زنگ تفریحکاردستی و نقاشی

کاردستی؛ زنبور طلایی درست کنیم

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن بازی ها و تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین-بازی های فراوانی وجود دارد که در رشد توانمندی های کودک نقش به‌سزایی دارد و والدین می توانند بدین وسیله هم فرزندان خود را سرگرم کنند و هم زمینۀ ظهور استعدادهای کودک را فراهم کنند.

یکی از این سرگرمی‌ها درست کردن کاردستی است. کاردستی ذوق هنری بچه‌ها را تقویت می‌کند و باعث نشاط و شادی آنان است. بچه‌ها وقتی می‌بینند اثری ایجاد کرده‌اند، تشویق می‌شوند و اعتماد به‌نفس و خلاقیتشان بالا می‌رود. ساخت کاردستی را می‌توان  راحت گرفت و با وسایل ارزان و یا وسایلی که دیگر به آنها احتیاجی نداریم و یا وسایلی دورریز مثل چوب بستنی، قوطی خوراکی‌ها، پلاستیک مواد شوینده و … انجام داد. می‌توان وسایل را در اختیار کودک و نوجوان قرار داد و از آنها خواست خودشان با خلاقیتی که دارند، چیزی بسازند.

بیایید با هم یک زنبور طلایی بسازیم. برای ساخت این زنبور نیاز به چوب بستنی، رنگ و قلم‌مو، بطری پلاستیکی شیر، آبمیوه یا…،  چشم آماده (که می‌توانید خودتان بکشید)، نی سیاه (کاموا یا مقوای سیاه)،  چسب،  قیچی و ماژیک است.

مراحل ساخت

ابتدا چوب بستنی‌ها را مطابق شکل به هم بچسبانید. یک چوب بستنی را به صورت عمودی قرار داده و بقیۀ چوب بستنی‌ها را روی آن می‌چسبانیم. سپس چوب بستنی‌ها را یکی در میان زرد و سفید رنگ‌آمیزی کنید. می‌توانید قبل از چسباندن نیز رنگ‌آمیزی را انجام دهید.

بعد روی بطری شیر پلاستیکی بال زنبور را کشیده و برش بزنید. نی‌های سیاه را هم از قسمت تاشوی آن تا کنید و ببرید. می‌توانید شاخک‌های زنبور را روی مقوای سیاه هم بکشید و ببرید. حالا چشم‌ها، شاخک‌ها و بال‌ها  را بچسبانید. زنبور طلایی شما آماده است. مراقب باشید نیشتان نزند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا