خبر ویژه

اوج گیری تقلب با کمک «چت‌جی‌پی‌تی» در مدارس آمریکا

همزمان با رشد و توسعه شگفت انگیز تکنولوژی «چت‌جی‌پی‌تی» در کشورهای مختلف جهان، حالا بسیاری از مدیران و معلمان در مدارس آمریکا از افزایش نگرانی ها بخاطر استفاده متقلبانه دانش آموزان از این تکنولوژی خبر می دهند.

مدرسه آنلاین- به نقل از وب سایت خبری تحلیلی «goodmorningamerica.com»، با توجه به اینکه در بسیاری از مدارس آمریکا مشاهده شده است که دانش آموزان با بهره گیری از تکنولوژی چت جی پی تی در حال سرقت ادبی و تقلب برای انجام تکالیف درسی خود هستند، حالا بسیاری از معلم ها تلاش می کنند تا مدارس را به سمت ممنوعیت استفاده از این تکنولوژی توسط دانش آموزان سوق بدهند.

مستند به اطلاعاتی که این وب سایت ارائه کرده است البته واکنش همه معلم ها به این تکنولوژی مشابه نیست و برخی معلم ها تلاش می کنند تا راهی برای استفاده صحیح از آن در کلاس و میان دانش آموزان پیدا کنند.

به طور مثال Piercey یکی از معلم های فعال در ایالت کنتاکی آمریکا در رابطه با تکنولوژی هوش مصنوعی چت جی پی تی به وب سایت «goodmorningamerica.com» گفت: این تکنولوژی در کنار نکات منفی و نگرانی هایی که پیرامون آن وجود دارد، همچنین نکات مثبت و ظرفیت های فراوانی نیز دارد که نباید از آن غافل شد.

این معلم اهل کنتاکی معتقد است می توان از تکنولوژی چت جی پی تی برای علاقمندتر کردن دانش آموزان به مقوله تحقیق و پژوهش استفاده کرد و در اموری مثل تحقیق های پژوهش گونه به تقویت اطلاعات دانش آموزان کمک می کند ضمن اینکه برای اینکه دانش آموزان بیش از حد و به طور صد در صدی از آن استفاده نکنند می توان از کمک سایر همکلاسی ها برای جلوگیری از این اتفاق استفاده کرد، به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تحقیق همکلاسی خود را به چالش بکشند و مشخص کنند که آیا به صورت کامل کپی برداری از این تکنولوژی است یا خیر؟

Tobin Shieldsیکی دیگر از معلم های آمریکایی عقیده دارد از آنجا که در آینده اکثر بخش های بازار و پژوهش با تکنولوژی های هوش مصنوعی مدیریت و اداره خواهند شد  و اگر می خواهیم فرزندانمان در آینده در محل کار خود کارآمد باشند، لذا ممنوع کردن استفاده و کار با این تکنولوژی ها به صورت کامل در مدارس درست نیست.

با این وجود همانطور که اشاره شد بسیاری از معلم های آمریکایی بخاطر آنچه که توسعه تقلب و کم کاری دانش آموزان در امر مطالعه و تحقیق خواهد شد از این هوش مصنوعی نگران هستند و به طور مثال در این باره رندی وینگارتن، رئیس فدراسیون معلمان آمریکا گفته است: استفاده از این تکنولوژی حتی نه به صورت کامل ترسناک است، بخاطر اینکه ما می خواهیم کارهای کلاسی نتیجه فعالیت صد در صدی دانش آموزان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا