورت نیم‌دایره گوش‌های شیر را دربیاورید و در بالای بشقاب، از  سمت بیرون و پشت بشقاب بچسبانید. حالا برگ‌های چنار را دور بشقاب از پشت قرار دهید و با چسب بچسبایند.

شیر ژیان شما آماده است.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا