بهداشت و درمانمامان بابا

چند روش عالی برای تهیه ماسک صورت خانگی

داشتن پوستی صاف و شاداب یکی از رازهای جوان ماندن است که بسیاری به ویژه بانوان به دنبال آن هستند. گذشته از تغذیۀ سالم، توجه و رسیدگی به پوست نیز شرط داشتن پوستی شفاف و خوب است. راز جوان ماندن داشتن پوستی زیبا و راز پوست زیبا استفاده از ماسک‌های پوست است.

مدرسه آنلاین_ در منزل به راحتی می‌توان ماسک پوست درست کرد و در هزینه‌هایی  صرفه‌جویی کرد که صرف مراکز زیبایی می‌شود. ماسک‌های خانگی در برطرف کردن مشکلات پوستی مفید هستند. علاوه بر اینکه هیچ مادۀ شیمیایی ندارد و به‌راحتی آماده می‌شود. ماسک خانگی صورت به شما پوستی صاف و روشن هدیه می‌دهد.

امروز آموزش ساخت چند نوع ماسک خانگی را برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم. این ماسک‌ها غالباً مواد اولیه‌اش در خانه‌ها وجود دارد و به راحتی می‌توان آن را در منزل تهیه کرد.

۱. ماسک صورت عسل

این ماسک صورت به ویژه برای زخم‌ها و لکه‌های تیره رنگ مناسب است.

مواد لازم

۲ قاشق عسل
یک‌دوم قاشق آبلیمو

عسل و آبلیمو را با یکدیگر ترکیب کنید و مخلوط را روی صورت خود بمالید. پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

►به دلیل اینکه آبلیمو خاصیت اسیدی دارد، بیش از هفته‌ای یکی دو بار از این ترکیب استفاده نکنید.

۲. ماسک صورت گوجه‌فرنگی و خیار

گوجه‌فرنگی و خیار هر دو منقبض‌کننده‌های طبیعی هستند که به محکم شدن منافذ کمک می‌کنند. با این ماسک می‌توانید پوست خود را احیا کنید.

مواد لازم

یک‌دوم گوجه‌فرنگی رسیده
یک‌چهارم خیار

پوست خیار را بگیرید و پس از صاف کردن مخلوط را روی پوست خود بمالید. به صورت دایره‌ای ماساژ دهید و پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید.

►گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن است که برای جلوگیری و پیشگیری از پیری زودرس بسیار مفید است.

۳. ماسک صورت موز

موز حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مانند ویتامین A برای محو شدن لکه‌های تیره و صاف کردن پوست‌های خشن، ویتامین B برای کاهش خشکی پوست، ویتامین E برای کاهش چین و چروک و پتاسیم برای مرطوب کردن و آبرسانی است. پس چرا دست به کار نشوید؟

مواد لازم

موز رسیده
یک قاشق ماست سفت
یک‌دوم قاشق آب لیموی تازه
یک قاشق عسل(داروی طبیعی ضد آکنه)

همۀ مواد را مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید و پس از ۲۵ الی ۳۰ دقیقه آن را چند دقیقه ماساژ دهید و در نهایت بشویید.

4- ماسک صورت تخم‌مرغ و آبلیمو 

مواد لازم:

یک عدد سفیدۀ تخم‌مرغ

چند قطره آبلیمو

یک سفیدۀ تخم‌مرغ را با چنگال آنقدر هم بزنید تا کف کند. چند قطره آب لیمو اضافه کنید، و روی صورت بمالید تا خشک شود. اگر تشخیص دادید که خشک شده است، لبخند زدن برای شما، دشوار خواهد بود. در نهایت، ماسک صورت را بشویید.

►سفیده تخم‌مرغ، منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد و یک احساس چسبندگی موقت در صورت ایجاد می‌کند. ویتامین C موجود در لیمو می‌تواند جوش‌های سر سیاه و سایر لکه‌های صورت را پاک کند.

5-ماسک صورت توت فرنگی

مواد لازم:

یک عدد توت‌فرنگی

یک توت فرنگی بزرگ را به دو قسمت تقسیم کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید. بگذارید این ماسک صورت به مدت 5 دقیقه روی صورت شما باقی بماند و سپس صورتتان را بشویید.

►توت فرنگی حاوی آلفا هیدرواکسی اسید است که سلول‌های مرده را از پوست، جدا می‌کند و حاوی اسید سالیسیلیک است که چربی اضافه‌ی روی پوست را که باعث شیوع بیماری‌های پوستی می‌شود را کاهش می‌دهد.

ماسک توت فرنگی

6-ماسک صورت گریپ فروت برای شادابی پوست

مواد لازم:

ب گریپ فروت

شکر

آب گریپ فروت را شکر کافی مخلوط کنید تا مایه ی خمیر مانندی، درست شود. آن را زیر دوش، روی صورت مرطوب خود قرار دهید. بگذارید این ماسک طبیعی 1 دقیقه روی صورت شما بماند. سپس ماسک صورت را کاملًا بشویید.

►اسیدهای موجود در گریپ فروت، سبب باز شدن سلول‌ها می‌شوند، پوست شما را با طراوت می‌سازد. ویتامین C موجود در گریپ فروت می‌تواند کلاژن را افزایش دهد که باعث می‌شود صورت شما، نرم‌تر شود.

۷. ماسک صورت شیر

برای احساس تازگی و جوانی پودر شید را آب کافی مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. پس از خشک شدن کامل، صورتتان را با آب گرم بشویید.

8-ماسک صورت موز و ماست برای پوست خشک

مواد لازم:

مقداری موز

دو قاشق سوپ‌خوری ماست

موز را با دو قاشق سوپ خوری ماست، مخلوط کنید تا مایه خمیر مانندی درست شود. ماسک طبیعی بدست آمده را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس ماسک صورت را بشویید.

►موز دارای اسیدهای میوه‌های طبیعی است که پوست خشک را تمیز می‌سازد.

9- ماسک با چریش، عسل و زردچوبه

مواد لازم:

برگ‌های چریش

 عسل

 زردچوبه

دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و پنج قاشق غذاخوری برگ چریش مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. اگر به برگ چریش دسترسی ندارید، از پودر برگ چریش استفاده کنید. چهار قاشق غذاخوری آب گرم را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. خمیر به دست آمده را به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید‌. سپس صورتتان را با آب بشویید.

►این ماسک خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی و مبارزه‌کننده با جوش دارد. این ماسک صورت همچنین به مبارزه با خارش پوست کمک می‌کند. اگر پوستتان ملتهب است، می‌توانید از این ماسک برای درمان التهاب پوست خود استفاده کنید.

10. ماسک با آرد نخودچی و زردچوبه

مواد لازم

آرد نخودچی

زردچوبه

مقدار مناسبی از آرد نخودچی و زردچوبه را با هم ترکیب کنید. کمی آب یا گلاب به مواد اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید. همچنین می‌توانید از شیر استفاده کنید. بعد از اینکه مواد را خوب هم زدید، ماسک را به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس صورتتان را بشویید.

►این ماسک به داشتن پوستی درخشان و شفاف کمک می‌کند. آرد نخودچی یک پاک‌کنندۀ عالی است و منافذ و اپیدر‌م‌ را پاکسازی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا